Jump to content
Sign in to follow this  
Kjetil Bj

Overgang mellom Scholl S3 GE og Scholl S30+ ?

Recommended Posts

Kjetil Bj

Hei.

Holder nå på å shine min sorte 2006 Audi A6 og har gått over 2 ganger med S3 GE på gul über og Flex DA. Hard lakk virker det som.. så var planen å gå over med S30+ og grønn über for å få bort det lille som var som var av hologram. Og det er her spørsmålet kommer: kan overgangen fra S3 være for stor i forhold til S30+ ?

Det virker som glansen kommer seg, og hologramma blir borte, men når jeg vinkler led lykta litt, så ser jeg små små mikroriper. Ser rett og slett ut som veldig tynne vaskestriper. Har prøvd å ta bilder av det, men får ikke til å få med mikrostripene på kamera..

Det skal også være sagt at jeg ikke har tatt noe for for wipedown etter S3. Kan det være detta som er problemet?

Setter pris på kjapt svar da jeg sitter klar med maskina i hånda.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

Mikromarring etter S03G og gul sannsynligvis, som S30+ på grønn ikke klarer å håndtere på den harde lakken. S17+ på sort Scholl, evt S30+ på orange Über

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

Kan også være oljerester, forsøkt wipedown?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christoffer H

Du har ikke roterende? Kunne prøvd s30 på grønn uber :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kjetil Bj

Kan også være oljerester, forsøkt wipedown?

Har ikke tatt wipedown nei. Lurte på det samma, men skal dette kunne se ut som mikroriper?

Du har ikke roterende? Kunne prøvd s30 på grønn uber :)

Har ikke roterende desverre. Blir vel det neste på innkjøpslista da Flexen ble "noe" varm under korrigering. Stikkordet er røykutvikling! :shocking2: Har kjørt over med S30 og grønn uber. Så lurte på om jeg rett og slett måtte bite i det sure eple og ta ett mellom steg med S17 på orange uber.

Men klarte til slutt, etter ca 8000 forsøk, å få noen bilder av galskapen.

post-4054-0-22469900-1338464921_thumb.jp

Blitstesten viste ikke mye til hologrammer.

post-4054-0-68159000-1338464982_thumb.jp

Her var ett brukandes bilde som forklarer situasjonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
todleif

Sjekk om ripene følger retningen du bruker mf.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Essiek

1. muligens varmesensitiv klarlakk, vent til panelet har kjølt seg ned før du drar av polish med MF (ref kommentar ang "røykutvikling")

2. sjekk MF for "rusk" / bytt MF

3. sjekk pads for "rusk"

4. bytt pads / vask de

Samme mikroriper etter S03G og wipedown?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kjetil Bj

1. muligens varmesensitiv klarlakk, vent til panelet har kjølt seg ned før du drar av polish med MF (ref kommentar ang "røykutvikling")

2. sjekk MF for "rusk" / bytt MF

3. sjekk pads for "rusk"

4. bytt pads / vask de

Samme mikroriper etter S03G og wipedown?

Røykutviklingen kom fra maskinen, og ikke fra lakkoverflaten. :) Men kan vel kanskje være lurt å prøve uansett.

Punkt 2-4 er allerede prøvd. Neste blir nå wipedown for å se om det er oljer som lager problemer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aleksander Ødegård

Har selv gått direkte fra s03g på gul über til s40 på blå über med da-maskin uten problemer på tilsvarende hard lakk (bmw schwarts II). Tipper det ligger igjen litt oljer som vil forsvinne med en god wipedown. Husk å snu kluten jevnlig slik at du ikke ender opp med å gni utover små rester av olje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JMossige

Ville tatt wipedown ja, du har nokk ikke fjernet alt. Skal mye jobbing til på audi lakk med DA.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kjetil Bj

Ville tatt wipedown ja, du har nokk ikke fjernet alt. Skal mye jobbing til på audi lakk med DA.

Wipedown gjorde virkelig susen ja.! :) brukte surfex hd i ca 1:5, og det var en helt ny verden! Mye jobb ja! Det skal jeg virkelig skrive under på! Så håper noen slår til med gruppekjøp på roterende igjen snart.. :)

Og tusen takk for hjelpen alle som har bidratt her! :D

Edited by Kjetil Bj

Share this post


Link to post
Share on other sites
trogha

Røykutviklingen kom fra maskinen, og ikke fra lakkoverflaten. :)

Hvis det ryker fra maskinen ville jeg vurdert å kontakte forhandler for å vurdere en form for reklamasjon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...