Gå til innhold

Ett par spm om pollen og ruteforsegling.


Rune_H

Recommended Posts

Er det noen produkter som gjør at dette hel***tes pollenet ikke legger seg som en fin gul hinne over bilen? Ille nok med pollenallergi om ikke det skal føkke opp bilen også. :(

Det andre spm er hvordan vasker man ruter som er forseglet med Gtechniq G3 for å beholde forseglingen så lenge som mulig? Ikke har jeg spesiell lyst til å ende opp med ett pent grått lag over hele pga en eller annen teit feil jeg gjør heller...

Endret av Rune_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Pollen vil vel legge seg på bilen uansett hva du har på den, men vokser og forseglinger vil gjøre det vesentlig lettere å få dritten av igjen.

Vask av G3-behandlete ruter foregår som vanlig - såpevann og skylling, etterfulgt av tørk. Unngå sterk avfetting på rutene da dette kan svekke forseglingen.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får trøste oss med at alt det gule pollenet som er i lufta nå kommer fra furu og som regel ikke varer mer enn 14 dager. Er heller ingen som er allergiske mot pollen fra furu pga at det er for store pollenkorn (derfor den godt synlige fargen). ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende som plantet det første furutreet skulle hatt deng!

Oppfordrer alle detailere til å gå til innkjøp av motorsag.

La oss kappe vekk elendigheta.

Nei til gul-grønn bil!!! :angry:


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hgnubel
Mye pollen kan også blåses vekk med trykkluft hvis man har tilgang til det :)

Eller gode lunger hvis man har det... ;) Nøt deler av dagen på et flott friluftsområde i dag. Så masse gul pollen i sjøen mens vi var der, så ante ugler i mosen og kom tilbake til gul bil på parkeringsplassen noen timer etter. Prøvde å blåse litt på det i frustrasjon, og det var så effektivt at jeg regnet med det meste ville blåse av etter et par meter i trafikk (så jeg sparte lungene mine til senere...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Kjempe artig å vaske bilen igår, for så og stelle den på parkeringsplassen og se at etter noen timer var den full av pollenmøkk!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollen vil vel legge seg på bilen uansett hva du har på den, men vokser og forseglinger vil gjøre det vesentlig lettere å få dritten av igjen.

Har et lite inspill til dette. Vaska bilen på fredag med CG citrus, og bestemte meg for å teste Scholl W6+ Nano Wax. Fikk en liten flaske av denne fra scandicshine i fjor som plaster på såret for at de mangla noe annet jeg bestilte. Anyway, siden jeg bare ville teste den kjapt, la jeg et tynt lag på førerdøra og panseret for hånd.

Over natta ble det pollen-eksplosjon her, og hele bilen var grønn. Tok en kjapp tur ut på E18 for for å få blåst av mest mulig. Etter turen hang det fortsatt like mye pollen på de nyvoksa flatene, mens resten, som har gammel Duragloss 111 og var vaska med CG citrus, slapp det meste av pollenet greit.

Har nå sort bil, med grønn pels på førerdøra og panseret :thumbup:

W6+ var forresten et lite mareritt å buffe av. La på meget tynt, men måtte jobbe som en tulling for å få det bort igjen. Stod i skyggen, og lot den ligge på i ca 3 min. Da var den helt tørr. Ikke fikk det voksede flatene bedre glans enn resten av bilen heller. Anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite inspill til dette. Vaska bilen på fredag med CG citrus, og bestemte meg for å teste Scholl W6+ Nano Wax. Fikk en liten flaske av denne fra scandicshine i fjor som plaster på såret for at de mangla noe annet jeg bestilte. Anyway, siden jeg bare ville teste den kjapt, la jeg et tynt lag på førerdøra og panseret for hånd.

Over natta ble det pollen-eksplosjon her, og hele bilen var grønn. Tok en kjapp tur ut på E18 for for å få blåst av mest mulig. Etter turen hang det fortsatt like mye pollen på de nyvoksa flatene, mens resten, som har gammel Duragloss 111 og var vaska med CG citrus, slapp det meste av pollenet greit.

Har nå sort bil, med grønn pels på førerdøra og panseret :thumbup:

W6+ var forresten et lite mareritt å buffe av. La på meget tynt, men måtte jobbe som en tulling for å få det bort igjen. Stod i skyggen, og lot den ligge på i ca 3 min. Da var den helt tørr. Ikke fikk det voksede flatene bedre glans enn resten av bilen heller. Anbefales ikke.

Voks skal som oftest svette ut litt oljer/løsemidler de første dagene etter påføring, da kan støv/pollen o.l få nokså god heft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voks skal som oftest svette ut litt oljer/løsemidler de første dagene etter påføring, da kan støv/pollen o.l få nokså god heft ;)

Det forklarer saken. Har ikke fått spylt over den enda, og det er sjukt hvordan støv og pollen har samla seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...