Gå til innhold

Hvordan få disse hjula fine?


Kristian Nafstad

Recommended Posts

Kristian Nafstad

Hei,

Jeg kjøpte bilen jeg har nå i Oktober, og oppdaget jo ganske fort at bremsene ikke var helt som de skulle. Kaliperne hang litt på høyre side bak, og det fant jeg ut når jeg skulle vaske hjula etter vinteren. Jeg fikk dem nogelunde fine, men jeg er langt fra fornøyd. Jeg vet ikke hva slags utstyr jeg skal bruke, og trenger noen tips.

Felg nr 1:

CIMG0682.jpg

Felg nr 2:

CIMG0675.jpg

CIMG0676.jpg

Dette fikk jeg renset på felg nr 2:

CIMG0679.jpg

En annen ligner litt på felg nr 1, mens den siste ikke er så ille.

Det sitter veldig godt, og ja, er ekstremt stygt. Er ikke så veldig glad i de felgene, og tenkte å selge dem, men jeg vil selge dem med god samvittighet :)

Takk for svar!

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hva har du prøvd og hva har du til rådighet?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Det jeg har prøvd hittil er prickbort og en mye sterkere avfetting (vet ikke helt hva det var). Fant en børste og fikk fjernet en del, men sitter enda en god del igjen.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Høytrykk, børste, god ventilasjon og mange runder med Iron-X så er du nede på lakken tenker jeg... Det siste bildet ditt ligner på hvordan vinterfelgene mine så ut da de ble shinet for ikke lenge siden.

Iron-X er et skikkelig vidundermiddel på slikt som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

har du surfex? kan denne ta litt mer enn prickbort om man bruker den lite utblandet?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Men om du hadde prøvd en skikkelig felgrens og børster før du bruker iron-x? F.eks rim7 henger jo lenge på felgen og får jobbet seg inn, men en felgrens som også gjør jobben er mg wheel brightener..

Uansett har du vel litt skrubbing forran deg:)...

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Har ikke noe mot skrubbing, trenger bare gode tips om produkter jeg skal bruke. Er det en børste du hadde anbefalt til denne jobben?

Trenger jo produkter til bilen, så gjør ikke noe å handle og teste iron-x osv :-)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel

Ferrobet alurens har jeg god erfaring med på felger som ser ut som dette

Hvor mange runder og virketid ville du gjettet for slike tilfeller som dette?

Har dessverre ikke fått prøvd Ferrobet alurens enda, men kanskje den må anskaffes før neste sett vinterfelger skal avluses...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Vikan og f.eks mothers børster er gode.Poenget er at den er stiv nok til dritten, men ikke lager riper.. Lurt å kjøpe en god felgrens og iron-x også. Du kommer ikke til å angre på det! Surfex-hd er jo som poteten, og relativt billig..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Da blir det bestilling av det til uka ;-) Tusen takk for gode svar og riktig veiledning!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange runder og virketid ville du gjettet for slike tilfeller som dette?

Har dessverre ikke fått prøvd Ferrobet alurens enda, men kanskje den må anskaffes før neste sett vinterfelger skal avluses...

Du må nok belage deg på mange runder med påføring, børsting og spyling uansett hvilket produkt du velger. Jeg var nok oppe i 7-8 runder før jeg sa meg fornøyd. Ferrobeten skal du være litt forsiktig med mtp virketid da den er veldig sterk, men med originalfelger med kvalitetslakk er ikke et par minutters virketid noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På så møkkete felger hadde jeg nok vurdert å bruke en syrebastert felgres som f.eks. Meguiars Wheel Brightner. Du får de nok rene med en god syrefri felgres også, f.eks. Rim7 eller P21S. Krever nok litt mer skrubbing og flere runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv Scholl RIM 7, og ville jobbet litt med dette før jeg gikk på iron x osv. Spray på rim 7 og la virke i en 5 - 8 minutter, men sørg for at det ikke tørker på felgen. Så jobb med børste og spyl av. Etter noen runde tar nok iron-x resten. Skrubb dekkene med surfex HD så blir disse også fine!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Utrolig hvor aktive folk er her. Blir satt ut hver gang. Får prøve litt forskjellig :) Gleder meg til å poste resultatet her, kan hende det tar litt tid, drar til syden snart, men bestillingen blir til uken :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

har sonax sin felgrens her om du vil gi den ett forsøk? denne er også rimelig god på inngrodd møkk

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

har sonax sin felgrens her om du vil gi den ett forsøk? denne er også rimelig god på inngrodd møkk

Det kan absolutt være en mulighet :) Blir vel flere produkter som må på, så får kjøre på bestillingen først :)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Har selv brukt Sonax sin på veldig inngrodde felger, og den funket som bare det :) La den virke litt så drar den med seg masse møkk! Koster 99,- for en flaske på 750ml hos Clas Ohlson. Lett tilgjengelig og GOD felgrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...