Gå til innhold

Striper på vindu med en gang man sveiver ned/opp


Anaxyd

Recommended Posts

Heisann!

Har et litt kjedelig problem, og det er når jeg har vasket og klargjort bilen min for en ren opplevelse. Man bruker gjerne vinduene nå på sommern, og med en gang jeg sveiver de ned og opp, så blir det igjen en saftig mengde med våte striper på ruta som igjen tørker og blir helt fælt å se på.

Er det noen måte å unngå dette på? Ser ut som det kan være "filten" som er inntil glasset i døra som smører på med disse våte stripene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å sveive ned og tørke over filten i forbindelse med vask? Ikke alle biler det er like lett å få til på (er det en ener jeg ser på bildet?), men det skal være mulig å få gnidd over ganske greit med en fille med vinduet helt nede. Om det hjelper er jeg litt usikker på, for selv bruker jeg ikke vinduene... dvs jeg har latt vær fra jeg kjøpte bilen i november og fram til nå, men har oppdaget at varm bil er litt ubehagelig så spørs om jeg ikke må sveive litt nå i varmen allikevel

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Ikke vaske bilen?

Eller eventuelt tørke med hårføner.

Jeg bruker ikke vinduer den første dagen etter å ha vasket bilen for å unngå å få de stripene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mr. B, her i gården så brukes det minimalt med vinduer etter vask..

Filten mot vinduet kan være vrien å få skikkelig tørr rett etter vask..

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være MYE møkk på listene som ligger inntil rutene. Er vanligvis en slags filt på innsiden der. Spesiellt når dette blir vått så griser det til glasset. Greier du å få en flik av en klut med f.eks glassrens nedi der så blir den som regel kølsvart.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Løsningen er å ikke bruke vinduene... Når det ikke blir striper av vann som tørker vil du få en stygg kant av skitten som flytter seg oppover ruta og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å ikke bruke vinduene... Når det ikke blir striper av vann som tørker vil du få en stygg kant av skitten som flytter seg oppover ruta og :(

Jeg kjører ALLTID ruta helt ned om den er støvete, her skal det ikke være noen støvkant nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Ofte blir det en liten en øverst på noe av ruta uansett... Etter jeg sluttet røyke sluttet jeg bruke vinduer annet enn i nød og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med vinduene på gløtt rett som det er. SÅ nøye er jeg bare ikke. Noen striper eller en støvkant som lett kan vaskes bort gir jeg blaffen i. Da er det viktigere å nyte kjøreturen :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med vinduene på gløtt rett som det er. SÅ nøye er jeg bare ikke. Noen striper eller en støvkant som lett kan vaskes bort gir jeg blaffen i. Da er det viktigere å nyte kjøreturen :)

x2 ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

vinduer lukket=mindre støy=nyter kjøretur mer :)

"Thank you GOD for AirConditioning"

Endret av rudilgr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinduer lukket=mindre støy=nyter kjøretur mer :)

"Thank you GOD for AirConditioning"

Har A/C i bilen selv, men den erstatter ikke det å kunne åpne vinduet å stikke ut hodet i fart en varm sommerdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med vinduene på gløtt rett som det er. SÅ nøye er jeg bare ikke. Noen striper eller en støvkant som lett kan vaskes bort gir jeg blaffen i. Da er det viktigere å nyte kjøreturen :)

x3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

Har A/C i bilen selv, men den erstatter ikke det å kunne åpne vinduet å stikke ut hodet i fart en varm sommerdag :P

Om jeg får et behov for vind i håret har jeg en cabriolet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...