Gå til innhold

Verksted lagde skade på bilen


SunDance_Kid

Recommended Posts

SunDance_Kid

Hadde A5'en inne til bytte av høyre baklykt da denne hadde fukt i seg. Det var en garantisak så gode greier tenkte jeg. Da jeg henta bilen igjen gikk jeg som vanlig over bilen visuelt for å se etter skader, da det er veldig trangt på parkeringsplassen der. Og joda, der var det kommet en kort, dyp ripe red nedenfor baklykta.

SkadeAudiA5.jpg

Den er iallefall finger negl dyp.

Etter endel frem og tilbake og inspeksjoner spurte jeg hvordan de hadde planer om å fikse dette.

Da sa han noe som: "Den flikker vi på og lakkerer opp"

Da undrer jeg meg på om dette vil bli seende bra ut? Skjønner ikke helt hvordan de skal få plasten til å bli fin igjen. Er det noen som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pusser nok ned plasten som stikker opp, fyller i lakk, våtsliper og polerer over tenker jeg.

Dette er på en plass hvor det ikke vil synes så veldig godt om, samt at størrelse og farge vil gjøre at det blir nesten usynlig.

Det er iallefall den løsningen jeg har sett på slike småskader som dette før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er såpass lite at man må vite om det for å se det, men det er jo selvfølgelig irritasjonen over slike små detaljer som gjør oss til detailere også, så gjør som Christer sier og klag helt til det ikke synes lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Joda, jeg kan jo klage, men det som er det kjipeste er jo i utgangspunktet å måtte styre med å dra tilbake dit, nå for 2. gang og styre med å få levert bilen, igjen, og få det til å passe med jobben, igjen..jeg er avhengig av bilen til jobb hver dag så det er utrolig irriterende å styre med skit problemer som dette.. Også har de ikke tid til å ta det før etter st.hans..og det krasjer med ferien min og masse jobbing i tillegg til flytting sørover..så er litt alt på en gang..

Puh, der fikk jeg blåst ut litt.. :P

Men jeg får vel bare godta at det er måten de fikser det på, så får vi se..Jeg har allerede sendt bilde til et annet verksted for å få en uavhengig vurdering på det..

EDIT:

Har fått mail tilbake fra det andre verkstedet og de mener at det kan bli bra med flekking, men at de tror at for å få det helt bra må hele fanger lakkeres..Noen meninger på det å lakkere bare skaden, kontra hele fangeren? Vet ikke helt hvordan jeg skal ta dette opp med verkstedet som laget skaden..

Endret av SunDance_Kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Ja, jeg får ringe de og avtale..Om de tilbyr full lakkering tar jeg jo selvfølgelig det..Så får jeg håpe de ordner opp skikkelig.

Uansett så skal bedriften dekke lånebil for deg når det er slike saker, og det blir til last for deg å ikke ha bilen.

Ja, jeg mener vel også det, så får vi se hva de sier..Mener du at de bør dekke leiebil på enhver garanti reperasjon også? Fikk ikke tilbud om det i forkant av skifting av baklykten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får ringe de og avtale..Om de tilbyr full lakkering tar jeg jo selvfølgelig det..Så får jeg håpe de ordner opp skikkelig.

Ja, jeg mener vel også det, så får vi se hva de sier..Mener du at de bør dekke leiebil på enhver garanti reperasjon også? Fikk ikke tilbud om det i forkant av skifting av baklykten..

Ifølge forbrukerkjøpsloven(eller hva den nå het) så skal de i utgangspunktet dekke leiebil om du må levere inn bilen din pga. feil dekket av loven ja.

Noe både skiftinga av baklykta di og rep av skaden som skjedde ved bytting strengt tatt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Da har jeg snakket med verkstedet, og de skal gå for å lakke bare skaden, så få vi se hvordan det blir. Blir uansett ikke før langt ut i sommer, pga ferie osv.. Krysser fingrene..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordner seg, så er det berre å vente på resultatet.. men tipper du ikkje vil se noe feil :)

Eg stoler aldri på mekanikere... Går alltid nøye over bilen før/etter verkstedbesøk, og tar bilder her og der med høyoppløslig kamera slik at eg kan bevise at skaden som evt. skulle oppstå aldri har vert der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde akkurat det samme når jeg leverte campingvogna på repararasjon/service.. Tok bilder av den parkert hos forhandler for å ha bildebevis på at den var parkert skadefri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

Synes du er heldig at de fikser skaden for deg. Det er nå slik at du setter bilen på verkstedet for din egen risiko, dette står også i avtalen til Norges Bilbransjeforbund.

Om de ville kunne de avvist hele saken med retten på sin side. Det ville selvfølgelig ikke vært noe god kundepleie, men retten hadde de hatt til det.

Håper for din del at resultatet blir vellykket. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SunDance_Kid

Synes du er heldig at de fikser skaden for deg. Det er nå slik at du setter bilen på verkstedet for din egen risiko, dette står også i avtalen til Norges Bilbransjeforbund.

Om de ville kunne de avvist hele saken med retten på sin side. Det ville selvfølgelig ikke vært noe god kundepleie, men retten hadde de hatt til det.

Håper for din del at resultatet blir vellykket. :thumbup:

Så du mener at folk kan skade bilen/eiendelene til folk uten å måtte erstatte/reparere skadene? Klart det er min egen risiko, men alle som forvolder skade på annen manns eiendom blir jo erstatningspliktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swissman

Så du mener at folk kan skade bilen/eiendelene til folk uten å måtte erstatte/reparere skadene? Klart det er min egen risiko, men alle som forvolder skade på annen manns eiendom blir jo erstatningspliktig. :)

Ja dessverre så er loven slik. Dette gjelder f.eks. også når du har parkert bilen på verkstedets parkering og du får en skade der. Om en mekanikker prøvekjører bilen din og vraker den så går det på din forsikring.

Selvfølgelig så er det smart av verkstedet å finne en løsning som kunden er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Uansett hva loven sier hadde jeg aldri akseptert noe slikt etter å hatt bilen på verksted. Det er en prinsippsak mer enn å håndheve noen lover dette - noe jeg tipper de fleste verksteder går med på til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre så er loven slik. Dette gjelder f.eks. også når du har parkert bilen på verkstedets parkering og du får en skade der. Om en mekanikker prøvekjører bilen din og vraker den så går det på din forsikring.

Selvfølgelig så er det smart av verkstedet å finne en løsning som kunden er fornøyd med.

Det vil også si at jeg kan kreve å sitte på i min egen bil under prøvekjøring, som Eu-kontroll osv.??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dessverre så er loven slik. Dette gjelder f.eks. også når du har parkert bilen på verkstedets parkering og du får en skade der. Om en mekanikker prøvekjører bilen din og vraker den så går det på din forsikring.

Selvfølgelig så er det smart av verkstedet å finne en løsning som kunden er fornøyd med.

Akkurat det med mekaninker på tur bør tas med en klype salt.. Nå skal jeg ikke være bastant på hvordan det er overalt men et par kompiser av meg jobber på samme verksted som er et stort uavhening verksted som tar alt av merker.. Også lastebil!

Der bretta dem en bil rundt en lyktestolpe og eier av bil var selvsagt ikke skadelidende av dette annet en at bilen faktisk var spiker.. Forsikring for og dekke den type skade har hvertfall dette verkstedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...