Gå til innhold

Hammerite til bremsekalipere?


Reidar

Recommended Posts

Reidar

Tenker å få shinet opp bremsekalipere og nav på nyvogna. Vil det fungere med hammerite her eller blir det for varmt?

Ser på en boks jeg har at hammerite tåler 80 grader kontinuerlig.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Skovdahl

Ellers så kan jeg varmt anbefale bremsekalipermalingen Biltema fører. De var (nesten) like fin når jeg solgte ST'en, som når jeg malte de. Litt steinsprut etc. må man regne med.

Men her, som Bernhard påpeker, er forarbeid alfaomega. :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Når jeg malte mine calipere var det bare å kjøre på med stålbørste festet på batteridrill.

"negerkuse" på batteridrill fungerer også.

Maskerte rundte caliper så jeg ikke fikk maling på bremseskivene.

Malte bare calipere med biltema calipermailing og vanlig kost, og det har holdt i tre år. Og det har overlevd banekjøring med skikkelig VARME bremser. Så lenge du får pusset calipere skikkelig reine før du maler er dette en ganske enkel jobb.

Kjøp en slik:

http://biltema.no/no/Verktoy/Slipe-og-kappe/Polerverktoy/Polersett-10-deler-20878/

Og en slik:

http://biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Caliperlakk-36334/

Så er du i mål :thumbs:

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skovdahl

Om du f.eks vil gjøre det i kombinasjon med en overhaling av bremsene, ville jeg ha demontert skiver og kalippere helt, så du kommer til skikkelig rund baut.

Stålbørste som magne nevner, samt sterk Surfex-blanding og en spiss kniv til pirk(pass på alle gummimansjetter o.l). Rødsprit før du maler to strøk. Da holder det som han sier, minst tre år.

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til Hammerite er å smelle over et par lag med klarlakk etterpå, da holder den mye lengre. Hammerite har visst litt store porer når den herder, slik at vann o.l. kommer raskt inn i porene. Om man forsegler Hammeriten med klarlakk derimot, er det bænkers! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Merkelig nok blir man ganske opptatt av detaljer etter å ha vært her inne på forumet en stund..i dag pussa jeg jeg ned hengerfestet og malte det og nå sitter jeg og spekulerer på å male nav og kalippre...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver med kalipperlakking i disse dager (kommer i workloggen i morgen, tenker jeg). Utrolig givende arbeid. Resultatet blir over all forventning med Biltema sin kalipperlakk :D

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...