Gå til innhold

Buffe med maskin? Diskusjon med kunde på jobb...


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Som noen av dere har fått med dere jobber jeg hos Clas Ohlson. I dag kom det en kunde innom som hadde sett ett program om polering på tv, og han skulle da ha seg poleringsmaskin. Han hadde sett seg ut denne maskinen http://www.clasohlson.com/no/Pol%C3%A9rmaskin,-Cotech/Pr407943000 for den så sånn ut som den på tv... Og på tv hadde han sett att de "polerte av polishen med sånne saueskinnshetter" som han så fint ordla seg. Så jeg prøvde så godt jeg kunne og forklare litt om polering ut i fra deg jeg har lært her siden jeg meldte meg inn. Men så begynner man jo tenke litt da.. Min første tanke var att disse "saueskinnshettene" er rimelig røffe med lakken, så hvorfor buffe med de? Er det noen Som buffer med maskin? Enden på visa var att han gikk ut med den maskinen han hadde sett for seg, og 3 x sonax pads til den. Tror dere dette var en "ok" løsning for en "som hadde sett på tv atte..."?

Er veldig redd for og si og gjøre noe galt ovenfor kundene når jeg ikke har skikkelig peiling selv enda.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testa dette med en mf hette på DA maskin og det funker fint ,men det var unødvendig lang tid Uten at det blir noe bedre resultat av det. Mao bortkastet tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Var det jeg tenkte meg. Prøvde så godt jeg kunne og tipse og guide i rett retning, men ikke lett når folk er så innmari påståelige. Trur heller ikke han bruker nevneverdig mer tid på og buffe for hånd

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å buffe polish eller voks med ullpute som forsåvidt er det groveste av det grove...hørtes lurt ut.. :)

Tror ikke det blir suksess å buffe med sonax pads heller for den saks skyld, men du kunne jo kanskje prøvd å prakke på han noen microfiberkluter istedet :)

Men skulle han påføre polish/voks for hånd, og fjerne det med maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Vil tro det tar mye kortere tid å buffe for hånd, i tillegg til at man faktisk har kontroll på hva man gjør på. Og da antar jeg at det egentlig er snakk om å buffe voks, ikke polish. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Å buffe polish eller voks med ullpute som forsåvidt er det groveste av det grove...hørtes lurt ut.. :)

Tror ikke det blir suksess å buffe med sonax pads heller for den saks skyld, men du kunne jo kanskje prøvd å prakke på han noen microfiberkluter istedet :)

Men skulle han påføre polish/voks for hånd, og fjerne det med maskin?

Kan skulle påføre polish med maskin (sonax pads) og buffe det av med "ullhette" som følger med maskin.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skulle påføre polish med maskin (sonax pads) og buffe det av med "ullhette" som følger med maskin.

Hadde det vært en MF hette hadde det sikkert ikke vært så ille, men å buffe med ull ser jeg for meg som en potensiell katastrofe.

Dog er det som regel meningsløst å diskutere med de som har sett noe på tv, de vet best og sånn er det bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

De paddene han skal buffe med blir jo fort mettet med polishrester, og som nevnt er det vel å be om mer riper i lakken..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på youtube video av profesjonelle detailer (autogeek tror jeg?) hvor de buffet av fin polish og voks med sort/svart/fin polerings pute. Men a buffe av med ull høres litt rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du solgte han vel skumpads, så bare å glede seg til sinna kunde med gjennombrent lakk ihvertfall hvis han skal buffe med de. :rofl1:

Endret av Terjeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin
Du solgte han vel skumpads, så bare å glede seg til sinna kunde med gjennombrent lakk ihvertfall hvis han skal buffe med de. :rofl1:

Han ble nøye forklart att de kun var til å påføre polish med. Og han ble også advart om muligheten for å brenne gjennom lakk med maskin. Alt dette stod en kollega av meg og hørte på da han også ville lære mer om poleringsmaskiner. Man må bare håpe og tro att det her går bra, selvom jeg har mine tvil.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken polish han skulle bruke med den roterende maskinen?

Hvis han skal svi håndprodukter fast i lakken, er kanskje roterende og ull eneste måte å fjerne produktrester på :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Det aner jeg ikke, det virka det som om han knapt visste selv. "det er no greier for båt..."

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at buffing med maskin kan være fristende om man kun har vært borti de gamle gode polishene hvor man nesten måtte buffe av med gravemaskin for å i det heletatt få det av lakken igjen :P

Slik polish og voks er nå for tiden vil det nok utvilsomt være lettere å buffe med en god MF..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen av dere har fått med dere jobber jeg hos Clas Ohlson. I dag kom det en kunde innom som hadde sett ett program om polering på tv, og han skulle da ha seg poleringsmaskin. Han hadde sett seg ut denne maskinen http://www.clasohlso...ech/Pr407943000 for den så sånn ut som den på tv... Og på tv hadde han sett att de "polerte av polishen med sånne saueskinnshetter" som han så fint ordla seg. Så jeg prøvde så godt jeg kunne og forklare litt om polering ut i fra deg jeg har lært her siden jeg meldte meg inn. Men så begynner man jo tenke litt da.. Min første tanke var att disse "saueskinnshettene" er rimelig røffe med lakken, så hvorfor buffe med de? Er det noen Som buffer med maskin? Enden på visa var att han gikk ut med den maskinen han hadde sett for seg, og 3 x sonax pads til den. Tror dere dette var en "ok" løsning for en "som hadde sett på tv atte..."?

Er veldig redd for og si og gjøre noe galt ovenfor kundene når jeg ikke har skikkelig peiling selv enda.

Haha, du får svare med at når han har ramponert lakken så kan du komme til deg, så skal du fikse det :thumbup:

Sett i gang og les ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på lakkeringsverksted at de først la på sikkert noe 1.steps produkt med roterende, så etter noen minutter dro han en sikling (stålplate til feks å fjerne gamle pakningen med) over puta for å fjerne produktrester fra den også blei det vekselvis buffet av og sikling over puta. På noen få strakser var mc`n (min, ville høre på pris på lakering, og vips var den polert) ferdig.

Kostet meg ikke ei krone:-) Kunne ikke se noe feil etter det. Men nå ser jeg flere, det er nok min egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...