Gå til innhold

Jobbe som klargjører? 100%-stilling.


Simen

Recommended Posts

Simen

Vil du si at asfaltfjerneren + avfettingen tar det meste? I min verden er det obligatorisk med berøringsvask (og clay seff) før polering, men er ikke sikkert jeg kan gjøre det på denne jobben.

Og ja den lukta petroliumsbasert men det hadde fortsatt vært kjekt å vite hva jeg bruker. Han kollegaen sa at jeg skulle bruke det overalt, og da mener jeg overalt; motorrom, inni dører, dørkarmer, ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har lagt på og spylt av avfettinger osv så synes jeg ikke det tar så lang tid å veive over med en svamp også. Jeg vasker lett bilen på 30min hvis jeg dropper berøringsvask av hjulene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TruckWashSystem

Er det noen her inne som kan svare meg på hva normal time lønn er som bilklargjører?? Jeg bruker kunn det professionele produktene til Meguiars! Men jeg anser meg selv ikke som en "PROFF". Man lærer ALLTID noe nytt innen dette yrket! :))

Håper på positivt svar! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Mighty: Sant det, det er kanskje mer 'tanken' på å ta håndvask som stressa meg. Må jo finne frem bøtte, blande opp såpevann, bære den bort, osv. Men klart jeg må gjøre det!

TWS: Det tror jeg ikke jeg skal uttale meg om her. Er ikke helt sikker på hvordan det er ift. taushetsplikt. ;)

fosse: Jepp, men jeg skjønner jo nå hvorfor de fleste biler som har blitt klargjort har hologrammer overalt..

Det hender at jeg spyler over kundebiler også etter en runde med avfetting, da enkelte biler ikke ser ut i måneskinn...

Det hender at du spyler av etter avfetting, sier du? Uff da! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Er det noen her inne som kan svare meg på hva normal time lønn er som bilklargjører?? Jeg bruker kunn det professionele produktene til Meguiars! Men jeg anser meg selv ikke som en "PROFF". Man lærer ALLTID noe nytt innen dette yrket! :))

Håper på positivt svar! ;))

Litt OT, men er det du som er innom Volmax på Borgeskogen en gang iblandt?

TWS: Det tror jeg ikke jeg skal uttale meg om her. Er ikke helt sikker på hvordan det er ift. taushetsplikt. ;)

Det er vel ikke ulovelig å si hvor mye man tjener?

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Da har man hatt sin første dag på jobb som fast ansatt. Workin' eight to four :fun:

Nå skal jeg ikke jeg lage noen fast logg på bilene jeg shiner opp, da vi ikke har tid til å dokumentere noe særlig + at det kommer til å gå mye i det samme. Men delte noen ord og et par raske mobilbilder fra min første dag her. Har fått en god start og GLEDER MEG til å dra på jobb imorgen. :thumbup:

Kanskje jeg har muligheten til å lage en bilklargjørings-S&S en dag, om jeg har veldig god tid på en bil og ikke flere står på programmet? :rofl1:

Det er vel ikke ulovelig å si hvor mye man tjener?

Nei det er det ikke, men den som virkelig vil vite det kan heller sende meg en PM. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Simen

Etter nøyaktig tre år som ansatt hadde jeg igår min siste dag som klargjører. Og til dere som forutså at jobben kom til å ta livet av min lidenskap for bilpleie som hobby; dere hadde rett. Iløpet av tre år med daglig bilpleierelatert arbeid, har interessen utenom jobb gått gradvis nedover.

Så jeg vil anbefale alle som vurderer dette, å tenke seg godt om først, da det mest sannsynlig vil føre til at du mister hobbyen din. Ikke at jeg ikke har gjort noe på fritiden, men det har blitt mer og mer "ork" å vaske/stelle med bilen etter jobb, har sett på det mer som ekstra arbeid selvom det har evt vært egne biler.

Men, nå som jeg er ferdig som klargjører, kanskje lidenskapen kommer sakte men sikkert tilbake? :)

Endret av Simen
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Vel, du gjør en knallgod jobb i mine øyne av det jeg kan se og lese på forumet her i alle fall! :D Selv om du sier at interessen din har vært dalende er kvaliteten på toppnivå.

 

Hvor går veien videre for din del nå da?

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Joa jeg prøver. Brukte veldig mange timer på å rubbe Sigma'en, og det ble bra - selve jobben synes jeg er slitsom og ikke spes. gøy, men morro med resultater da. Kvaliteten kan ikke vært noe dårligere selvom interessen ikke er på topp vettu ;)

Nå flytter jeg snart tilbake til østlandet igjen, etter 4 år på vestlandet. Har søkt studie, men ser ikke ut til at jeg kommer inn så da må jeg finne meg en jobb for ett års tid først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Etter nøyaktig tre år som ansatt hadde jeg igår min siste dag som klargjører. Og til dere som forutså at jobben kom til å ta livet av min lidenskap for bilpleie som hobby; dere hadde rett. Iløpet av tre år med daglig bilpleierelatert arbeid, har interessen utenom jobb gått gradvis nedover.

Så jeg vil anbefale alle som vurderer dette, å tenke seg godt om først, da det mest sannsynlig vil føre til at du mister hobbyen din. Ikke at jeg ikke har gjort noe på fritiden, men det har blitt mer og mer "ork" å vaske/stelle med bilen etter jobb, har sett på det mer som ekstra arbeid selvom det har evt vært egne biler.

Men, nå som jeg er ferdig som klargjører, kanskje lidenskapen kommer sakte men sikkert tilbake? :)

Rett og rett fru blom  :) Det var noe du ville prøve som du gjorde som har gitt deg enda mer erfaring Simen  :D Men ser hva du mener å støtter deg idet for da får vi se enda mere av dine flotte tråder om bilen din :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Joda, har da lært en del også. Før jeg begynte som klargjører var jeg sykt nøye og brukte flere år på hver bil og alle dens detaljer. Som klargjører har jeg lært meg å bli mer effektiv samtidig som jeg er nøye. Så en jobb jeg kanskje ville brukt 40-50 timer på før, vil jeg kanskje gjøre på 15-20 timer nå og få tilsvarende resultater uten synlige forskjeller.

Hehe takk for det  :lol:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

Joda, har da lært en del også. Før jeg begynte som klargjører var jeg sykt nøye og brukte flere år på hver bil og alle dens detaljer. Som klargjører har jeg lært meg å bli mer effektiv samtidig som jeg er nøye. Så en jobb jeg kanskje ville brukt 40-50 timer på før, vil jeg kanskje gjøre på 15-20 timer nå og få tilsvarende resultater uten synlige forskjeller.

Hehe takk for det  :lol:

Som wax on wax of :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Fillers! Btw hvor flytter du?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tipper at interessen din kommer sakte men sikkert tilbake Simen :) Har selv dette som hobby fordi det er morro å se biler bli mye finere og artig å spare folk for store utgifter etter hærverk eller små uhell. Måå polere minst 1 gang pr måned ;) Blir kun jobb om jeg mister eller går lei av min nåværende jobb.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Ja jeg tror også det hmsilset. Merker hvertfall at jeg er opptatt av å ha ren og pen bil til enhver tid. :)

Fyllere! :)

Skjønner fortsatt ikke hva du mener! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

polishduden sikter kanskje til at polish med fillers er eneste måte å redusere tidsforbruk fra 40-50 timer til 15-20 timer. Eller noe sånt :)

Edit: smiley feil vei.

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...