Slippern 1 Skrevet 6 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 6 Juni, 2012 (endret) Har en Audi A4 1998 1.8 bensiner som ikke vil starte. Har tatt av slangen som går inn til motorromet, og vridde om tenningen. Det kommer omtrent en halv munnfull bensin ut. Bensinpumpen ble byttet for noen få tusen kilometer siden. Høres ut som den vil starte av og til. Mulig at filteret er tett? Har lest av feilkodene, har noen få men dem har vært der veldig lenge uten problemer. Feilkodene: 17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded P1325 - 35-10 - - - Intermittent 17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent 00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs 15-10 - Please Register/Activate - Intermittent 16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low P0327 - 35-10 - - - Intermittent Endret 6 Juni, 2012 av Slippern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 6 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 6 Juni, 2012 Du er vacn medlem du og ja hehe. (hilsen hu som sleit med bensinpumpe selv for noen uker siden) Vil anbefale deg og sjekke sikringer, og bytte bensinfilteret ditt. alle feilkoder som er intermittend er jo gamle... så de kan du bare se bort fra. Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 6 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Juni, 2012 Hehe, ja gjedde deg noen tips når du plages Det kommer jo litt bensin fram, men er muligens alt for lite. Bensinfilteret må byttes ja, alt for lenge siden det er gjort. Ifølge VACN Wikien skal det byttes hver 25000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 6 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 6 Juni, 2012 hehe ikke sant.. bytta mitt i forbindelse med bensinpumpe havari jeg. det skal være godt trykk i det som kommer fram. spruta godt i a4'n min når jeg hadde fått bytta pumpa Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 12 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 Kan ikkje sei at det spruta så innmari godt verken framme i motorrommet eller bake på pumpen.. Her er mengden med bensin som kom ut etter to forsøk på tenningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 12 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 Bytt bensinfilter du enten er det tet eller så har du vært uheldig med den nye pumpa di Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawl 42 Skrevet 12 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 Viss du har quattro kan bytte av det filteret fort bli eit lite helvette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webo 2 Skrevet 12 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 er det ingen tenning i det hele tatt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 12 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 Tror jeg har vært uheldig med pumpen. Skrudde jo også av slangene bake på pumpen og tilsvarende mengde kom ut.. Er overhode ikke antydning til liv de få gangene jeg får starteren til og slå inn.. (byttes i morgen). Har "heldigvis" ikke quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
webo 2 Skrevet 12 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 er det startsperre? så vil noen tidligere årsmodeller oppføre seg sånn. prøv en annen nøkkel. Eliminering av det er greit før du bytter pumpe igjen. hvor mye bensin har du på tanken? er det føler på tanken for å hinde tørrgang av pumpa? noe forslag, dumme eller ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 12 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 Er ikke startsperren, da ville den ha startet i 2 sekunder også stoppe, + blinket en nøkkel i dashbordet. Har akkurat begynt på reservetanken så er bensin der. Dette skjedde rett over natten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bangdalen 5 Skrevet 12 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 12 Juni, 2012 Sier ikke feilkodene at bankesensor gir feil verdi? Er hvertfall slik jeg tolker teksten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 13 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 Bankesensor får man ofte feil på når bilen ikke starter uansett er min erfaring Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 13 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 Ta av en av pluggledningene, sett i en plugg, legg den mot jord og se om du får gnist. Er vel to coiler på disse, som gir strøm til to og to plugger. Ikke unormalt at de ryker. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 13 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 Ta av en av pluggledningene, sett i en plugg, legg den mot jord og se om du får gnist. Er vel to coiler på disse, som gir strøm til to og to plugger. Ikke unormalt at de ryker. En liiiten rettelse der.. disse har ikk pluggkabler og har en coil per plugg Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 13 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 En liiiten rettelse der.. disse har ikk pluggkabler og har en coil per plugg 1.8T har det, men ikke 1.8 125hk. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 13 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Juni, 2012 Skal sjekke gnist osv i morgen. Da skal også startmotoren byttes samt bensinfilteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 15 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2012 Dro motoren lenge på startern, omtrent 30 sekunder, og plutselig så fyrer den opp, men med mye harking før den stopper... varte i omtrent 7 sekunder. Prøvde på nytt å da startet den med en gang, og kjørte bilen fort inn i garasjen.. Så etter bilen at det var en stripe med noe veske.. luktet bensin Heiset bilen opp, og så at det rant bensin fra slangen etter bensinfilteret... Pumpen fikk også den vanlige lyden tilbake Så har byttet slangen og filteret.. Så håper det gjør susen! Var veldig enkelt og bytte filteret på FWD! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern 1 Skrevet 16 Juni, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2012 Æ fatta ikkje en meter nu!... Hadde bilen i gang både i går etter filterbytte, og idag, kjørte noen kilometer.. Men så skulle jeg starte den igjen, ikke f*** om den ville! Først startet den, men hostet og harket før den døde ut, etter det så nekter den. Den merkelige lyden i pumpen er tilbake.. yeey... Skikkelig Mandagspumpe dette? Her er resultatet etter dregd motoren på startern i 5 sekunder ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lena Kristin 92 Skrevet 16 Juni, 2012 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2012 Reklamer på pumpa di du Siter Nanolex Approved Detailer Certified Scholl Consept Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.