Jkkarlsen

Spørsmål om våtslip etter flekklakk

God kveld.

Holder på å våtslipe litt etter noe flekklakk.

Kjapt spørsmål, må jeg slipe HELT matt for at det skal bli så bra som mulig?

Altså må de prikkene med lakk vekk selvom det føles jevnt? Redd for å slipe for mye

P1013077.jpg

Vil tro det må være helt matt, men greit å spør før en gjør for mye..

Vanskelig å ta bilde av

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som er nødvendig for at det skal se bra ut og hva som er nødvendig for at det skal føles bra er ofte to forskjellige ting. Jeg pleier våtslipe en del, så grovrubbe og se hvordan det blir, er jeg ikke fornøyd sliper jeg litt til osv.

Jo mindre du sliper bort av den gamle lakken jo bedre er det. Og for å slipe den nye sliper du jo automatisk og på den gamle, Før du vet ordet av det så er det Uuuuuupppsss, ny lakkjobb...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for den rudilgr :thumbup: , jeg skal til å våtslipe selv om en stund

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som er nødvendig for at det skal se bra ut og hva som er nødvendig for at det skal føles bra er ofte to forskjellige ting. Jeg pleier våtslipe en del, så grovrubbe og se hvordan det blir, er jeg ikke fornøyd sliper jeg litt til osv.

Jo mindre du sliper bort av den gamle lakken jo bedre er det. Og for å slipe den nye sliper du jo automatisk og på den gamle, Før du vet ordet av det så er det Uuuuuupppsss, ny lakkjobb...

Takk for input! Da prøver jeg meg frem som du sier så får vi se :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde kankje fylle i mer lakk hvis det er vanskelig å få slipt den nye lakken pga. høydeforskjellen mellom ny og gammel lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyter inn et kjapt spørsmål:

Hvordan er det og grovrubbe med Flex DA etter våtslip? Mener det fineste jeg har av papir er 2500. Det går vel, men vil det ta mye lengre tid enn med roterende? Hovedsaklig snakk om myk japselakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde kankje fylle i mer lakk hvis det er vanskelig å få slipt den nye lakken pga. høydeforskjellen mellom ny og gammel lakk.

Er ikke høydeforskjell mellom ny og gammel, bare slipt litt ymse først

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive