Gå til innhold

Kjøp av poleringsmaskin, middel og pads


Sonnir

Recommended Posts

Hei, er egentlig ganske ny i dette. har polert noen biler før, men ikke med maskin. hadde omvisning med en som drev med meguiars som hadde det nye microfiber systemet. det var rått. men i det dyreste laget desverre.

tenkte derfor å kjøpe krauss poleringspakke fra scandicshine :)http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=449 er dette et godt valg? burde jeg ha noen andre andre middel og pads? skal polere en bil som er blitt vasket 1-2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Den maskinen er iallefall jeg veldig fornøyd med! :)

Men ville kanskje gått for denne pakka med polish: http://www.partsandr...poleringsmidler

Og Scholl pads holder visst nok ikke like lenge på DA som på roterende.. Så ville godt for Uber pads.

Gul uber til s3 gold

Orange Uber til s17

Grønn Uber til s30/s40

:)

Endret av Christoffer H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

500w er vel samme som meguiars sin. Om du sammenligner 500 og 850/900w merker du STOR forskjel.. Mye mer fart i sistnevnte. Den andre er fin den og men om du har valget så gå for 900w:)!

Endret av cocos

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Og Scholl pads holder visst nok ikke like lenge på DA som på roterende..

Dette var sant i "gamle dager", men nyere versjoner av Schollpads tåler mye mer juling, og mange kjører Schollpads på DAS6/DAS6 Pro-kloner uten problemer i det hele tatt. Det er vel egentlig på tide å avlive denne myten nå med mindre noen kimer inn med håndfaste bevis på at Schollpads fremdeles har problemer som i gamle dager på disse maskinene (og problemet er egentlig designfeil på maskinen da den leder varmen ned i bakplaten og videre til paden - og problemet kunne løses enkelt ved å bytte bakplate).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og problemet er egentlig designfeil på maskinen da den leder varmen ned i bakplaten og videre til paden - og problemet kunne løses enkelt ved å bytte bakplate).

Nope, limet til borrelåsen var generelt dårlig, flere av mine gamle puter skilte seg i fart med roterende, og på 30 graders vask i maskinen, så her var kvaliteten elendig. Samme med de første altfor myke bakplatene fra scholl hvor skummet i bakplaten delte seg i 2 og sendte puta avgårde i en helsikkes fart.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg ikke finner bildet av en pad jeg hadde til testing, etter å ha gått over hele bilen med DAS6 Pro og V38 uten noe spesiellt mye trykk så forsvant plutselig puta under polering ved bruk av orginal bakplate.

Bakplata var helt myk, borrelåsen på plata vassen, og paden var faktisk svartbrent midt på, så her snakker vi ganske seriøs varmgang gjennom skruen og ned til plata :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg kan ha uttrykt meg litt feil, det kan selvfølgelig være designfeil på maskinen, men det var ikke kun derfor schollputene og bakplatene tok kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg kan ha uttrykt meg litt feil, det kan selvfølgelig være designfeil på maskinen, men det var ikke kun derfor schollputene og bakplatene tok kveld.

Første schollplata mi løsna også borrelåsen på. Og det var ett ganske utbredt problem på forumet at det var dårlig lim på padsene til å begynne med også, noen løsna jo i lunka salovann..

Veldig mange fikk bytta platene og padsene det var problemer med hos SS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Okei, så kombinasjon av dårlig padkonstruksjon og designfeil på original bakplate på DAS6/-Pro-maskiner og -kloner.

Men det er ikke slik nå lenger; Scholl har bedre lim på padene sine og om man bytter bakplate på maskinen blir ikke paden svidd under bruk. Eller? Jeg har jo ikke slik maskin, og på Flex DA funker Schollpads veldig bra.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bytt til en bedre bakplate så slipper du å svi av padsene ja, og nye scholl er fabelaktige :)

Jess, da avliver vi myten om at Scholl ikke kan brukes på DA-maskiner.

SCHOLL-PADS KAN BRUKES PÅ DA-MASKINER! :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da avliver vi myten om at Scholl ikke kan brukes på DA-maskiner.

Bra du tar ansvar :D

Var skikkelig morro når bakplata tok kveld i bortimot 2000rpm med roterende B)

DSC_0002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bra du tar ansvar :D

Var skikkelig morro når bakplata tok kveld i bortimot 2000rpm med roterende B)

DSC_0002.jpg

Jeg sa Scholl-pads. Nevnte ikke bakplatene deres med ett ord :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa Scholl-pads. Nevnte ikke bakplatene deres med ett ord :)

Er veldig klar over det, bildet la jeg ut for "morroskyld" ;)

Men har selvfølgelig et bilde av en pad også :D

DSC_0246-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du en pad hvor limet har løsnet pga dårlig lim.

Her ser du en pad som er gruppevoldtatt av konstruksjonsfeil på DAS6 Pro, med orginal bakplate og minimalt med press..

Rakk nesten hele bilen før paden skjøt fart, her snakker vi seriøs varme akkurat hvor skruen går ned..

IMAG0160.jpg

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...