Gå til innhold

Oversikt over holdbarhet og glans?


Cobber

Recommended Posts

Jeg vet at man ikke kan få alt her i verden, men finnes det en oversikt som sier noe om holdbarhet og glans for de forskjellige lakkforseglerne/ voksene?

Får jeg spørsmål om hvilken LSP som holder lengst, gjør at lakken preller mest eller gir blankest lakk kan jeg ikke svare. Jeg forstår at lakktype, vær, vind og vask påvirker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blankest lakk får du etter en skikkelig flerstegs korrigering, i mange blindtester har vokser til 200.- blitt foretrukket utseendemessig over vokser til mange tusener og titusener. Collinite, swissvax og Dodo (og sikkert mange andre) har vokser som gir bra holdbarhet og beading/sheeting. Autoglym HD wax er også en knallbra voks.

Hos noen holder f.eks Shield bare noen uker, mens hos andre holder den mange mange måneder, så her blir det vanskelig å komme med et direkte svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen oversikt nei. Forskjellene på holdbarhet er store, og varierer etter lakk, hvor du bor, hvordan du vasker, hvor mye du kjører, etc. Utseendet er enda mer subjektivt siden noen synes produkt A ser best ut mens andre synes produkt B ser best ut, mens andre igjen ikke ser noen forskjell i det hele tatt. Siden ingen hittil har greid å påvise en synlig forskjell mellom en voks og en annen i praksis uansett prisklasse så blir dette umulig å fastslå eller lage en oversikt over :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...