Gå til innhold

Audi a4 b5 1,8TQ stoppet plutselig... hjeeelp


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Sikkert litt feil fora og høre i, men siden det er så mye dyktige folk her så slenger jeg ut mitt problem her også.

På vei hjem fra jobb i går bare stoppet bilen plutselig for meg.. (døde helt i ett kryss og fikk ikke liv i den igjen) Tenkte det var batteri om og gjøre siden dette har vært ett problem en gang tidligere, men nå som den har fått lade over natten får jeg fortsatt ikke liv i den. den bare går på starteren, tenner ikke i det heletatt..

har sjekket den for feilkoder med vagcom

1 Fault Found:

18010 - Power Supply Terminal 30

P1602 - 35-00 - Voltage too Low

Readiness: N/A

Ettersom jeg kan lese meg frem til via Ross Tech sine sider har denne kommet fordi det har vært lite strøm på batteri på bilen.

Er det noen her som har noen tips til meg? er fullstendig avhengig av bilen til og fra jobb, så den "må" gå igjen til mandag...

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For liten spenning etter lading av batteri kan vel bety noe så enkelt som at batteriet er dødt? :)

Evt. kan du jo alltids ta en test med startkabler, men nytt batteri bør du kjøpe først som sist alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen har strøm og starteren går når du vrir om tenninga, kan dette være nærmest hva som helst.

Bensinpumpe- hører du pumpa starte når du skrur på tenninga?

Det kan jo også være bensinpumperele, coiler(?), svinghjulsensor, osv.osv

For min del blir det da bare ren gjetting, som i og for seg ikke er så veldig konstruktivt/effektivt. Men kanskje du får noen gode råd om feilsøking på egen hånd, evt. må du krype til korset og levere bilen på verksted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Den får bensin, hører pumpa starter når jeg vrir på tenninga og det lukter bensin etter litt kinning.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok strøm til at starteren går normalt så er det ikke for lav spenning til at elektronikken skal kunne fungere heller. Hvis ladingen er i orden så skal bilen ikke bilen stoppe selv om batteriet er dårlig heller. Og hvis ladingen er dårlig så får du mye forvarsler i form av ladelampe, fusking osv. Bilen vil ikke plutselig stoppe.

Eneste gangen jeg har hatt en bil stoppe plutselig på den måten så var det tegisterreima som røk.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Tok ikke motorvask nei, og bilen ble vasket 17 mai, gikk fint til jobb i går og nesten hjem.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Har ladet batteri men den starter fortsatt ikke. Går bare på starter og tenner ikke.

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jepp det er sjekket. Full tank på onsdag. Er ca halv nå

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekke basic ting. Dvs bensin som du allerede har nevnt, luft, og gnist.

Sjekk at du har gnist på pluggene. Ta ut en og sett den mot dempertårnet f.eks, så får du en til å vri om nøkkelen for deg. Min gamle BMW stoppet slik en gang, og da var det luftmengdemåleren som hadde tatt kvelden. Tok ta ut kabelen til denne, bilen gikk i "nødmodus", men den gikk :) Fikset ny LMM og bilen gikk som en klokke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Jeg er allerede medlem der og. men når man er desperat etter og få i gang bilen igjen, ja da skriver man om det "overalt" hehe

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin

Nei, har satt ett batteri bak i bilen og prøvd tvangskjøre pumpa, og vel, den er dau hehe

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lena Kristin: Syns du skal melde deg inn her jeg: http://www.vwaudi-club.no/ :) Der er det enda fler kyndige og koselige folk.

Lykke til med bytte av bensinpunpe :)

Min erfaring er på VACN så dør trådene veldig fort og ofte uten svar fordi formet er for stort.

Her inne får jeg nesten alltid svar på spørsmål mens på VACN er det veldig ofte det ikke kommer et eneste svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...