elmof

Minitest Black wow – plastfornyer.

87__blackwow.jpg

Min minitest av Black wow – plastfornyer.

Har testet ut Blackwow for aller første gang.

Før dere får gleden av å se før / etter bildene, så ønsker jeg gjerne å dele mine erfaringer til eventuelle nye brukere.

Blackwow var overaskende litt tykkere i konsistensen enn forventet. Dette er riktignok veldig positivt, ettersom det er lite ønskelig å jobbe med noe som renner over alt. En liten dråpe på svamp eller microfiber ser ut til å være den enkleste måten å påføre plastfornyeren med. Det kan veldig greit å ha en pensel i baklommen om det skulle oppstå situasjoner hvor du ikke klarer å komme til. Det krever riktignok noen par drag over med penselen for å dekke godt over, men du kommer iverfall til.

Blackwow ser ikke ut til å lage noen synlige skader ved kontakt med lakk.

( Kan også legge til at det er normalt å maskere bruksområdet før påføring. )

En flaske på 119Ml ser ut til å holde i relativt lang tid.

+ Trenger kun små mengder.

+ Tykk konsistens.

+ Enkelt å påføre.

+ Veldig enkel og grei åpne / lukke flaske

- Kan fort bli litt grisete om du tar på for mye. ( Slik er det med alle ting )

- Dårlige erfaringer med dørmatter med mye mønster.

Før:

41174.jpg

50/ 50

41175.jpg

Etter

41176.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

DØR Før.

41177.jpg

Etter

41178.jpg

( Ser i ettertid at jeg har tatt bilde av 2. forskjellige sider av bilen. Er desverre de eneste bildene jeg har. Velger å bruke disse ettersom utgangspunket og resultater var det samme. )

Takk for meg. :fun:

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott liten test dette. Spennende med holdbarheten, du får holde tråden oppdatert ;-).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende å se holdbarhet :) Gjerne sammenlign med polytrol :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott liten test ja :) Min personlige erfaring med black wow er at den ikke holder særlig lenge :( Polytrol går definitivt ut som seiersherre når det gjelder "plastfornyere". Dog er det også rimelig grisete, og tar litt lengre tid men man har til gjengjeld noe som holder en stund. I tillegg er det også noe man kan få kjøpt lokalt hos f.eks Jernia eller Coop OBS :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdater gjerne med holdbarhet her!

Cred for fin minitest. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er ganske grei. Du skal legge på tyyyynt! (som med dei fleste produktene)

Holdbarheiten er vel eit par veker. Sånn omtrent som med alt annet.

Eiger du sykkelen på bildet? Eg hadde ein sånn 97 gsxr 600 ifra 2000 til 2004, men det er sikkert ikkje den eg hadde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka sier du hvis jeg sier at det er din?...

:eek:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg på heile bildet no og du har på originalanlegget. Min hadde komplett Arrow anlegg, dyser, luftfilter og justert i benk.

So er nok antagligt ikkje min gamle sykkel. (originalanlegget fulgte med ved salg)

Skiltnr var vel PE 97xx

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte sykkelen i nærheten av ditt område, så regnet nesten med at det var din gamle :)

Sykkelen min er juster i benk den også, men har ikke sett noe behov for å montere på noen form for trim enda.

Har i lengre tid lurt på om det alltid har vært montert på noen annen eksospotte, ettersom den originale potten er skade og ripefri .

Skilt nr ditt stemmer ikke med mitt, men hadde vært litt morsomt om det gjorde det. :)

Endret av elmof
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min vart solgt til ein i Bergensområdet i 2004. Det originale anlegget var strøkent og berre brukt eit par dager av meg etter at eg måtte vise sykkelen hjå biltilsynet. Arrow anlegget var vist ikkje e-merka ifølge han som stoppa meg! ;)

Sykkelen min hadde 101 hk på bakhjulet. det er ganske bra når det originalt er 106 hk i motoren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om det har gått noen dager nå. Hvordan er holdbarheten?

Polytrolen har ikke bitt seg fast i listene på bmwen av en eller annen merkelig grunn, så vurderer å prøve noe annet nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om det har gått noen dager nå. Hvordan er holdbarheten?

Polytrolen har ikke bitt seg fast i listene på bmwen av en eller annen merkelig grunn, så vurderer å prøve noe annet nå.

Vask godt med silikonfjerner. Polytrolen jeg hadde på Keweten jeg kjører til daglig, i August, ser ut som den er påført for to dager siden.. Og bilen er 17 år gammel. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black wow kommer ikke i nærheten av holdbarheten til polytrol, den skal ikke bite seg fast men heller trekke inn, og gjerne i flere omganger hvis plasten er ille. Jeg ville prøvd å rengjøre på nytt med f.eks surfex og neglbørste før ny påføring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, det funker på alle andre biler jeg har prøvd det på. Og golfen hadde rimelig grå fangere, og det ser også ut som det har stått på i 2 dager der. Listene på bmwen er grå enda. Prøver silikonfjerner først :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering.

I skrivende stund er det ca 26, dager siden jeg påførte plastfornyeren og jeg har i lengre tid lurt på hvordan listene ser ut den dag i dag. Denne Skoda'en er riktignok ikke min, men jeg har jevnlig kontakt med eieren som forsatt er fornøyd med resultatet.

Har en liten date med bilen i begynnelsen av Julil, da vill jeg ta noen biler av listene slik at dere kan se hvor mye / lite listene har falmet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en liten date med bilen i begynnelsen av Julil, da vill jeg ta noen biler av listene slik at dere kan se hvor mye / lite listene har falmet.

Det som oftest reduserer holdbarheten på slike produkter er forvask/vask, blir denne bilen vasket jevnlig DCN style, i maskinen eller "aldri"?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plast fornyeren hadde en utrolig skuffende holdbarhet etter min mening.

Effekten falmet etter bare 4-5 uker uten noen form for vask av bilen.

La på nytt produkt og det samme skjedde igjen, denne gangen ble bilen vasket ca 1 gang i uken med kun av-spyling med svamp og såpe.

Endret av elmof
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive