Gå til innhold

Noen som har kjøpt bil i USA?


SK901

Recommended Posts

Hei,

noen av dere som har kjøpt og registrert bil i USA? Jeg lurer litt på hvordan fremgangsmåten er der borte, og personlige erfaringer rundt dette.

Nå tenker jeg forøvrig ikke på eksport.

Er også på jakt etter tips til gode biler i prisklassen $3000-7000. Noe autofilt hadde gjort seg, men må nok ta fornuftig valg.. da jeg har andre viktigere ting å bruke penger på mens jeg er der. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg tror ikke det har vært mulig å få forsikring i senere år. Ett nåløye er å registrere bilen på din onkel eller kompis i Amerika.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde du satse på noe "gammelt" og tøft..

Audi A8, Mercedes S-klasse, BMW 7-serie hadde vært mine alternativer tror jeg :D

Alternativt noe AMG /M3 cab :D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1995-BMW-M3-/180879015504?pt=US_Cars_Trucks&hash=item2a1d3abe50 feks

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MERCEDES-BENZ-S500-COUPE-PEARL-CLEAN-NO-RESERVE-/221023562107?pt=US_Cars_Trucks&hash=item337607e97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har vært mulig å få forsikring i senere år. Ett nåløye er å registrere bilen på din onkel eller kompis i Amerika.

Dette var nytt for meg. Ut i fra det jeg har lest så langt, skal ikke dette være noe problem.

Mange gode tips. Selv prøver jeg å holde meg til tyske biler(prinsipper..!), men dem er ofte svært dyre i drift. Kan tenke meg gliset til verkstedet som tar imot min velbrukte M3 for å bytte diverse slitedeler.

Har sett litt på diverse Lexuser fra rundt 2000. Frister også med en nyere Mustang... :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å tenke på hvis du skal registrere så får du alders "rabatt" så det blir ikke så mye i avgifter.. Da kan du legge mer penger i hk eller kubikk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han mente eldre bil = billigere..

Forsåvidt et poeng å undersøke hvordan det er med forsikringer.

Nedtur å endelig bestemme seg for en tøff bil og så finne ut at du ikke får forsikret den fordi det blir for dyrt..

Hva med noe slikt?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUPER-RARE-02-E55-AMG-LAST-YEAR-W210-CLEAN-70K-MSRP-E430-M5-E320-E500-350HP-/251062007198?pt=US_Cars_Trucks&hash=item3a7476359e#v4-37

Mitt førstevalg kanskje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke via eBay. Har sjekket noen forhandlere rundt stedet jeg skal bo(Portland, Oregon). Dem inkluderer ofte gratis CarFax, noe som er veldig greit.

Har faktisk sett på W210 AMG, absolutt ikke et dumt valg! Men er igjen redd for skyhøye regninger ved service og verksted.. ikke minst , om jeg kommer til å kjøre meg ihjel. ^_^

Du har et godt poeng Are G! Skal sjekkes ASAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik Elverum Guldseth

Er ikke noe problem dette, du trenger bare en bostedsadresse så er du good to go :) Forsikring er dyrt der borte, tax må også betales men den kan du velge hvor mange mnd. du betaler.

Jeg har hatt et par biler stående i FL og har bare brukt en kompis sin adresse som kontaktadresse. Betalte forsikringen en stund før jeg dro over dammen igjen og fikk raskt bekreftelse per mail, tax ordnet jeg på ankomstdagen hos dmv og da er det tut og kjør :)

Sørg iallefall for å få deg personlig skilt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Northhomie

Heisann! Regner med jeg kan svare rimelig greit på spørsmålet ditt. Bor i Florida selv, som er en av statene i det kontinentale US (som du sikkert vet).. men uansett, handla meg en 2002 audi a8 da jeg kom hit, facelift-utgaven av D2 karosseriet og med alt tenkelig utstyr.. kosta meg 6000 dollar totalt. Her i Florida er det slik at 12% (ikke skyt meg om jeg ikke husker rett) av bilens verdi må betales i omregistreringsavgift. Jeg kjente fyren jeg kjøpte bilen av, og satte dermed verdien av bilen ned til 1500 dollar, og betalte dermed litt over 150 dollar i avgift. Med på kjøpet får man da 6-12 måneder gyldighet på skiltet, forutsett at man har forsikring for hele perioden. Man må vise forsikringspapirer når man er på biltilsynet her borte for å få oblater og slikt fornyet, bare sånn at du er obs på det. :)

Jeg betaler som 20-åring 600 dollar i året for forsikring som dekker skade på andre, men IKKE egen bil. Dette fordi det ble en god del dyrere enn 600 dollar.. har forøvrig kosta meg 84 dollar å fornye skilt-oblatet for 12 måneder til.

Ellers er det en hel del å velge mellom - BMW 750IL 1999 mod til 4500 dollar, og da snakker vi lang 7-serie med 5.4 liters V-12!

Spør gjerne om det er noe som er uklart, suger desverre i å forklare.. :(

Bruker forresten forsikring fra Progressive. De er meget rimelige, det rimeligste jeg kunne finne for min aldersgruppe med bilen min.. og da hadde jeg sjekket 4-5 andre store aktører.

EDIT: skriveleifz

Endret av Northhomie

* Bruksbilen i Norge -        2008 Audi A8 4.2 TDI Quattro (Januar 2016 - dags dato)      
                                    X 2002 Audi A6 Avant 1.8 Turbo Quattro S-line (Mars 2013 - Januar 2016)
                                    X 1998 Audi A6 1.8 Turbo Sedan (Desember 2011 - Mars 2013)

* Studentbilen i USA - 2002 Audi A8 4.2 Quattro - Ebony Black Pearleffect (Oktober 2010 - 12.november 2012)
http://www.detailers...es-audi-a8-42q/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...