WernerH

skal ha shine av bilen før photoshoot til salg.

Hei.

Skal annonsere bilen for salg og skal i den sammenheng shine den litt.

Innvendig rens og utvendig vask med polish og sealant.

Noen av produktene:

Innvendig:

Autoglym Interior Shampoo og Super sheen

utvendig:

Meguiars NXT Shampo

MAC Prickbort avfetting

Autoglym Paint renovator

Autoglym Super Resin Polish

Chemical Guys Blacklight lakkforsegling.

motorrom:

Meguiars engine dressing

Bilen blir utvendig behandlet med Krauss DA MAskin med Oransje, Grønn og Rød pad fra smartwax (hex pad),

Men først avfettet og skummet med chemical guys foam gun, med blandet meg. NXT.

Noen som har innspill til produktvalg? kom med innspill:) vasken skjer tl helgen:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkleire:) AKA clay. Ikke oppskrytt som siste steg i lakkrens-prosedyren. Mye bedre å få siste rester av tjære, asfalt og bremsestøv i leira enn i putene mens du polerer.

Skal være lett tilgjengelig i butikk, Meguiar's sin er ganske mild og du kan bruke den med bare vann som smøring (den kommer i sett med Quick detailer og clay, men jeg ville heller kjøpt bare clay. Hvis ikke du gjerne vil ha en QD også. Min står i bilen som nødhjelp ved fugleskitt og annet søl på lakk). Turtlewax har også kommet med en lakkleire nå, testet på forumet selvfølgelig med litt spredte tilbakemeldinger men ikke verre enn at jeg tror du kan kjøpe den uten å angre bittert.

Du skal bruke PR og SRP med DA-maskin ikke sant? Klarer ikke se åssen bil som er i avataren din, vet du om det er myk eller hard lakk? Har du brukt denne kombinasjonen på bilen før så du vet det blir bra?

Paint renovator er ganske skarp i kantene, fikk noen fæle riper på den myke blå Toyotaen min selv med håndpad da jeg forsøkte å dempe en etseflekk etter måkebesøk. Jeg mishandlet min mors gamle Carina med roterende, gul pute fra Jula (medium kutt) og paint renovator i fjor sommer, den ble forsåvidt sinnsykt mye blankere men jeg vet det er hologrammer under voksen ;) Basert på det jeg vet nå vil jeg anta at den hadde medium hard lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt SRP på roterende før på denne bilen:P 2006 Ford Focus:P dog det var ikke jeg som gjorde det da;P clay trenger jeg vel strengt tatt ikke da den får seg en runde med iron-x?

Den Blacklight lakkforseglingen...har du noe erfaring med den?

PR skal brukes på spesifike steder. mrk alle dører:P remariper osv:P

Bilen er jevnlig vasket så vil ikke påstå at den er megaskitten:P men innvendig er det en god stund siden noen har forbarmet seg:P

Tenkte jeg skulle kjøpe nanolotus A/C rens også...men webshoppen har vært nede i 1 uke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

verdt å nevne at budsjettet for "stuff" her er meeeeeeget begrenset da men er i 50% permisjon og nav er ikke akkurat gavmilde med kompensasjonen...........

Endret av WernerH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blacklight har jeg ikke noen erfaring med, utover at jeg er nesten sikker på at jeg brukte den på bilpleiekurset og at den muligens lukter kirsebær..

For å få maks effekt av avfettingene dine er det best å ha dem på i hver sin omgang på relativt tørr bil i stedet for å ha dem over hverandre. Relativt tørr betyr altså at du lar bilen stå og lufttørke en stund i mellom, ikke farlig med kalkrester og vannmerker når du uansett skal korrigere etterpå. Prickbort fungerer absolutt best på helt tørr bil da den ikke er vannbasert. Med Iron X har jeg vel ikke testet forskjell på helt tørr og med litt fukt selv, men det er endel her som insisterer på tørrest mulig. Skader ikke hvis du har tid å vente. Og det har du sikkert når det er snakk om egen bil :)

Iron X tar jo mye av det som sitter igjen etter en runde og tre med avfetting, sist jeg tok forvaskrunden og avsluttet med Iron X var det nesten ikke antydning til forurensing i clay. Det går sikkert bra uten leire ^_^ Kjenn med hånden på panelene etter vask. Skal være glatt. Er det mye rugler og nupper må det mer avfetting/iron x til (evt kjøpe en clay som siste utvei). Er ganske sikker på at hvis du kjenner nupper er det en jobb for Prickbort, salt og asfalt.. Bremsestøv/piggdekkstøv er så fint at det bare synes som små rustflekker heller enn at man kjenner det.

For øvrig kan det hende du finner CRC AC-cleaner i en butikk med litt utvalg innenfor bilmekk. Jeg fant mine på Jula, har to bokser stående men ikke testet ennå (må bare få somlet meg til å skifte friskluftfilteret så er jeg igang).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer glaze enn sealer, særdeles kort holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk heller Extra Gloss Protection fra sammer serie, det er en meget holdbar lakkforsegling.

Jeg ville heller ikke brukt cutting pad/grov pute med paint renovator, da kan du fort lage merker du ikke klarer å fjerne med SRP.

Jeg ville kjørt over hele bilen med PR og SRP på myk og fin pute og heller latt produktene gjøre jobben, og så lagt EGP for hånd til slutt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blacklight er flott som show-glaze for få max bling for en begrenset periode. Holdbarheten måles i uker, hvis det ikke regner og/eller bilen ikke vaskes ofte. Gir en helt syk glans og dybde i lakken, men det er strengt tatt en glaze og ikke verken forsegling eller voks, uansett hvor mye svada CG prøver å stappe inn i produktbeskrivelsene sine.

Hvis du skal selge bilen og du bare skal ha den til å se fin ut på bilder og når noen kommer for å se på den, kjør på med BL. Vil du ha noe på bilen som gjør at neste eier har blank bil en stund, så legger du på en skikkelig forsegling eller en voks, men det er jo helt opp til deg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive