Gå til innhold

planer om garasje


Matsbuer

Recommended Posts

Skal i gang med husbygging til sommeren og da hører jo selvsagt garasjen med i planene.

Flislagt gulv med sluk blir en selvfølge, men det blir så latterlig dyrt med fliser eller baderomsplater på veggene. Har vurdert å montere sponplater på veggene og male disse med våtromsmaling, har noen her erfaring med våtromsmaling?

Veggene må tåle litt vannsprut for planen er å kunne vaske bilen i garasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då er det kanskje ikkje sponplater på veggen du bør bruke, men heller Osb plater 15mm. Kor masse desse platene i seg sjølv tåler vatn er eg usikker på, men med evt våtromsmaling så ordner det seg. kan sjekke på jobb om noken veit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer A

Respatex plater? Etter hva jeg kan forstå er jo dette nærmest vedlikeholdstfritt og ble mye brukt på bad tidligere. Pris derimot har jeg ingen anelse om :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar, skal ta en telefon til noen byggevareforhandlere i morgen. Hadde vert kjekt med plater som tåler litt vann som jeg kunne malt med hvit våtromsmaling for å få det ekstra lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Sånn for selve garasjen sin del, så har Coop OBS Bygg noe tilbud på komplett trelastpakke til komplett dobbeltgarasje til 43200 ekskl frakt.

http://kundeavis.coop.no/aviser/bygg/lagunen/?sapid=2268, s 10-11. Vet ikke om tilbudet er regionsspesifikt, dog...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slike MDF plater som ser ut som panel i to forskjellige utgaver. Hvor den ene er litt mer grønn og er beregnet for våtrom. Blir brukt blant annet på bad/vaskerom. I tillegg får man kjøpt egen maling for våtrom. Har denne kombinasjonen inne på vaskerommet.

I min garasje har jeg kjøpt vanlige ferdigmalte mdf plater og satt opp. Bilen blir ikke vasket inne i garasjen og det er i tillegg grei avstand mellom gulv og veggplater så det har gått helt fint hittil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...