Gå til innhold

Polere hestehenger av helstøpt glassfiber..


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Nå som jeg har fått shinet bilen så kan jo ikke hestehengeren stå der matt og trist.. hehe Jeg har en 85 modell böckman henger som sikkert ikke er gjort noe med siden den var ny i 85. Den er VELDIG matt.. Ser under lister og håndtak osv att den er blank og fin. Har kjøpt polish til den hos importøren av hengeren. Kan jeg bare gå rett på med denne etter en grundig vask, eller skal jeg gjøre noe annet først?

hestehengermatt.jpg

Her ser man tydelig att den er blank under utstikk hvor vær og vind ikke har fått tak

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Lena Kristin

    20

  • trogha

    5

  • Popp

    5

  • Knutis

    5

Mest aktive i dette emnet

bilmagikeren

Her er det bare å druse på:).. Men bare pass på at du vasker godt, og bruker avfetting osv.. Iron-x om du har det. Om du har clay, tar du en runde med det. Poenget er jo å få det mest mulig rent, så du får minst mulig møkk i padden:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jepp det skal jeg gjøre. Har ikke ironx, men har prickbort og surfex hd.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

polishhenger.jpg

her er polishen som ble kjøpt spesielt til hengeren av importør

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg gjør ett forsøk så får man se hvordan den blir. får ikke blitt værre enn den er i allefall

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er dårlig på en hestehenger i glassfiber fordi?

Da vil ikke det egentlige resultatet synes før etter litt regnvær.. Med S17 så hadde nok mattheten og riper blitt borte for godt :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fillereffekten" er oppskrytt mener nå jeg.

Har enda til gode å se et produkt fylle noe som helst, med mindre vi snakker om et panel så ripete at man like gjerne har dratt mattekluten over.

Først da har jeg sett skjuling av de aller aller minste ripene, typisk de ripene som likevel forsvinner med en gang du polerer med maskin.

En håndjobb blir dog noe annet.

Regnvær fjerner også lite, verken oljer eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg har ikke s17 eller lignende. har kun en biltema da maskin, meguiars deep crystal 3 step, full autoglym poleringspakke, petes 53 og denne flaska fra böckman

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med polishen du har fått fra forhandler, at noen synser på høyt nivå trenger ikke bety at det er et dårlig produkt.

Ofte er spesialprodukter enklere i bruk enn tradisjonell polish, men det kommer helt an på hva slags type lakk, topcoat, gelcoat osv. som skal poleres :)

Ang. fillers har jeg samme inntrykk som Knutis, synes ikke noen av de produktene jeg har prøvd med fillere skjuler mer enn vanlig voks. Alt som blir liggende på lakken av polish eller voks vil skjule de aller aller minste ripene uansett, så filler-effekten er nok muligens blitt litt oppskrytt av forumpapegøyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Da går jeg ut og prøver meg litt på den halvdelen av hengeren som er ferdig vasket. Den fikk smake prickbort, surfex hd, bh autofoam og til slutt cg maxi suds II. Blir spennende og se om det blir noen endring

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke har sett polish siden 1985 må du sannsynligvis regne med å måtte gå over flere ganger for å få det bra, men det er det bare en måte å finne det ut på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jepp derfor ble bare ene sida gjort klar til polish i dag. innen i morra er den jo full av pollen igjen likevel..

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scratch-x og SRP har jeg merket har fylt riper. Disse ripene kommer tilbake etter litt regn. Vil ikke si at jeg "synser på høyt nivå", jeg sa bare at jeg tror S17 gir et bedre resultat enn den originale polishen.

"Fillereffekten" er oppskrytt mener nå jeg.

Har enda til gode å se et produkt fylle noe som helst, med mindre vi snakker om et panel så ripete at man like gjerne har dratt mattekluten over.

Først da har jeg sett skjuling av de aller aller minste ripene, typisk de ripene som likevel forsvinner med en gang du polerer med maskin.

En håndjobb blir dog noe annet.

Regnvær fjerner også lite, verken oljer eller annet.

hvorfor bruker vi kontrollspray hvis man "har til gode å se et produkt fylle noe som helst"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

pbegynthestehenger.jpg

det hjelper, men detta kommer til og ta TID. Spørs vel om jeg ikke har gapt over litt vel stor oppgave nå??

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bruker vi kontrollspray hvis man "har til gode å se et produkt fylle noe som helst"

At oljer fra polish skjuler riper betyr ikke at det er fillers i polishen, som jeg forsåvidt nevnte tidligere.

Jeg skjønner ikke hvordan litt regn har klart å "fjerne" EGP, har du prøvd å fjerne sealer eller oljer fra polish bare med å skvette litt vann på panelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Virker som om det er noe slipemidler i polishen jeg har også, for pad'n blir helt grønn

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...