Gå til innhold

Meguiars #85 med DA erstatter meguiars steg 1??


Olsen

Recommended Posts

Heihei.

Håper på å få shinet bilen i morgen. Golf V sort metallic.

Hadde opprinnelig tenkt å bruke meguiars 3 steg serie for hånd, fant så ut at jeg ville ha DA maskin, men etter å ha testet litt fant jeg ut at jeg måtte ha noe kraftigere. Har derfor tenkt å bruke meguiars #85 med DA maskin fra clasohlson for å ta litt RDS og swirls før jeg fortsetter med meguiars 3 steg.

Siden jeg går over med #85 Kan jeg da skippe steg 1 i meguiars 3 step serie???

Kan jeg skippe steg 2???

Har byttet ut steg 3 med meguiars nxt tech wax 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

MG85 fra Meguiars er en heavycut polish, den er meg bekjent ikke anbefalt sammen med en DA maskin. Denne brukes ammen med roterende og Meguiars ull pad eller burgunder cutingpad.

Har du tilgang til noe annet fra Meguiars som ikke er like grovt?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rudilgr

kan fint bruke #85 med DA men da er man nødt å ha noe finere polish av typ #80 eller lignende etterpå. Holder ikke med kjemisk rens som Megs 1-2-3 som etterfølger til #85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg heller gått for ultimate compound, som har mer cut enn #205, er laget for DA og er lett å få tak i lokalt.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Har kjørt over førersiden med tohodet DA maskin og meguiars #85. Det tok det meste av swirls men ikke noe særlig RDS.

For å få en skikkelig shine etter #85 bør jeg kjøre på med en finere polish? Ikke steg 2 i meguiars 3 step?

Jeg har meguias ultimate compound. Ta en runde med den før steg 2 og 3???

Edit: bruker sonax oransje pads fra clasohlson. Vet ikke om de er beregnet for rubbing eller polish.

Endret av Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør en runde med UC og legg voks eller sealer, ser ingen poeng i å bruke tid på step 2 så fremst du ikke har gammel sliten/oksydert SS (singel stage) lakk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clasohlson tohodet DA: Meguiars #85 og meguiars ultimate compound. Meguiars steg 2 (sikkert unødvendig) . Og så meguiars nxt tech wax 2.0

Før:

355af051.jpg

Etter:

0dc50388.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...