Slippern

Får ikke start på bilen, Audi A4 1.8

22 innlegg i emnet

Har en Audi A4 1998 1.8 bensiner som ikke vil starte.

Har tatt av slangen som går inn til motorromet, og vridde om tenningen.

Det kommer omtrent en halv munnfull bensin ut.

Bensinpumpen ble byttet for noen få tusen kilometer siden.

Høres ut som den vil starte av og til.

Mulig at filteret er tett?

Har lest av feilkodene, har noen få men dem har vært der veldig lenge uten problemer.


Feilkodene:

17733 - Knock-Control: Cylinder 1: Regulation Limit Exceeded

P1325 - 35-10 - - - Intermittent

17734 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1326 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00561 - Shareware Version. To Decode all DTCs

15-10 - Please Register/Activate - Intermittent

16711 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too Low

P0327 - 35-10 - - - Intermittent

Endret av Slippern
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er vacn medlem du og ja hehe. (hilsen hu som sleit med bensinpumpe selv for noen uker siden)

Vil anbefale deg og sjekke sikringer, og bytte bensinfilteret ditt. alle feilkoder som er intermittend er jo gamle... så de kan du bare se bort fra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja gjedde deg noen tips når du plages :)

Det kommer jo litt bensin fram, men er muligens alt for lite.

Bensinfilteret må byttes ja, alt for lenge siden det er gjort.

Ifølge VACN Wikien skal det byttes hver 25000km :unsure:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ikke sant.. bytta mitt i forbindelse med bensinpumpe havari jeg.

det skal være godt trykk i det som kommer fram. spruta godt i a4'n min når jeg hadde fått bytta pumpa

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikkje sei at det spruta så innmari godt verken framme i motorrommet eller bake på pumpen..

Her er mengden med bensin som kom ut etter to forsøk på tenningen.

IMAG0171.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt bensinfilter du ;) enten er det tet eller så har du vært uheldig med den nye pumpa di

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss du har quattro kan bytte av det filteret fort bli eit lite helvette...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det ingen tenning i det hele tatt?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har vært uheldig med pumpen.

Skrudde jo også av slangene bake på pumpen og tilsvarende mengde kom ut..

Er overhode ikke antydning til liv de få gangene jeg får starteren til og slå inn.. (byttes i morgen).

Har "heldigvis" ikke quattro :(

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det startsperre? så vil noen tidligere årsmodeller oppføre seg sånn. prøv en annen nøkkel.

Eliminering av det er greit før du bytter pumpe igjen.

hvor mye bensin har du på tanken? er det føler på tanken for å hinde tørrgang av pumpa?

noe forslag, dumme eller ikke :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke startsperren, da ville den ha startet i 2 sekunder også stoppe, + blinket en nøkkel i dashbordet.

Har akkurat begynt på reservetanken så er bensin der.

Dette skjedde rett over natten..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier ikke feilkodene at bankesensor gir feil verdi? Er hvertfall slik jeg tolker teksten ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bankesensor får man ofte feil på når bilen ikke starter uansett er min erfaring

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av en av pluggledningene, sett i en plugg, legg den mot jord og se om du får gnist.

Er vel to coiler på disse, som gir strøm til to og to plugger.

Ikke unormalt at de ryker.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av en av pluggledningene, sett i en plugg, legg den mot jord og se om du får gnist.

Er vel to coiler på disse, som gir strøm til to og to plugger.

Ikke unormalt at de ryker.

En liiiten rettelse der.. disse har ikk pluggkabler og har en coil per plugg ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liiiten rettelse der.. disse har ikk pluggkabler og har en coil per plugg ;)

1.8T har det, men ikke 1.8 125hk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke gnist osv i morgen.

Da skal også startmotoren byttes samt bensinfilteret.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro motoren lenge på startern, omtrent 30 sekunder, og plutselig så fyrer den opp, men med mye harking før den stopper... varte i omtrent 7 sekunder.

Prøvde på nytt å da startet den med en gang, og kjørte bilen fort inn i garasjen..

Så etter bilen at det var en stripe med noe veske.. luktet bensin

Heiset bilen opp, og så at det rant bensin fra slangen etter bensinfilteret...

Pumpen fikk også den vanlige lyden tilbake

Så har byttet slangen og filteret.. Så håper det gjør susen!

Var veldig enkelt og bytte filteret på FWD!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æ fatta ikkje en meter nu!...

Hadde bilen i gang både i går etter filterbytte, og idag, kjørte noen kilometer..

Men så skulle jeg starte den igjen, ikke f*** om den ville!

Først startet den, men hostet og harket før den døde ut, etter det så nekter den.

Den merkelige lyden i pumpen er tilbake.. yeey...

Skikkelig Mandagspumpe dette?

Her er resultatet etter dregd motoren på startern i 5 sekunder ca.

2012-06-16160706.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reklamer på pumpa di du ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive