Gå til innhold

Helt Ny Toyota Avensis


Tottomann

Recommended Posts

Tottomann

En kompis av meg har kjøpt seg en splitter ny toyota avensis.

Han hadde spurt hos forhandler om det var ok at han vasket bilen og la på et lag eller to med voks på den når han kom hjem og vasket over den.

Han hadde da fått beskjed av forhandler om at den filmen som kommer på bilen når den er ny inneholder et vokslag som forhandler da behandler med maskin (roterende) og holder lakken fin i flere mnd. Forhandler anbefalte han ikke å ha på egen voks da denne voksen som lå på bilen fra fabrikk skulle fete opp lakken.

Han fikk også med seg en egen toyota voks som forhandler sa han skulle bruke for å holde lakken.

Jeg har aldri hørt om dette før fra noen av de forhandlerene jeg har kjøpt bil hos selv. Er det tilfelle at man ikke skal/kan gjøre noe med en ny bil? må si jeg stiller meg tvilende til det selv men produsenter/forhandlere kan finne på så mye rart ovenfor kunder som er kunnskapsløse.

Alle innspill mottas med takk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer med transport beskyttelse, som blir fjernet ved klargjøring. Vanlig er at de blei polert før utlevering.

Min egen nye avensis hadde jeg ikke nølt med å vokse selv.

Toyota selger dog polish/vaskemidler og diverse annet for de som vil ha slikt fremfor autoglym/turte etc..

Selv bruker jeg CG polish og autoglym HD Wax.

Hilsen Toyota mekaniker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Avensis hadde finfin beskyttelse når jeg fikk den i fjor med god beading og sheeting. Men må si at den ble blankere og penere når jeg la på Duragloss 101, 111 og Swissvax Shield.

Min egen forhandler hos Jæger Minde i Bergen anbefalte lakkforsegling, mistenker at han mente type Ditec. Men han nevnte også at korrigering var en fin ting når lakken ikke lenger var så fin etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Det er vel anbefalt å ta en kjapp runde med fin polish for å fjerne kjøresporene klargjørerne har laget, samt legge på noe skikkelig beskyttelse... er mer regelen enn unntaket at en kåbbåi med roterende herper lakken ved klargjøring og legger igjen spøkelser.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...