Gå til innhold

Hvordan unngår bremsestøv i felgene?


A-Dawg

Recommended Posts

Hei. Jeg kjører på 265-30-20 felger. Opplever når det blir fuktig i været (som det ofte er i Norge) at bremsestøvet fester seg i felgene og lager en brun stripe midt i felgen. Har planer om å legge på Autobahn felgvoks. Men dette vil ikke vare evig, og tenker spesielt på vinteren.

Er det noen som har erfaring med EBC Greenstuff bremseklosser? Har hørt fra flere at de ble kvitt bremsestøvet i felgene etter montering av disse. -Og ja, de er grønne :P

http://www.bsbildeler.no/?pno=101698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg merket en stor forskjell fra Pagid klossene jeg hadde nå sist og nå som jeg gikk over til EBC igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De støver betydelig mindre enn orginale klosser. Mener jeg kjørte med Redstuff på BMW`en min for noen år tilbake og tror de støvet en del mindre enn greenstuff som jeg kjører på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det gjorde meg litt klokere - selv om det var like mange meninger som det finnes religioner! Ser ut til at det blir bestilt GreenStuff på meg. Eneste måten å finne ut at de duger/suger. Trenger heller ikke bremser som skal tåle unormalt mye varme da jeg kjører pent og bruker ikke bilen på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at EBC (husker ikkje om det er Red Stuff eller Greeen Stuff), av og til ikkje går pent overens med orginale skiver. En kompis av meg fikk kast i skivene av ein av EBC typene på orginale skiver. Kjøpte nye orginal skiver og nye EBC klosser igjen, men blei kast i dei også. Dette var på en BMW E36 325. Ellers er vel keramiske bremseklosser på vanlige skiver et alternativ? Sett mykje av dei på eBay.

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket en stor forskjell fra Pagid klossene jeg hadde nå sist og nå som jeg gikk over til EBC igjen.

Bare lurer: Du hadde problemer med EBC to ganger iflg en annen tråd her, så har du testa Pagid som støva og nå er du tilbake på EBC igjen. Ble det riktig? I så fall, fornøyd med EBC denne runden da?

Og de som har hatt negative erfaringer med EBC, er det lenge siden? Hadde ikke de et skille i produksjonen der de forbedret klossene sine betraktelig? Mener jeg leste om det et sted.

Bare synes det er så rart at det enten er supert og støvfritt og null stress eller ødelagte klosser og kast i skivene...lizzom...?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune

Jeg har Redstuff på originale skiver på A6'en, har hatt de ca 6 mnd/ 5-6000km og er godt fornøyd med både bremseeffekt og støvmengde.

Har heller ikke merket noen problem med skivene som ikke var nye når jeg byttet klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har litt med hvordan man bruker bilen? Siden noen klager på dårlig kvalitet. Ved vanlig kjøring og normal bremsing så skal man vel ikke få kast i felgen? Kjører du hardt opp og ned stripa sammen med andre rånebiler, ligger på bremsene nedover en bratt veg uten bruk av motorbrems, kjører på bane og bremser hardt over lengre tid, da KAN du vel oppleve problemer regner jeg med - uansett klosser/skiver - med mindre det er racing-bremser til 20k ++?

Kanskje noen kan forklare hvordan og når de fikk problemer med de klossene? Ser at noen skryter disse opp i himmelen, mens andre dømmer de nord og ned.

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Bare lurer: Du hadde problemer med EBC to ganger iflg en annen tråd her, så har du testa Pagid som støva og nå er du tilbake på EBC igjen. Ble det riktig? I så fall, fornøyd med EBC denne runden da?

Og de som har hatt negative erfaringer med EBC, er det lenge siden? Hadde ikke de et skille i produksjonen der de forbedret klossene sine betraktelig? Mener jeg leste om det et sted.

Bare synes det er så rart at det enten er supert og støvfritt og null stress eller ødelagte klosser og kast i skivene...lizzom...?

:)

Helt riktig :)

Pagidklossene gjorde at felgene var støvet ned når jeg kom hjem fra vaskehallen omtrent..

Føler at bremseeffekten er bedre, og det er vesentlig mindre støv. Spent på åssen dette holder videre, tidligere kan det også a vært min feil da jeg ikke kjørte de inn.

Men ingen konklusjon enda.. Redstuff som jeg har nå er 9. variant av Redstuff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har prøvd både Redstuff og Greenstuff.... Mine Redstuffklosser bak smuldret opp (knakk i 2) og de foran trengte veldig mye varme for å bite noe ved nedbremsing. Skivene ble heller ikke blanke slik som med Greenstuff.

Så jeg byttet tilbake igjen, og angrer ikke. Bilen brukes også på bane flere ganger i året og det fungerer utmerket.

Støving er knapt synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ferrodo klosser FTW... ikke mye støv, og biter som f... De sliter litt mer på org skiver da.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...