Gå til innhold
Dr_S

Bruke glassrens som spylervæske?

Recommended Posts

Dr_S    129
Dr_S

Synes det er så mye dårlig spylervæske for tiden, synes de fleste lager streakingmerker nå i varmen bl.a. Er det mulig å blande ut noen liter f.eks Meguiars Glass Cleaner å ha i tanken?

meguiar-s-glass-cleaner-concentrate_4d2e817c316b5.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Dette har jeg tenkt på og! Synes alle spylervæsker lager merker på ruten, særlig når man har Nanolotus på ruten el. Grunnen til at jeg ikke har testet glassrens på tanken enda, er at jeg tenker det kan svekke LSP ganske kraftig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Dette har jeg også lurt på! :P

Håper noen har erfaring med dette.

Nye, vanlig spylervæske har jeg av erfaring sett at også tærer godt på LSP.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Dette har jeg tenkt på og! Synes alle spylervæsker lager merker på ruten, særlig når man har Nanolotus på ruten el. Grunnen til at jeg ikke har testet glassrens på tanken enda, er at jeg tenker det kan svekke LSP ganske kraftig?

Godt vi er flere som tenker samme tanken :) Jeg kan egentlig ikke forestille meg at glassrensen er noe tøffere mot LSP enn spylervæsken fra bensinstasjonen... for den består vel for det meste av isopropanol?

Dette har jeg også lurt på! :P

Håper noen har erfaring med dette.

Nye, vanlig spylervæske har jeg av erfaring sett at også tærer godt på LSP.. ;)

+1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bangdalen    5
Bangdalen

Da jeg straks mottar min kanne som er avbildet her i tråden så skal dette testes :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Det eneste jeg kan tenke meg, er at det kan bli synlige produktrester når dette tørker på ruten......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

No om sommeren bruker eg reint vatn, ingen problem med det. Liker ikkje at spylerveske og andre ting renner utover helebilen og lager renne merker. Lykte spylere erforlengs koblet ut pga. dette. Renninger på panser er ikke ønskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

No om sommeren bruker eg reint vatn, ingen problem med det. Liker ikkje at spylerveske og andre ting renner utover helebilen og lager renne merker. Lykte spylere erforlengs koblet ut pga. dette. Renninger på panser er ikke ønskelig.

Hvordan kobler man ut lyktespylere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AcciDabbi    43
AcciDabbi

Man trekker ut og plugger slangene som går til den.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

På min bil er det 2 pumper koblet til spylervesketanken, en til lyktespylere og en til dysene på panseret. Bare ta av pluggen til pumpa til lykte spylerene. Er somregel den største pumpen, da det er trykket av spylervesken som tvinger disse ut om dei er innfelt i fronten om du skjønner. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

På noen biler kan dette også programmeres vekk i hjernen. Eventuelt er det en egen spylermotor til de som man lett kan ta av ledningen på, vips spyler ikke lykter ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    597
Stig J

Hehe. Jeg skrur av lysene når jeg skal spyle ruta. Da funker ikke lyktespylerne. Dette gjelder for både Z4en og 3eren min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Husk å tett slangen med noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Ikke vits å tette noen slanger om man bare kobler ut oumpen til lykte spylerene og lar dem være. Og lar pumpen til dysene på panseret være i fred ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Kanskje det er et rele til lyktespyleren også? Men tar man den, blir d vel feilmelding i displayet kanskje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

På E36 sine lyktespylere er det bare å nappe ut strømkontakten til spylervæsketanken. Så slipper jeg skumbad oppetter panseret :)

Endret av Dr_S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Jeg har lurt på både hvor jeg får tak i konsentrert glassrens og åssen jeg får koblet ut lyktespylerne! Prøver først Stig J sin versjon tenker jeg ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    597
Stig J

Gry; Har du xenon så skal det nok funke ja. Men kan jo funke hvis du ikke har også da :)

Endret av Stig J

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

Ikke xenon :( Men koster ikke mange kaloriene å teste uansett. Før jeg begynner å grave rundt oppi motorrommet etter ting å rive av

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gry    624
Gry

OK, litt kjapt konkludert over.

Nå vet jeg at det Meguiar's som selger konsentrert glassrens. Hvem selger den? Har søkt gjennom alle rabatt-butikkene nå tror jeg, uten hell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig