markus1

Profesjonell Bilpleie

<_< Har et spørsmål til menigheten her.De profesjonelle bilpleierne påstår at det de bruker er så veldig holdbart(opptil gjerne 5 år)Har selv en helt ny vw touran,som jeg har først vasket med Meg nxt car wash.Så brukte jeg pinnacle clay.Deretter Meg nxt wax,før jeg avsluttet det hele med Meguiar's 21.Bilen har nå stått i garsjen (oppvarmet)å herdet i over 1 døgn.Jeg bruker mye tid på bilene mine mht vask,polering etc.Er dette en dårligere behandling,enn om jeg skulle betalt alt fra kr 35000-5500?Lurer på om de gjør tingene på en annen måte.I så fall lurer jeg på om Meg sine ting er så mye dårligere enn det som de skryter på seg å bruke selv.Polerer både for hånd,og med maskin(cyclo)Touranen er helt ny,så jeg valgte å ta hele opersjonen for hånd.Håper på svar fra dere med og uten erfaring fra proff pleie.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og starte med noe annet: Velkommen i klubben ;)

Det ser ut til at du har gjort et bra valg,men det eneste jeg savner er polisholje før du la på #21,for og få frem mere glans og dybde i sluttresultatet.

Når du leverer inn bilen til de som har dette som jobb så er det kun en ting som teller og det er og få jobben unnagjort så fort som mulig for og starte på neste bil,og da bruker de gjerne ett kombi produkt som inneholder en mild rubbing,lakkerns noe polish og til slutt voks.Alt dette i en og samme "rafset",og da sier det seg selv at det blir der etter og.

Selv polerte jeg en 200c komressor i vår og brukte NXT wash,clay,#80 og 2 strøk med #20 og tok 1500.- i betaling.Kunden hadde hatt bilen inne hos en proff.bilpleier høsten før og betalt 4000.- og når han hentet bilen hos meg spute han om jeg hadde lakkert den om.Aldri mere proff. på han.

Bruk de pengene du ville brukt hos en proff. til og kjøpe ditt eget utstyr og ta bilen så ofte den trengs og kos deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hurtig svar.Glemte forresten å si at jeg brukte Cobra microfiber til å tørke av bilen med,faktisk første gang jeg bruker de.Ble kraftig imponert.Men du nevner polish olje,hvilke merke har du i tankene da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok han mener f.eks Meguiar's#80

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller #7 (meguiars),hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkforseglinger som skal holde i 5 år er bare tull. Er heller ikke bra for lakken, pga at den ikke får puste.

Speilblank: Ikke alle bilpleiesentre bruker den metoden ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det men det er mye utbredt blant de som jobber til daglig med dette og det vet du og:)

Lakkforsegling som holder i 5 år er det bare teflon som kan holde men da er forutsettningen at man er inne hvert år og etter behandler,da først gir de 5 års garanti

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vet det men det er mye utbredt blant de som jobber til daglig med dette og det vet du og:)

Lakkforsegling som holder i 5 år er det bare teflon som kan holde men da er forutsettningen at man er inne hvert år og etter behandler,da først gir de 5 års garanti

Dessverre så har jeg sett det ja. Ikke bra.

Må inn hvert år ja, da kunne de gitt 1 år garanti da? Fordi man må inn og legge på nytt lag.

Mye i bilpleie bransjen som er råttent...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mye i bilpleie bransjen som er råttent...

Halleluja for den. Kan ikke det norske folk komme til oss som gjør en god jobb istedet? :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til at det er vanskelig og gi garanti på teflonbehandling er nokk at noen folk ikke tar vare på bilene sine, f,eks de bruker en snømåker til å fjerne snøen på bilen sine osv. dette til tross for at det ved teflonbehandling medfølger et skriv om hvordan du skal behandle og vaske bilen :)

om jeg får der det som jeg vill så kommer vi til og begynne å teflonbehandle biler på jobben og da medfølger det ingen garanti ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor teflonbehandle?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvorfor teflonbehandle?

Dagens visdoms ord :lol:

Leste en plass at teflonbehandling koster CA 7000.- + 1500.- for hver etterbehandling,så de som ikke gidder og stelle bilene sine,hvorfor koster de på seg en slik dyr behandling da?Tror de det er en gudegave fra himmelen som gjør bilen like blank i 5 år uten vedlikehold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, og bedre med en lakkforsegling som lar lakken puste. Det som ditec osv bruker, er jo farlig for lakken. Garantien på lakken forsvinner på volvo om man bruker dette, vw og audi kommer vel med dette også.

Min beskyttelses combo er:

Duragloss 501

Jetsealx2

Carnabua voks x2

Jeg liker alltid å toppe en bil med en kvalitets carnabua voks, blir en helt annen lakk av det.

Mer varme og dybde en lakkforsegling. Lakkforsegling = GLANS, carnabua = våthet, dybde og varme.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg testet litt det du sier der ketil.

I fjor sommer la jeg #16 og NXT side om side på nyrubbet lakk og det var stor forskjell på de to,men når jeg la #16 oppå NXT ble det kongeblankt,men jeg syntes ikke #16 varer så lenge som jeg trodde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at #16 ikke er en voks med mye carnabua. Vanskelig og forklare. hehe. Men er uansett ikke samme resultatet som andre carnabua vokser. Når skal du teste noe annet en meguairs da? Vært moro og snakket litt meg deg om bilpleie ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel hende vi kan ta en prat og ett par kalde hvis det blir noe vårtreff ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar med whiskey og carnabua voks jeg da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta med ei flaske god trønder champagne heller du :lol::lol::lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHHAHA

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive