Gå til innhold

Biltema Våtsuger


smurf

Recommended Posts

Hei,

har en biltema våtsuger : http://biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Vat--og-torrstovsuger-WD-120030-17209/..

Har brukt denne til å rense litt seter osv. men plutselig når jeg holdt på med den så det ut som det har kommet vann inn i selve ''sugermotoren''.. det boblet ut fra skjøtene og sprutet opp fra luftehullet.. Tanken var ganske så full med vann, kan detta ha noe med saken å gjøre?

Så jeg lurer på om noen andre har samme erfaring, eller om jeg bare skal gå opp å høre om jeg får byttet den. har ikke kvittering tror jeg, så lurer også på om noen vet hvordan biltema er på å bytte varer uten kvitering..

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathen142

Har du tømt den også prøvd den igjen?

Kommer nok av atter den var ganske full av vann.

Men om det var bra for motorn er jo en annen sak :P

Ellers må du ha kviteringa for och byte den på Biltema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

er du fornøyd med denne? gjør den jobben bra, eller skulle du gjerne hatt en bedre? er ute etter å kjøpe en våtstøvsuger selv

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min Foma PowerVac er det en flotør som blokkerer/hindrer vannet fra å kunne bli sugd gjennom motor og andre vitale deler. Når beholderen er full slutter den å suge og endrer lyd.

Burde være en slik på sugeren fra Biltema også. Ville ha sjekket at denne beveger seg fritt og ikke sitter fast på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg lurer på om noen andre har samme erfaring, eller om jeg bare skal gå opp å høre om jeg får byttet den. har ikke kvittering tror jeg, så lurer også på om noen vet hvordan biltema er på å bytte varer uten kvitering..

Har fått byttet og fått penger igjen flere ganger uten kvittering, er ikke alltid de gidder å være vanskelig.

Har du sjekka om sugeren har flottør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ganske fornøyd ja, gjør jobben veldig greit! men har handlet et munnstykke til foma slik at den skal være enklere og bruke til å rense interiør:D

Flottør? ligger denne liksom inni hvor filteret er utpå?

Endret av smurf

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ligger nok innenfor filteret. Ta av filteret, så skal du kunne se og bevege flottøren. Det er som regel en kule eller sylinderformet gjenstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk eit rensemiddel som ikkje skummer so mykje. Finnes vel og skumdempende middel som kan brukes.

Og det er bedre å tømme ut vannet for ofte enn for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok skummet som var problemet. Bruk et skumdempende middel som todleif skriver, eller bytt til en APC/rens som ikke skummer. Bruker selv CG GreenClean og synes den er utmerket ;)

Endret av TomE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte opp rester av noen billigmidler jeg hadde, så det er nok forklaringen på skummet :)

Må bestille meg en skikkelig APC snart ja :) Ser at MG Apc koster rundt 250 ink. frakt fra Shinerama, men vet ikke om denne er like god som CG GreenClean.. noen som har noen formeninger? ser også at CG kan blandes ut 1:15, kan MG APC og blandes ut like mye med god effekt? :D

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter


- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...