Tommy

Swissvax detail on a Porsche Carrera GT by TCS

47 innlegg i emnet

Har vert i dialog med eieren av denne bilen en god stund, å nå passet det å få tatt denne en runde. Utvendig var den ikke så verst, men innvendig trengte den litt mere ettersyn.

Bilen er produsert i ca 1270 eks, fra 2004-2006, har en 5,7 V10 på 612 hk, gjør 0-100 på 3,9 sek, og har en toppfart på 330 km/h å lyden....må bare oppleves LIVE.

Her er noen bilder fra ankomst

IMG_3045.jpg

IMG_3046.jpg

IMG_3047.jpg

IMG_3048.jpg

IMG_3049.jpg

IMG_3050.jpg

IMG_3051.jpg

IMG_3052.jpg

IMG_3053.jpg

IMG_3054.jpg

IMG_3055.jpg

IMG_3056.jpg

IMG_3057.jpg

IMG_3058.jpg

IMG_3059.jpg

IMG_3060.jpg

IMG_3061.jpg

IMG_3062.jpg

Eieren kjøpte bilen hos en anerkjent forhandler på vestlandet, men klargjøringen hadde vert så som så, det lå rester etter skinnbalsam over hele interiøret, i form av matte hvite felter.

IMG_3063.jpg

IMG_3064.jpg

IMG_3065.jpg

IMG_3066.jpg

IMG_3067.jpg

IMG_3068.jpg

IMG_3069.jpg

IMG_3070.jpg

IMG_3071.jpg

IMG_3072.jpg

Startet som vanlig med å legge på prickbort, fra vinduer og ned, etterfulgt av P21s på felger.

IMG_3073.jpg

IMG_3074.jpg

Etter ca 10 min, ble bilen spylt ren

IMG_3075.jpg

Den fikk luft tørke i ca 15 min, før ironX ble påført.

IMG_3076.jpg

Å den fant litt å jobbe med, men ikke mye.

IMG_3077.jpg

IMG_3078.jpg

Så ble det lagt et lag med microavfetting 1:20 over hele bilen og i motor rom

IMG_3079.jpg

IMG_3080.jpg

Etterfulgt av et skumlag med CG gr og CG c+wg

IMG_3081.jpg

IMG_3082.jpg

Etter ca 5 min.

IMG_3083.jpg

Var litt møkk, men ikke så mye

IMG_3084.jpg

Så ble det en runde med detailbrush og apc

IMG_3085.jpg

IMG_3086.jpg

IMG_3087.jpg

IMG_3088.jpg

IMG_3089.jpg

Etterfulgt av berøringsvask med SV carbath og washpudel

IMG_3090.jpg

IMG_3091.jpg

Så var det tid for en runde i motor rommet, her ble det brukt detail brush, og en washmitt

IMG_3092.jpg

IMG_3093.jpg

IMG_3094.jpg

IMG_3095.jpg

IMG_3096.jpg

Felger og dekk fikk så en runde med SV wheel, og div børster/mitt

IMG_3097.jpg

IMG_3098.jpg

IMG_3099.jpg

IMG_3100.jpg

Et stemningsbilde fra solnedgangen.

IMG_3101.jpg

Bilen ble så grundig renspylt, og tørket med miracle dryer.

IMG_3102.jpg

IMG_3103.jpg

På plass i garasjen, så var det klart for å ta fatt på interiøret. Gulvattene ble støvsugd

IMG_3104.jpg

Det lå også litt møkk i bak kant av polstringen på bakveggen.

IMG_3106.jpg

Litt mere støvsuging

IMG_3107.jpg

IMG_3108.jpg

Noen plasser kom man ikke skikkelig til.....

IMG_3109.jpg

Så da måtte det demonteres litt.

IMG_3110.jpg

Så å si hele cockpiten var dekket av carbon innvendig, så dette ble gått over med en mf og apc.

IMG_3111.jpg

IMG_3112.jpg

Detail sticks på de trangeste stedene.

IMG_3113.jpg

Fant også en del møkk inn under dørpakningene, som ble fjernet med støvsuger og mf.

IMG_3114.jpg

Mattene ble våtrenset med foma combivac og apc

IMG_3115.jpg

IMG_3116.jpg

Ferdig renset på venstre side.

IMG_3117.jpg

Var faktisk ganske mye møkk etter bare to små matter.

IMG_3118.jpg

Så var det tid for polering av innvendig carbon. Her ble det brukt roterendes maskin, med gul spotpad, og SV cfp. Kjørte maks 1200 rpm.

IMG_3120.jpg

50/50 av innsteg

IMG_3122.jpg

50/50 av gulv under gulvmatte på førerside.

IMG_3123.jpg

Store deler av dørsidene var også carbon.

IMG_3124.jpg

Å mens jeg holdt på under der, så oppdaget jeg at det manglet en mutter.

IMG_3125.jpg

Så det måtte vi få fikset.

IMG_3126.jpg

Så var det tid for skinnrens, å her ble det brukt SV leather cleaner og børste. Her er et 50/50 av førerstolen.

IMG_3127.jpg

Jobber inn skinnrensen.

IMG_3129.jpg

Etter dette, så var det klart for å få lagt litt voks på carbonen i cockpiten, og valget falt på Swissvax Mystery.

IMG_3130.jpg

Alt av carbon må få voks

IMG_3131.jpg

IMG_3132.jpg

poleres så av med en mf

IMG_3133.jpg

Vinduene fikk en runde med SV crystal, og lofritt papir

IMG_3135.jpg

Så var det en runde med SV leathermilk på alt av skinn. (stolene var faktisk så tørre, at de fikk en ekstra runde etter ca 4 timer)

IMG_3136.jpg

IMG_3137.jpg

På mattene var det noen løse tråder, som ble tatt hånd om.

IMG_3138.jpg

Før de ble behandlet med SV lotos.

IMG_3140.jpg

Demping inne i bilen også behandlet.

IMG_3141.jpg

Så var det klart for en runde under panseret. Dette rommet er spesial laget til å oppbevare det avtagbare taket (kommer et bilde av dette senere)

IMG_3142.jpg

Det ble støvsugd, så fikk det en runde med SV lotos

IMG_3143.jpg

Skinnremmene ble behandlet med Leather milk

IMG_3144.jpg

Pipe til centermutter fikk en runde med SV autobahn.

IMG_3145.jpg

Krokfestene fikk en runde med metal polish

IMG_3146.jpg

Ser bedre ut

IMG_3147.jpg

Rammen rundt ble vokset med SV opaque.

IMG_3148.jpg

Done.

IMG_3149.jpg

Så var det tid for "det aller helligste", nemlig motor rommet. Her er en 50/50 på carbon ramma, etter en runde med gul spotpad og cfp

IMG_3150.jpg

In action.

IMG_3151.jpg

Var trangt, så en del måtte taes med hånd pad.

IMG_3152.jpg

Så ble det lagt Autobahn som beskyttelse.

IMG_3153.jpg

Her er et 50/50 av varmeskjold på eksosen.

IMG_3154.jpg

Slangeklemmer ble behandlet med metal polish. Den til høyre er polert.

IMG_3155.jpg

Plast fikk en runde med Protection matt

IMG_3156.jpg

Ser bedre ut nå.

IMG_3157.jpg

IMG_3158.jpg

IMG_3159.jpg

Så var det tid for hjul og hjulhus. Jeg fikk ikke tatt av hjulene på denne, ettersom jeg ikke hadde 1" firkant feste, og 550nm momentnøkkel, for å få av sentermutterene, men med litt god tolmodighet, så klarte jeg alikevel å få gjort det rent og pålert. Heldigvis så støver ikke carbon bremsene.

Hjulhus bak før

IMG_3160.jpg

Etter, inkl en runde barebones.

IMG_3162.jpg

Overflødig gummi fjernes.

IMG_3164.jpg

Så legges autobahn på felger og calipper. Det var store bremser, men jeg klarte å komme meg helt inn i den 12,5" breie felgen, for å få lagt på voks.

IMG_3165.jpg

IMG_3166.jpg

IMG_3167.jpg

IMG_3169.jpg

Så fikk dekkene en runde med SV pneu

IMG_3170.jpg

Ferdig bak.

IMG_3171.jpg

Foran, så demonterte jeg deler av "forskjermen, for å komme bedre til, både i hjulhuset, men også for polering senere.

IMG_3172.jpg

Hjulhus før vask med apc og mf

IMG_3173.jpg

Etter, med en omgang barebones.

IMG_3174.jpg

Under bilen var det også litt møkk,

IMG_3175.jpg

Etter en kjapp runde med mf og apc

IMG_3176.jpg

Diffusoren bak, ble tatt med roterendes med gul spotpad og SV cfp.

IMG_3179.jpg

Her er et 50/50

IMG_3180.jpg

Så ble bilen maskert, og klargjort for litt pleie av lakk.

IMG_3181.jpg

Å lakktykkelse, ja det er uvisst, ettersom jeg ikke kan måle på carbon underlag med min PTG.

IMG_3182.jpg

Tilstanden på lakken, var i grunnen meget bra, men jeg fant noen RDS, og litt rester av holos.

IMG_3183.jpg

IMG_3184.jpg

IMG_3185.jpg

Den hadde også en del steinsprut på innsiden av de delene av forskjermene som jeg hadde demontert.

IMG_3186.jpg

IMG_3187.jpg

IMG_3188.jpg

Noen plasser var det bare håndpad som nyttet.

IMG_3189.jpg

Men det ble bra etter litt jobbing. Her er det brukt SV cfp.

IMG_3190.jpg

Her er et forsøk på en 50/50 av toppen på bakvingen. høyre side er polert, men det er ikke lett å få frem på bilde, men det ble litt mere dybde og glans etter poleringen, og lakken var generelt meget tørr. Ble brukt DA maskin, sort pute, og SV cfp her, på trinn 3 på maskinen.

IMG_3191.jpg

50/50 på baklykter.

IMG_3192.jpg

Den nye SV maskinen er en drøm å kjøre med.

IMG_3193.jpg

Å den er ganske liten, og lett å komme til med.

IMG_3194.jpg

På områdene med steinsprut, så måtte jeg gå litt grovere til verks, så her ble det Festool roterendes med orange scholl pad, og SV cfp. Kjørte 4 pass på ca 1200 rpm.

IMG_3195.jpg

Her er en 50/50

IMG_3196.jpg

Men også her ble det trangt, så håndpad måtte benyttes.

IMG_3197.jpg

Owerview of the shop.

IMG_3198.jpg

50/50 av carbonplate bak skiltet

IMG_3200.jpg

Deler av forskjermer, ble polert mens de var demontert.

IMG_3201.jpg

Så var det klart for LSP, Sv Crystal Rock.

IMG_3202.jpg

Jada, bruker denne under bilen også.

IMG_3206.jpg

Legges i 2 lag, med ca 3 timers mellomrom.

IMG_3207.jpg

Inne i dørkarmer.

IMG_3208.jpg

Under dører, på det som ikke er carbon, som allerede har fått behandling med Mystery.

IMG_3209.jpg

Vindusviskeren var litt matt, så den ble rengjort med SV Opaque pre cleaner.

IMG_3210.jpg

Så fikk den en runde med Opaque voks etterpå.

IMG_3211.jpg

Crystal Rock buffes av med SV microfluffy.

IMG_3212.jpg

Her er taket plassert i oppbevarings rommet foran.

IMG_3213.jpg

Slik at jeg kan komme til alle gummilister med SV sealfeed.

IMG_3214.jpg

Også pakninger i motor rommet ble behandlet.

IMG_3215.jpg

Vinduer fikk en runde med RainX

IMG_3216.jpg

Bombrikken i frontruten var sort, men hadde fremdeles hvit tape.

IMG_3217.jpg

Så dette ble rettet på.

IMG_3218.jpg

Oblater på skiltene ble fjernet med barberblad av plast.

IMG_3219.jpg

Så fikk de et lag med SV shield.

IMG_3220.jpg

Carbon innsuget i fronten fikk også en runde med shield.

IMG_3221.jpg

Så kom jeg plutselig på dokumentmappen som også måtte få litt pleie.

IMG_3222.jpg

Så var det tid for ferdigbilder.

IMG_3223.jpg

IMG_3224.jpg

IMG_3225.jpg

IMG_3226.jpg

IMG_3227.jpg

IMG_3228.jpg

IMG_3229.jpg

IMG_3230.jpg

IMG_3231.jpg

IMG_3232.jpg

IMG_3233.jpg

IMG_3234.jpg

IMG_3235.jpg

IMG_3236.jpg

IMG_3237.jpg

IMG_3238.jpg

IMG_3239.jpg

IMG_3240.jpg

IMG_3241.jpg

IMG_3242.jpg

IMG_3243.jpg

IMG_3244.jpg

IMG_3245.jpg

IMG_3246.jpg

IMG_3247.jpg

IMG_3248.jpg

IMG_3249.jpg

IMG_3250.jpg

IMG_3251.jpg

IMG_3252.jpg

IMG_3253.jpg

IMG_3254.jpg

IMG_3255.jpg

Å her er en liten lydsnutt (dere får en ide om lyden, men den må bare oppleves live. dette er ikke mere en ca 4000rpm)

th_MVI_3256.jpg

Tidsforbruk på denne var 29 timer.

*** BILDER TILLATES IKKE BRUKT UTEN EIERS SAMTYKKE ***

72

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempejobb! Regner ikke med det går så mange av disse borte i Stavanger så da kjenner jeg eieren :) Tipper han ble godt fornøyd!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempejobb! Regner ikke med det går så mange av disse borte i Stavanger så da kjenner jeg eieren :) Tipper han ble godt fornøyd!

Takker, det går 2 stykker, så vidt jeg vet.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott grundig jobb på rå bil :)

Herlig lyd i denne...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig meget godt utført arbeid fra deg Tommy. :thumbup: Morro å se alle detaljene du tar med i jobben :)

Virker som et artig leketøy dette B)

Mulig det bare er meg, men jeg synes det er knalltøfft med brut skinn interiør som stikker seg litt ut :wub: (Er det brut eller rødt?)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som vanlig meget godt utført arbeid fra deg Tommy. :thumbup: Morro å se alle detaljene du tar med i jobben :)

Virker som et artig leketøy dette B)

Mulig det bare er meg, men jeg synes det er knalltøfft med brut skinn interiør som stikker seg litt ut :wub: (Er det brut eller rødt?)

Takker, det er brunt, å er en nydelig farge (når det er pleiet og i fin form)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk detail på ett kunstverk av en bil :) Ble veldig nyskjerrig på den SV maskina!! Cred .

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrulig detaljert og nøye jobb :)

opplevde lyden på en carrera gt på acr for noen år til bake, og den hva rå :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heftig bil, og nydelig jobb! :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det godt gjennomført ja! Nydelig bil!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå detailing som vanlig! Var ikke mange delene som ikke fikk polering :) Cred-cred-cred!

Veldig loddrett pedalene sto :o ?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rå detailing som vanlig! Var ikke mange delene som ikke fikk polering :) Cred-cred-cred!

Veldig loddrett pedalene sto :o ?

Det skal være slik på "Ræserbiler" :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge jobb på en helværst bil Tommy. Cred er en selvfølge :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være slik på "Ræserbiler" :D

Åååja :fun:

Endret av Anders_Aa
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW!Rå bil& Rå jobb:)

Går den SV maskinen på luft?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW!Rå bil& Rå jobb:)

Går den SV maskinen på luft?

Nei, den går på 220V

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt utført jobb på drømmebil! :-)

Hvor får man kjøpt den svarte teipen du bruker på bombrikka? ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hver skrue og søm beader etter at Tommy har lagt hånd på den. Veldig bra utført jobb, grundig dokumentasjon og for en bil! Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Show and Shine dette Tommy! Bra med bilder, det liker jeg ;) Bra jobba, Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive