Meringdal

En liten oppdatering på AG HD og SV Shield

Heisann..

Som folk sikkert har fått med seg så er jeg veldig glad i Auto Glyms HD-Wax. Jeg synes denne er fantastisk og har særdeles god holdbarhet! Dette innlegget er kun ment for å bevise mine påstander om at hd-waxen virkelig holder seg!

En liten historie fra tidligere:

Jeg var innom HMsilset for detailing av min BMW i januar. Vi slet veldig med å fjerne voksen som lå på. Da hadde jeg jevnlig påført HD-wax på bilen (kanskje annenhver mnd.)

Link til jobb: http://www.detailers...er-4-detailere/

Bilen ble dynket med prickbort, sterk Surfex HD og iron-x, men til tross for sterk avfetting holdt voksen etterpå. Dette er sjeldent man ser.

For en stund tilbake (mars) jobbet jeg og min bror på hans VW Amarok

Link til Amarok: http://www.detailers...vw-amarok-2011/

Etter tre mnd. er resultatet slik.

førersiden og panser er behandlet med HD-Wax, mens passasjersiden og bakluke er behandlet med SV Shield. Det skal sies at dette er en bil som har vært godt brukt og vært forholdsvis skitten til tider, og det har derfor blitt brukt mye prickbort, surfex og Foma extra avfetting.

Her er det shield. Vannet ligger helt flatt på dørene, mens speil og a-stolpe har beading enda.

IMG_1535.jpg

HD Wax

IMG_1534.jpg

HD WAX, rutene er behandlet med Nanolotus

IMG_1533.jpg

HD Wax:

IMG_1532.jpg

Her ligger vannet flatt..

IMG_1531.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HD wax har imponerte meg mange ganger når det gjelder holdbarhet, selv om jeg ikke har fått prøvd den selv enda. Det ser veldig bra ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HD wax er en bra sak, har sett antydning til beading og sheeting etter nærmere 1 år på biler som ikke vaskes så fryktelig ofte.

Å påføre denne annenhver måned har du sikkert skjønt at er helt unødvendig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den perioda jeg drev å påførte den annenhver mnd var for 2-3 år siden. På det tidspunktet fant jeg ut at denne voksen var bedre enn Turtle Wax nano wax :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan syns du den er å legge i forhold til shield? Like lett å påføre og buffe av?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan syns du den er å legge i forhold til shield? Like lett å påføre og buffe av?

Den er nok litt mer jobb å bruke enn swissvax sine vokser, litt kornete konsistens og den kan være vond å buffe/tørke av hvis den legges litt tykt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt så er den litt hardere å jobbe med i forhold til Shield. Shield er jo en drøm å påføre og buffe :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror HD voksen er den ultimate voksen om bilen skal vaskes ofte med sterke avfetninger :) Skulle vært testa opp mot Collinite845 og 476 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Challenge accepted :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive