gjelsvik

Noen med Nilfisk våtsuger (multi 20)

Kjøpte denne i dag, og ser at de skriver i bruksanvisningen at for våtsuging så må posen tas ut, og filteret må være av typen som tåler vann.

Det står ikke noe om det medfølgende filteret er vanntett eller ikke..

Noen som vet? I butikken jeg kjøpte den kunne de ikke svare på dette.

Endret av gjelsvik
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bryteren er for å bruke stikkontakten.

Da starter den å suge så fort du trekker strøm, feks om du skal bore/kappe, så starter støvsugeren så fort denne prosessen starter for å samle opp alt bøsset.

Antakelig tåler filteret ditt vann, vil være litt rart om det kommer med filter som ikke tåler vann på en våtsuger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pos 2 er sikkert ikke aktiv før verktøy du kobler til strømuttaket skrus på. Hvis den ligner på aero modellen fra nilfisk, så skal posen ut og filteret skrus vekk. Dette ved våtsuging :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm filteret vekk altså? Da går vel vann rett inn i motoren? I Bruksanvisningen står dette (ordrett):

Filterposen må alltid tas ut før oppsammling av væsker. Sett inn filter beregnet på væsker. Kontroller at flottøren fungerer som den skal.

Det med trinn 2 fant jeg ut av etterhvert selv, stod på baksiden av bruksanvisningen :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Fomaen min står det at pose og hepa-filter skal fjernes før våtsuging, står ikke noe om å erstatte hepa-filteret med noe annet :huh:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg selv Nilfisk Multi 20 i går. og etter det jeg skjønner er det runde filteret både til vann og tørt.

Bare ta ut selve støvsugerposen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjøpte meg selv Nilfisk Multi 20 i går. og etter det jeg skjønner er det runde filteret både til vann og tørt.

Bare ta ut selve støvsugerposen

Det er slik jeg har gjort det hele tiden :) fungerer helt fint!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer selv på hva som er riktig ved våt støvsuging? Beholder man filteret som sitter i toppen og tar ut papirfilteret ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Multi 20, og bruker verken støvpose (selvsagt) eller filter ved våtsuging. Jeg ser ikke poenget med filter når skittvannet går rett i bøtta, bokstavelig talt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bøtten begynner å bli full trekkes skittvann og stoffrester inn i motoren og forårsaker kortslutning. Jeg har prøvd og har nå en død Foma PowerVAC 1150 i boden... Så bruk filteret, det er en grunn til at det er der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fulgte med 2 typer filter til min.

Et for tørt og ett for vått, det som var til vått var ganske anderledes.

Nesten som en strømpe av pereforert plast

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt både Karcher og Cotech våtsugere. På Karcher tar man bare ut posen, og lar filter være.

På Cotech tar man ut pose og erstatter filter med et grovt som er beregnet for vann.

Litt forskjellig konstruksjon, men regner med Foma er lik Karcher.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bøtten begynner å bli full trekkes skittvann og stoffrester inn i motoren og forårsaker kortslutning. Jeg har prøvd og har nå en død Foma PowerVAC 1150 i boden... Så bruk filteret, det er en grunn til at det er der.

Har til nå kun brukt maskinen til våtrens av teppe og matter i bilen, noe som resulterte i en god cm skittvann i bunnen av bøtta - ergo ingen problemstilling.

Men, skal du tømme et oversvømt bagasjerom....

Point taken, jeg lar filteret stå på neste gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive