Anaxyd

Bleu-weiss, Glacier eller Shield?

22 innlegg i emnet

Hei! Har en alpinhvit BMW som jeg tenkte å få frem hvitfargen så mye jeg klarer nå i sommer. Har bestilt en glaze som skal hjelpe til med dette, og da er siste steget voksen. Har Shield fra før av, og knallfornøyd med den! Så vil blau-weiss eller glacier gjøre ting noe bedre enn Shield? Hva er isåfall forskjellen? Disse tre koster jo omtrent det samme.

Sikkert flere enn meg som lurer litt på dette også, så hadde vært krem med litt info på dette! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glansen tror jeg ikke du vil se noe forskjell på. Holdbarheten er jo noe annet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det opplagte valget vil jo være glacier, så kan du jo selv vurdere effekten på hvit bil kontra annen voks :)

Men skal du virkelig gjøre voksen bittebitteitt mindre holdbar ved å grise med glace :P

Edtit: holbarheten på voksene kan jeg ikke uttale meg om da jeg kun har litt erfaring med glacier.

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antar at Shield er den med best holdbarhet av disse? :)

Og blir holdbarheten dårligere av å bruke glaze? Trodde det skulle bli enda bedre jeg! :o

Frister jo med glacier, men om det ikke er noe forskjell i glans, og dårligere holdbarhet er det vel ingen vits.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge den testen som ble utført for ikke så lenge siden varte voksen lengst der den ble lagt rett etter S30 uten wipdown, selv om det nødvendigvis ikke var de helt store forskjellene. Dog påvirket ikke glaze holdbarheten i positiv retning, søker du litt finner du ekstremt mye info og diskusjoner rundt bruken av glaze.

Det er noen som mener å se forskjell på shield og concorso, uten at jeg skal mene så mye rundt akkurat det akkurat nå, jeg bruker å anbefale folk å teste selv for å gjøre seg opp en egen mening :)

Edit: har eksperimentert en del med glaze og har for min del funnet ut at det er bortkastet tid og penger.

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glacier gir en flott glans i hvit bil, holdt gode 4 mnd på min chrysler stratus:) så den er noen mnd under shield, men jeg mener det er noe mer glans og dybde i glacier enn shield

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest litt mer om glaze nå, og jeg er nå enda mer spent på om jeg vil merke noe forskjell! Men om en glaze vil dra opp hvitfargen kun 3% mer enn vanlig, så mener jeg den er verdt det. :) Uansett, er Poorboys Diamond glazen jeg har bestilt, så får vi se. Får den til onsdag, så da blir det en liten test på panseret tenker jeg.

Men hva er den egentlige forskjellen mellom Shield, Glacier og Bleu-Weiss? Er det navnet, eller er det faktisk forskjell i ingredienslisten? Har Glacier noen ingredienser som faktisk drar opp hvitfargen osv. Er litt morsomt at SV har en voks til omtrent hvert bilmerke og type lakk, så kunne vært spennende å vite litt om dette. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest litt mer om glaze nå, og jeg er nå enda mer spent på om jeg vil merke noe forskjell! Men om en glaze vil dra opp hvitfargen kun 3% mer enn vanlig, så mener jeg den er verdt det. :) Uansett, er Poorboys Diamond glazen jeg har bestilt, så får vi se. Får den til onsdag, så da blir det en liten test på panseret tenker jeg.

Men hva er den egentlige forskjellen mellom Shield, Glacier og Bleu-Weiss? Er det navnet, eller er det faktisk forskjell i ingredienslisten? Har Glacier noen ingredienser som faktisk drar opp hvitfargen osv. Er litt morsomt at SV har en voks til omtrent hvert bilmerke og type lakk, så kunne vært spennende å vite litt om dette. :)

Jeg spurte om dette i en annen tråd her i Swissvax delen på forumet for noen uker tilbake uten å få noe svar. Lurer også på om hva som faktisk er forskjellen på disse voksene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager det Marius!

Har bare skummet tråden på mobilen, men generelt;

Shield, best holdbarhet, litt mindre glans (men det er ikke mye vi snakker om 3-4 %).

Glacier, gir en veldig fin finish på hvite biler grunnet en tilsetting som kalles "optical whiteners" hos Swissvax. Holdbarhet som Mirage eller BW.

Blau-Weiss, Gir også en veldig fin finish og er på nivå med mirage eller glacier på holdbarhet.

Den kan selvfølgelig brukes på andre merker også, mens glacier bør brukes på hvite eller helt lyse farger.

Forskjell ligger i komposisjonen og de forskjellige bestanddeler uten at jeg har opplysninger om det. Skulle jeg hatt en voks til flere biler ville jeg valgt mirage om maks glans var viktigst, Shield om holdbarhet var viktigst, glacier om jeg hadde kun en hvit bil den skulle brukes på.

/Dag

Edit: logget vist inn med exint..

Endret av Kundeservice Exint.no
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallsvar Dag! Takk, da ble jeg litt klokere på dette :-) Skal vurdere litt om jeg går på med enda en SV, men må si det frister nå! Om jeg får 20% rabatt tar jeg en med en gang! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det gjør du vel det ;) Bare hyggelig!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dag: Er sølv lyst nok til Glacier?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere som har brukt Glacier på sølv og vært godt fornøyd, uten at jeg har erfaring selv. Jeg mener Mikael (Dansken) brukte denne på sin A3 før han solgte denne, og var happy med den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey, får vel teste Glacier på damebilen etterhvert jeg da, og se om den ser bedre ut enn #16 som er på den nå:

IMG_3917.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det, du gjør jo ingen skade.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble anbefalt Glacier istedet for andre vokser til min sølvgrå bil av scandicshine for rundt 3 år siden, og den anbefalingen burde jo ha opphav fra swissvax?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ScandicShine anbefaler må du nesten ta opp med dem, men Glacier har som sagt vist seg å fungere godt på sølv - så den anbefalingen kan de nok stå inne for. Uasnett så ringer jo ikke våre forhandlere hver gang de selger en voks. Vi har våre anbefalinger fra Sveits og de videreformidler vi - til forhandlere eller sluttbrukere. Ved siden av dette så legger vi jo til våre egne og etter hvert ganske så grundige, erfaringer med egne produkter.

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ScandicShine anbefaler må du nesten ta opp med dem, men Glacier har som sagt vist seg å fungere godt på sølv - så den anbefalingen kan de nok stå inne for. Uasnett så ringer jo ikke våre forhandlere hver gang de selger en voks. Vi har våre anbefalinger fra Sveits og de videreformidler vi - til forhandlere eller sluttbrukere. Ved siden av dette så legger vi jo til våre egne og etter hvert ganske så grundige, erfaringer med egne produkter.

Ok :)

Men hvordan opplever dere Concorso vs Glacier på sølvfarget bil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg kjørt denne på sølvfarget bil selv, men på hvit bil så vil jeg si at Glacier får den til å fremstå som mer skarp (hvitere) i fargen, men absolutt veldig blank. Concorso syns jeg gir litt mer wet-look, eller dybde om du vil :)

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Dag ganske riktig sier, så brukte jeg Glacier på min sølvfargede Audi A3. Parkerte ved siden av en Passat med samme lakkode som min A3 på jobben, og A3'en min var en nyanse lysere enn Passaten, samt at sølvfargen "poppet" en hel del mer. Så det er ingen tvil om at Glacier kan brukes på sølvfargede biler :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive