geir__

Behandling og farging av kunstskinn seter i BMW

Hei

Er det noen som har erfaring med behandling av kunstskinn (delskinn) seter? Har tidligere brukt AG sine skinnpleieprodukter, men de funker vel ikke noe særlig når det ikke er ekte skinn..

Det har også blitt slitt litt på ene sidevangen (mistet litt farge der). Er det noen som har forslag til hvordan dette kan farges opp? Dynamix og Swisswax er vel neppe til kunstskinn? Er bare et svært lite felt, så en billig løsning hadde vært perfekt:)

Bilen det gjelder er en BMW 5 serie med sportsseter i delskinn.

Endret av geir__
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil kanskje være greit å bruke en APC (blandet med vann) til rens og Poorboys Natural Look Dressing til behandling?

Endret av geir__
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen gode tips? :) Må vel være mange skinnseter der ute som er laget i kunstskinn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen gode tips? :) Må vel være mange skinnseter der ute som er laget i kunstskinn :)

De fleste "skinnseter" er kledt i kunstskinn. Ofte er det kun sitteflaten og nederst på ryggen som er trukket i ekte skinn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine skinnseter har kun sitteflate og ryggstykke i skinn, resten (inkl dørtrekk) er ekte skinnimitasjon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da prøvde jeg APC (blandet med vann) til rens og Poorboys Natural Look Dressing etterpå på kunstskinnet. Funket veldig bra:)

Ingen som har noen tips til farging? Er bare vanlig svart farge, så skokrem kunne kanskje gjort nytten, men det sitter vel ikke så bra? Eller forstår jeg dere som at vanlig skinnfarge funker best også på kunstskinn? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skokrem bør du holde deg unna! På bilpleiekurset jeg var på på Ås renset vi setene i en bil som nesten helt sannsynligvis var svertet med skokrem, klutene ble skikkelig sorte og ikke bare skitne!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...i tillegg smitter skokrem av på alt det kommer i kontakt med, og når det tørker og sprekker opp får man et herlig, svart støvlag av skokrem over alt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Hørtes ikke bra ut:p Da styrer vi unna det.

Dynamix eller Swissvax farging a? Ingen som har prøvd dette på kunstskinn? Evt noen billigere alternativ hvis det finnes? Er bare et bittelite felt som trenger farge..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har farget opp kunstskinn før?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive