Gå til innhold

Pusse hengerfeste


DavidRS

Recommended Posts

DavidRS

Hei.

Hva vil dere anbefale for å pusse hengerfestet fint igjen?

Hengerfestet mitt er normalt slitt sånn som alle hengerfester blir.

Veit det her er pirk, men det er jo det lille ekstra som er grunnen til at dere er her inne! ;)

David

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Mistenker at lakken er slitt av, det var det på mitt. Pusset det ned med finere og finere papir (husker ikke tallene) og lakkerte over med svart lakk. Ser ut som nytt helt til du bruker det igjen :)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er enkelt å plukke av hengerfestet så ville jeg gjort det.

På min bil var det to skruer, så plukka jeg av det, pussa det med pusserondell på vinkelsliperen, spraya på syregrunning og til slutt ett par ag med svart silkesort.

Dette holder seg fint helt til man bruker hengerfestet igjen sånn ca. :P

På cadillacen til brodern så pussa vi det ned, og så pussa vi over med 1500 og 3000 papir før vi polerte det opp med autosol, ble blankt og fint i nesten ett år før det begynte å bli styggt og rusten igjen..

Mine erfaringer med pussing av hengerfeste er derfor at om du har planer om å bruke det, så er det egentlig heller liten vits.

Du kan jo selvfølgelig pusse og lakke slik jeg gjorde, for så å putte på en slik gummistuss som folk slenger på når kula begynner å bli slitt, vil jo fortsatt se penere ut enn ett istykkerrusa feste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Hengerfestet er avtagbart, så er forholdsvis enkelt. Siden det er avtagbart burde jeg bare lagt det i baggasjerommet, men det funker fint som ryggesensor i den jævlig trange garasjen på jobb! ;)

  • DCN Poeng 1

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hengerfestet er avtagbart, så er forholdsvis enkelt. Siden det er avtagbart burde jeg bare lagt det i baggasjerommet, men det funker fint som ryggesensor i den jævlig trange garasjen på jobb! ;)

Husk at kollisjoner med hengerfeste som støtfanger kan føre til skader i innfestingen for hengerfestet under bilen, samt at hengerfestet kan bli trykket inn- og oppover i fangeren... :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at kollisjoner med hengerfeste som støtfanger kan føre til skader i innfestingen for hengerfestet under bilen, samt at hengerfestet kan bli trykket inn- og oppover i fangeren... :)

Jeg ville ikke ha satsa på å trekke tunge hengere med ett avtagbart hengerfeste som er brukt som "ryggesensor" for å si det slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS

Husk at kollisjoner med hengerfeste som støtfanger kan føre til skader i innfestingen for hengerfestet under bilen, samt at hengerfestet kan bli trykket inn- og oppover i fangeren... :)

Tar ikke akkurat fart når jeg parkerer! ;) Er bare sånn at det akkurat står inntil. :)

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Jeg ville ikke ha satsa på å trekke tunge hengere med ett avtagbart hengerfeste som er brukt som "ryggesensor" for å si det slik..

Ikke jeg heller... jeg har sett for mange tilfeller der hengeren har enten dyttet løs hele hengerfestet og knust så å si hele bakenden av bilen, eller at henger har røsket av hele hengerfestet og deler av undersiden av bilen, ved start etter trafikklys/fotgjengerovergang, etc.

Personlig løser jeg hele problemet ved ikke å ha hengerfeste på noen av bilene. Som en ekstra bonus slipper jeg å kjøre vekk masse drit for hele slekten ("Du har jo hengerfeste og din mor har henger, gidder du kjøre vekk 4 tonn boss vi har liggende i huset?" "-Nei.")

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega på jobb som mista hengeren(og hele festet), hengeren skjøt fart forbi bilen og tok knockout på en lyktestolpe i vegkanten, det koster vistnok 40 000,- for ny lyktestolpe ferdig montert ifølge Statens Vegvesen som skrev ut fakturaen(jeg jobber virkelig i feil bransje føler jeg)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...