Gå til innhold

Kjøpe detailersutstyr i USA


rekorden

Recommended Posts

Skal mest trolig en tur til USA litt senere i år, og prisene på detailers-stuff er jo noe annet enn prisene i Norge.

Har en bag som skal fylles opp med snop, så trenger noen gode råd.

Er det noen som kjenner til hva som virkelig lønner seg å handle der borte, noe en sparer virkelig mye på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Meguiars produkter er vel kanskje det du sparer mest på..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Flex sine maskiner er uten tvil ett kupp der. Kjøpte selv min DA der.

Men da må du ha omformer fra 110-220V

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Ev om du kunne fått f.eks autogeek til å sende til hotellet du er på.. Ganske sikker på at jeg har sett Flex 220v euro, men ikke hundre prosent:) Er jo bare å sjekke. En annen ting some er billig men som jeg ikke vet helt hvordan det er med 110/220v er 3M Sungun. Koster vel ca 5500.- i Norge og tror jeg så den til ca 1800.-. Det må jo være en god pris på en ok lykt?

Lakkdybdemåler er jo en ting man bør ha og som antakelig er en ting man sparer mye på!

Pads går det jo mye av, og tar ikke allverden av plass. Meguiars koster vel rundt 10 dollars og det er jo litt mer enn 1/4

Du vil ikke tjene noe på å kjøpe SV produkter, tror nesten det er dyrere der.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikrofiber var det jeg handla mest av når jeg var der, det og RainX var ufattelig billig "over there" ;)

Edit; Auto ettellerannet Discount selger en god del bilpleie billig, og disse finnes på bokstavelig talt hvert ett hjørne, iallefall i Florida..

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det blir kjøpt inn lykt i denne omgang, og må sjekke litt opp i leveringstider på Flex, da jeg trolig ikke skal være der borte mer enn litt over en uke (pluss må teste Biltemasaken jeg har liggende også først).

Mikrofiber og pads blir kjøpt inn, delvis på grunn av pris, delvis grunnet god som emballasje på vei hjem:)

Har snust litt på RainX, så regner med det blir handlet inn litt av det også.

Lakkdybdemåler må jeg også skaffe meg. Pengene begynner allerede å få bein å løpe på...

Kan det være Advance auto parts eller Autozone du tenker på Popp?

Endret av rekorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være Advance auto parts eller Autozone du tenker på Popp?

Begge disse har mye, det var førstnevnte jeg tenkte på, kryr av disse forretningene, og de har gode MF fra carrand til gi-bort-pris :D

Kjøpte mf som er gul på den ene sida og grå på den andre fra Carrand, disse er kjempegode, og koster ett par dollar stykket om jeg ikke tar helt feil ;)

En flaske RainX til 1,79 dollar er heller ikke feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også bort der noen uker i juli og har begynt å snuse på ymse butikker i nærheten av reiseruten. MG og MF er som nevnt ganske billig, og man finner ofte mange produkter og merker som ikke finnes så mye av på denne siden av dammen men som kan være verdt å prøve. Hvis bilen din er av en slik alder at du skifter slitedeler under panseret selv kan jeg jo også nevne at det er store enorme summer å spare der borte.

Eksempel:

Tennplugg i Norge: 150-300kr, en tilsvarende i USA: 50-100 kr

Tennkabelsett i Norge: 700kr, i USA: 180kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var over på den andre siden så gikk det som sagt i MF og RainX, samt en del Mothers som er uhyrlig populært der.

Ellers så handla jeg bildeler til alle gamlebila i gården, massevis av penger å spare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare tyske biler, så er trolig ikke så mye å spare på deler, men mulig jeg finner noe til motorsykkelen.

RainX er på listen. Blir nok kjøpt inn en bunke av disse.

Meguairs UC får en heller aldri nok av:)

Mothers så jeg tilfeldigvis litt av når jeg var innom nettsiden til Advance auto parts, så dette må jeg sjekke nærmere.

Carrand må jeg også se på.

Husker Christer nevnte noe som kostet rundt 10-gangen her hjemme, så håper han kommer innom tråden med gode tips:)

Er forresten i juli jeg også skal bort, så har litt tid ennå på å lage handleliste.

To bagger/kofferter på opp til 20 kg hver kan bli mye gøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RainX er på listen. Blir nok kjøpt inn en bunke av disse.

Bare ikke overdrive da :)

1 flaske holder vel til 1000000 ruter (omtrent...) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke overdrive da :)

1 flaske holder vel til 1000000 ruter (omtrent...) :D

Jeg kjøpte bare 1, for 2 år siden vel og merke, men nå er jeg tom, gud som jeg angrer, tenk slik mange nok ganger og du ender opp med å tape på det pga prisen på overvekt i bagasje :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det spørs vel hvor mye du legger på rutene..

Jeg har lagt to lag på alle rutene på ene bilen og et lag på alle rutene (utenom frontruta) på andre bilen og tror ikke jeg kan se forskjell på den som har blitt brukt og den andre..

Så legger man på 4 ganger pr år så er man raus og det holder en god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja det spørs vel hvor mye du legger på rutene..

Jeg har lagt to lag på alle rutene på ene bilen og et lag på alle rutene (utenom frontruta) på andre bilen og tror ikke jeg kan se forskjell på den som har blitt brukt og den andre..

Så legger man på 4 ganger pr år så er man raus og det holder en god stund...

Holder på med langtidstest på siderutene på carinaen til kvinnfolket, ser ut til at den må avsluttes pga. salg, er riktignok ikke samme piffen, men ruta er tørr på under sekundet ennå, la ett lag på siderutene i februar ifjor, 1 år og straks 5 måneder er imponerende egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Får ta en 10-pakning eller så.

Kan jo selge videre det som skulle bli for mye til en hyggelig penge.

Skal prøve å ikke ta helt av, men kan ikke love noe:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...