Gå til innhold

Overgang mellom Scholl S3 GE og Scholl S30+ ?


Kjetil Bj

Recommended Posts

Kjetil Bj

Hei.

Holder nå på å shine min sorte 2006 Audi A6 og har gått over 2 ganger med S3 GE på gul über og Flex DA. Hard lakk virker det som.. så var planen å gå over med S30+ og grønn über for å få bort det lille som var som var av hologram. Og det er her spørsmålet kommer: kan overgangen fra S3 være for stor i forhold til S30+ ?

Det virker som glansen kommer seg, og hologramma blir borte, men når jeg vinkler led lykta litt, så ser jeg små små mikroriper. Ser rett og slett ut som veldig tynne vaskestriper. Har prøvd å ta bilder av det, men får ikke til å få med mikrostripene på kamera..

Det skal også være sagt at jeg ikke har tatt noe for for wipedown etter S3. Kan det være detta som er problemet?

Setter pris på kjapt svar da jeg sitter klar med maskina i hånda.. :P

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikromarring etter S03G og gul sannsynligvis, som S30+ på grønn ikke klarer å håndtere på den harde lakken. S17+ på sort Scholl, evt S30+ på orange Über

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Bj

Kan også være oljerester, forsøkt wipedown?

Har ikke tatt wipedown nei. Lurte på det samma, men skal dette kunne se ut som mikroriper?

Du har ikke roterende? Kunne prøvd s30 på grønn uber :)

Har ikke roterende desverre. Blir vel det neste på innkjøpslista da Flexen ble "noe" varm under korrigering. Stikkordet er røykutvikling! :shocking2: Har kjørt over med S30 og grønn uber. Så lurte på om jeg rett og slett måtte bite i det sure eple og ta ett mellom steg med S17 på orange uber.

Men klarte til slutt, etter ca 8000 forsøk, å få noen bilder av galskapen.

post-4054-0-22469900-1338464921_thumb.jp

Blitstesten viste ikke mye til hologrammer.

post-4054-0-68159000-1338464982_thumb.jp

Her var ett brukandes bilde som forklarer situasjonen.

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. muligens varmesensitiv klarlakk, vent til panelet har kjølt seg ned før du drar av polish med MF (ref kommentar ang "røykutvikling")

2. sjekk MF for "rusk" / bytt MF

3. sjekk pads for "rusk"

4. bytt pads / vask de

Samme mikroriper etter S03G og wipedown?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Bj

1. muligens varmesensitiv klarlakk, vent til panelet har kjølt seg ned før du drar av polish med MF (ref kommentar ang "røykutvikling")

2. sjekk MF for "rusk" / bytt MF

3. sjekk pads for "rusk"

4. bytt pads / vask de

Samme mikroriper etter S03G og wipedown?

Røykutviklingen kom fra maskinen, og ikke fra lakkoverflaten. :) Men kan vel kanskje være lurt å prøve uansett.

Punkt 2-4 er allerede prøvd. Neste blir nå wipedown for å se om det er oljer som lager problemer.

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Har selv gått direkte fra s03g på gul über til s40 på blå über med da-maskin uten problemer på tilsvarende hard lakk (bmw schwarts II). Tipper det ligger igjen litt oljer som vil forsvinne med en god wipedown. Husk å snu kluten jevnlig slik at du ikke ender opp med å gni utover små rester av olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil Bj

Ville tatt wipedown ja, du har nokk ikke fjernet alt. Skal mye jobbing til på audi lakk med DA.

Wipedown gjorde virkelig susen ja.! :) brukte surfex hd i ca 1:5, og det var en helt ny verden! Mye jobb ja! Det skal jeg virkelig skrive under på! Så håper noen slår til med gruppekjøp på roterende igjen snart.. :)

Og tusen takk for hjelpen alle som har bidratt her! :D

Endret av Kjetil Bj

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røykutviklingen kom fra maskinen, og ikke fra lakkoverflaten. :)

Hvis det ryker fra maskinen ville jeg vurdert å kontakte forhandler for å vurdere en form for reklamasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...