Gå til innhold

Dørbeskyttelse.


jkkarl

Recommended Posts

Mener jeg har sett de nevnt her inne en gang før. Spørsmålet er vel hvor mye riper du lager når du setter disse på en skitten bil gjentatte ganger. For ikke å snakke om når noen andre blir nysgjerrige på hva dette er for noe og beveger på dem.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars Petter Flaatten

Vil ikke disse bare bli stjålet første gang man parkerer et sted?

De har vel en stropp som går innafor døra så de ikke kan stjeles.

Men jeg har min tvil på at bilen er konstant ren nok til at disse gjør mindre skade enn godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å linke til disse for en god stund siden, men er usikker på om jeg vil virke såå desperat offentlig.. dessuten ser jeg ikke for meg at jeg kommer til å ta den tiden det tar å sette på disse hver gang jeg parkerer heller, også er det det med riper da, min svarte forester får jo alvorlig med riper etter selv den mest skånsomme 2 bøtters ullmittvask, så hvordan vil den da se ut etter å ha montert slike x antall ganger.. tenker jeg heller unngår overfylte parkeringsplasser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå tro at det er bedre med små riper i dørene etter disse enn bulker og sprekt lakk av idioters dører...

Har vel forsåvidt blitt diskutert her inne tidligere også disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo sikkert smart hvis man parkerer på flyplasser etc. hvor man ofte står lenge. Kjøper nok dette faktisk, mest for å ha i nødstilfeller, med crappy parkeringsmuligheter. Men jeg parkerer jo gjerne 500m fra Kiwi hvis det er dårlige plasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"min svarte forester får jo alvorlig med riper etter selv den mest skånsomme 2 bøtters ullmittvask"

Da bør du virkelig vurdere å bytte til svamp i stedet. Ullmitt er ikke tingen på ekstremt myk svart lakk. Ikke engang om bilen er helt ren. Ikke trenger du 2 bøtter heller.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt svamper av typen fra scandicshine også, har først nå begynt med 2 bøtter for å prøve om det hjelper, men jeg ser jo at vaskevannet er like reint etter vask som før jeg begynte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man vil oppleve de ulempene som er nevnt ovenfor.

I tillegg er det slik at 80% av norske kvinner og menn ser på bilene sine som praktiske forbruksgjenstander. Med slike "fendere" påmontert vil jeg anta at slike mennesker også tenker at da er det bare å legge seg inntil, på samme måte som båtfolket gnir båtene sine sammen - kun adskilt av tilsvarende fendere. Så jeg tror dessverre at den aller største ulempen er at man inviterer til at folk skal legge dørene sine inntil disse fenderne. Da går det ikke lenge før noen likevel feilberegner med høyere/lavere bil, eller feilberegner i lengderetningen og treffer skjermene - eller bakdørene som kanskje ikke har slike fendere. Skadene vil i disse tilfellene også bli større siden vedkommende ikke engang har forsøkt å åpne døra si forsiktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke nekte noen å være skeptisk til doordefender. Men siden våre erfaringer er ganske annerledes enn det de blir antatt til å være her inne, vil jeg gjerne dele de.

Personlig har jeg 3 års erfaring med bruk av doordefender, og de er udelt positive. Bilen min har ikke fått gnissemerker (nå er jeg også nøye med å polerer bilen, om enn ikke helt på høyde med alle her inne). doordefenderne har aldri blitt forsøkt stjålet og de får også stå i fred når de står på bilen. Etter at jeg tok i bruk doordefendere var det også ganske påfallende at det plutselig i mye større grad var dyre og fine biler som parkerte ved siden av meg. Dette er også sammenfallende med mine kunders erfaringer og også erfaringene internasjonalt.

Vil også bare nevne at som med alt annet man handler på nett så er det 14 dagers returrett på doordefendere, og om noen skulle være misfornøyd etter det skal vi ikke være vanskelige.

mvh

Håvard Hollerud

Dacara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...