Are G

Noen som har solgt et telefonnummer før?

Ser på finn, qxl, gullnummer.no osv at det er mange som ønsker å selge både mer og mindre interessante telefonnummer for både sinnssvake summer og forståelige summer.

Har et nummer som jeg ikke vet hvor mye brukt jeg har for.. *** 88 222

Lurer på om det fines noe som helst marked for å selge noe slikt og hva det kan være verd, eller om det er bare å drite i det og beholde det selv.

Noen erfaringer eller tanker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var et marked for det for lenge siden, og da kunne man reservere et "gullnummer" for en 500-lapp ekstra fra teleoperatørene. Jeg har sett priser opp i 10k for slike numre, men om de faktisk ble solgt for de summene aner jeg ikke.

Jeg ser ikke for meg at det er like stort marked for det i dag, da telefonene har blitt mer statussymboler enn telefonnummeret man har, og utstrakt bruk av utvidete kontaktlister har gjort at folk ikke gidder gå rundt og huske telefonnumre lenger heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Markedet finnes der, men det er i næringsmarkedet og ikke privatfolk. Et nummer som er lett å huske kan være gull verdt i mange bransjer, og derfor ser du stort sett alle bransjer der kunder er avhengige av å ringe har nummer som er lette å huske. (bestille taxi, bestille pizza, bestille veihjelp etc etc)

Men HVA der er verdt er jo en annen sak igjen, her er det vel i høyeste grad kjøpers marked...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behold det til en stor bedrift MÅ ha det ;) Fikset lett sånne nr for 500kr hos onecall tror jeg det var..Fikk opp alternativer.Kanskje 5 stk bare.Så gikk en side til bake og frem igjen så fikk jeg nye alternativer.Holdt på ett kvarter før jeg fant ett greit ett. x6652333.Tok med hele nesten, siden mitt er lett å finne uansett :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et tildelt sist jeg byttet teleleverandør, og det sluttet på 30 33 63, så det var såpass lett å huske at det ble valgt istedenfor å beholde det gamle som ikke var så fin flyt i :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et tildelt sist jeg byttet teleleverandør, og det sluttet på 30 33 63, så det var såpass lett å huske at det ble valgt istedenfor å beholde det gamle som ikke var så fin flyt i :)

Jeg hadde aldri klart å bytta nummer, har hatt mitt i 14-15 år nå :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at de fleste har en helt annen oppfatning av gullnummer enn det jeg har. :)

Feks 91588222 er for meg på ingen måte et gullnummer. Det blir for random.

92929292 derimot, eller alle kombinasjoner der bare to tall går igjen, er gode nummer.

Det samme er 44433444 hvis du skulle være så heldig å få den kombinasjonen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Telenor selger 982 22222 for 2500 nå. Løp og kjøp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Popp nevner så er det gull å ikke bytte tlf nr :)

Har hatt mitt private nr i 14år nå og det begynner på 900.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lurt litt på hva jeg kunne fått selv noen ganger, 9500950X

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den X'en representerer en null så kan det være omsettelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt et par fine nummer som jeg har angrer mye på at jeg mistet når jeg var ung og dum og byttet nummer når jeg byttet telefoner (med abb). Husker det ene var ihvertfall 99179918.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat et nummer, men fatter solgte nylig et domene for 200 000.... Folk kjøper det de har lyst på mao. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at de fleste har en helt annen oppfatning av gullnummer enn det jeg har. :)

Feks 91588222 er for meg på ingen måte et gullnummer. Det blir for random.

92929292 derimot, eller alle kombinasjoner der bare to tall går igjen, er gode nummer.

Det samme er 44433444 hvis du skulle være så heldig å få den kombinasjonen.

x2!

http://gullnummer.no/ er det flere eksempler på dette med gullnummer som ikke er det. F.eks. 91998400

Det her derimot....:

http://www.nettavisen.no/it/article1414025.ece

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive