Nanolex

Test av Nanolex Lakk Ultra

30 innlegg i emnet

Her vil det om kort tid komme info og bilder fra første etappe i test av vårt nye topp-produkt.

Stay tuned...

Håvard

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk produktet i postkassa i stad, og ordnet med bil å teste på 5 minutter etterpå.Kommer med bilder og write up natt til mandag eller mandag.Legge ut her, eller skal jeg lage egen tråd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Datt ned i postkassa her også i dag.

Blir nok ikke test fra meg like raskt som hmsilset, men regner med å ha en test på lakk og felger klar i løpet av et par uker :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dumpet ned i postkassa mi i går.

Test fra meg kommer kanskje neste helg, om det er greit vær. Blir test på både lakk og felg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra syden i går, og så at denne lå i postkassa. Blir test om noen uker tenker jeg, må handle litt mer utstyr først :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er midt oppe i flytting, så har dessverre ikke fått testet denne enda. Gleder meg til å få testet denne. ser meget spennende ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg må også ha litt tid på meg. Kommer hjem fra jobb 27. Reiser 1 uke til Tyrkia 29. Så om eg er heldig får eg skrevet test i slutten av Juli, ellers får det bli i begynnelsen av August( jobber hele september). Men kjenner eg er spent på å teste:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg begynt sånn smått. Iallefall panser er nå ferdig :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at det var så liten tilbakemelding på disse testene.

Jeg er iallefall meget flau over ikke å ha fått testet min enda.

Jobber med å finne et skikkelig lokale så jeg kan få tatt bilen skikkelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene mine fikk behandling i går, kommer med bilder og tekst i kveld :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått testet noe enda, av mange forskjellige grunner... vurderer å be Mr. Nanolex sende meg en faktura for produktet siden jeg ikke klarer oppfylle min del av avtalen. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klinte det på lakken også. Men hvem skulle trodd at det kom masse spennende forseglinger som bare MÅTTE prøves rett før sommeren? :P

Vurderer en ny korrigeringsrunde på noen paneler i høst. I så fall blir det head-to-head(-to-head)-test av Wolf's HB, Nanolex og evt. AF Tough Coat.

Men nok om det, back to zhe photo editing...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne hadde jeg helt glemt, blir å teste på passaten i vinter tenker jeg, hadde egentlig planer om MG #21, men siden jeg kom på denne så må det nok bli det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Right! Etter mye jall fikk vi endelig nydelig bergensk høstvær noen dager så da ble det anledning til "full detailing" av felgene på bruksbilen. De hadde fått en vask noen tørre dager i forveien, så det var ikke så mye å ta annet enn litt veistøv, en og annen asfaltflekk og litt inngrodd bremsestøv i kriker og kroker.

P1010916.jpg

...men siden jeg hadde endel felgrens jeg vil bli kvitt kjørte jeg like på med hele pakken, gnukking ble gjort med malerkosten og en el cheapo MF-vaskehanske.

P1010941.jpg

Espuma Revolution 1:10 fikk jobbe 10-15 minutter:

P1010943.jpg

"Felg med DeIronizer i solnedgang"

P1010950.jpg

Etter vask og rens ble de lagt innendørs og fikk tørke litt. Utstyret klar til aksjon:

P1010959.jpg

Påføringen ble gjort med medfølgende bomullpads. De gjorde jobben, men ble fort ganske slitt, enten av selve påføringen eller av ymse kjemikalier i forseglingen, og la igjen litt lo. Brukte ca. én pad per felg. Prøvde etter beste evne å følge anvisningen om at less is more, noe jeg tror jeg klarte ganske greit. Under vanlige lysrør må jeg si det var svært vanskelig å se hvor jeg hadde påført forseglingen. Kanskje jeg brukte for lite? Kanskje en halogenlampe hadde vært bedre? Time vill shåvv. Noen problemer utover det var det i hvert fall ikke.

Her er et par closeups etter påføring:

P1010961.jpg

P1010974.jpg

Etter ca en time var det tid for buffing. Ingen antydning til seige produktrester whatsoever, så det var bare en fornøyelse:

P1010975.jpg

De ble blanke i hvert fall, men så er det jo bare 5 mnd siden de rullet på veien for første gang. Rent subjektivt synes jeg metallic-effekten fikk en anelse mer "pop" enn før (men det kan være placebo).

Ett døgn senere var det tid for en kjapp beading-test. Gnukket vekk det som var komt av skitt ila dagen og sprayet litt med rent vann. Ble veeeldig fin tåke av denne sprayflasken, så det ble ørsmå dråper:

P1010980.jpg

P1010984.jpg

P1010987.jpg

P1010988.jpg

Rimelig fornøyd med beadingen, egentlig. Men den virkelige testen blir de neste par ukene frem mot neste vedlikeholdsvask. Er godt kjent med hvor mye skitt som kommer på disse felgene, hvor synlig den er, hvor den legger seg og hva som skal til for å få få de rene igjen, så det blir spennende å se om jeg f.eks kan droppe fysisk kontakt og bare la kjemikaliene gjøre jobben heretter.

Stor takk til Nanolex som sendte meg en flaske med godsakene - holder dere oppdatert! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk i gang en test på min prøve av nanolex lakk ultra!

DSC_0079-1.jpg

Uansett, har nå brukt et par dager på å polere og shinet opp bilen for vinteren.

Etter polering vasket jeg bilen med meguaiars super degreaser for å fjerne alle oljene etter polering.

jeg tok så taket og halve panseret med Wolfs Body Wrap og resten av panser og bilen generelt med Nanolex Lakk Ultra.

Sånn bruksmessig var disse veldig like. Nanolex sin hazet litt kjappere enn Wolfs, men ingen voldsom forskjell.

Wolfs var kanskje litt drøyere i bruk pga dette.

Buffingen av disse var veldig like og ingen stor forskjell.

Begge produktene gjorde lakken veldig glatt og fin, heller ingen merkbar forskjell her.

Så rent bruksmessig stiller disse likt, så nå får vi bare se gjennom vinteren hvordan holdbarheten er! :)

11.11.12

Har dessverre ikke hatt tid til å overføre bilder.

Men det har vært regntungt vær de siste dagene.

Både Nanolex og Wolfs beader bra, men wolfs har en del tightere dråper enn hva nanolex har.

Har også hatt på nanolex urban (i fjor) og vil påpeke at denne fortsatt beader som F**N!

Dette er uten tvil mitt all time favoritt produkt!

Etter noen dager med regn og normal bruk.

wolf body wrap på venstre side og nanolex på høyre.

WP_000415.jpg

Wolfs

WP_000416.jpg

nanolex

WP_000417.jpg

Endret av hc_Tk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en flaske Lakk Ultra på høstsalget, først og fremst fordi den ser ut til å være tilgivende for en som aldri har vært borti coating før. Så setter man selvsagt i gang med å lese og se videoer om påføring. En del ser ut til å mene at Ultra bør legges på og buffes panel for panel, men det vil jo ta noe grusomt med tid ettersom den skal ligge minimum 30 minutter fra påføring til buffing. Så vidt jeg har skjønt kan den også ligge et helt døgn eller mer uten at det skaper problemer for buffingen.

Jeg synes det virker helt kurant å legge produkt på hele kjerra og deretter buffe alt i én omgang, men jeg har som sagt lite peiling på dette.

Synspunkter? Finner forresten ikke noe svar på dette i bruksanvisningen for produktet.

Tilleggsspørsmål: forbruk er oppgitt til å være 50 ml. på lakk/felg. Holder 50 ml. til en normal stasjonsvogn + felger dersom man ikke sløser med produkt? Lurer på å ta vinterfelgene først, men er jo litt kleint å stå der med for lite produkt til kjerra.. Kanskje best å ta bilen først og heller se hva man sitter igjen med til felgene i etterkant? Kan alltids slenge på noe annet på felgene.

Endret av cheffen
Tilleggsspørsmål
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ligger Ultra tar jeg alltid hele bilen i en omgang, og så venter jeg 30 min. Dette har aldri skapt problemer for meg. Det er et fantastisk produkt å jobbe med!

Etter min erfaring skal 50ml fint holde til en stasjonsvogn + felger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres knall ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt 100 ml på 2-3 biler, Er ikke mye man skal bruke pr bil.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det nok holde med 50 ml. Så er det bare å finne tid til å gjøre jobben da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive