Gå til innhold

Jeg ble rygga på, trenger tips (NB sterke scener!)


Simen

Recommended Posts

  • Moderatorer
Christer

Ser ut til at jeg har funnet dør til deg, får vite status på den til helgen, samt pris. Har sagt at de ikke får mer enn 200 kroner for den, så ender vel rundt 500-lappen, tenker jeg. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

En liten update her. Vært hos lakkereren som skal ta dette idag, og han sa at han kunne ordne det til rundt 5000,- såfremt den døra jeg kommer med ikke krever masse ekstraarbeid. Christer skulle se på døra i helga tror jeg, så han kan evt. si noe om det.. Så får jeg dra til Bergen og hente døra ASAP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Har ikke hørt noe fra dørmannen, men skal purre på ham igjen. Merkelig at han ikke skjønner at det haster når jeg sier at det haster...

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Snakka med dørmannen ista. Han skulle se på døra litt nærmere imorra, og gi beskjed om det er bulker eller rust. :) Han hadde en løs fra en 99-modell og en som stod på en 98-modell som jeg også evt. kunne få. Farger grønn og blå...

Forresten Christer, når jeg ser på bilder av Galant før 2000 så ser selve døra lik ut men ikke dørlista?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Snakka med dørmannen ista. Han skulle se på døra litt nærmere imorra, og gi beskjed om det er bulker eller rust. :) Han hadde en løs fra en 99-modell og en som stod på en 98-modell som jeg også evt. kunne få. Farger grønn og blå...

Forresten Christer, når jeg ser på bilder av Galant før 2000 så ser selve døra lik ut men ikke dørlista?

Selve listen nede på døren eller vindusrammen?

Designet på dørene har ikke endret seg såvidt meg bekjent er.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Simen

Update!

IMG_7982.jpg

IMG_8011.jpg

Min nye dør ble hentet i Bergen ikveld. Så helt grei ut, noen små bulker som må rettes ut/sparkles, og litt rust som må sandblåses. Utside hadde noen små parkeringsbulker nederst på døra. 4 stykk. Den største hadde også et hakk/sår gjennom lakken...

IMG_7998.jpg

Så ut til litt begynnelse på rust langs kanten her:

IMG_8006.jpg

Hjørnet var litt innoverbøyd og hadde noe rust:

IMG_8000.jpg

En kjapp kikk på innsiden:

IMG_8014.jpg

Var også en del rust nederst på innsiden. Men dette ordner seg vel med pussing og sandblåsing!?

IMG_8016.jpg

IMG_8020.jpg

Innsiden (der vannet renner):

IMG_8025.jpg

Gummilista var også ganske løs, men lakkereren tar den vel av når han skal lakkere døra (innsiden skal selvfølgelig også omlakkeres)? Slet med å få den på plass, men det virka som at den bare skulle lirkes inn i en kant på et vis, så det bør vel gå..

IMG_8026.jpg

Døra levers til omlakkering på mandag, så her er det fremgang! Penger brukt hittil: 500 for dør, cirka 200 i bensinpenger. :)

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

cirka 200 i bensinpenger. :)

Eko-driving så jeg.... :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Simen

Jada den nye døra sitter på den, og den mørke ruta mi har blitt flyttet over. Lakkereren min har også fått lakkert den på innsiden (dette gjorde han selvfølgelig før vi satte på døra).

IMG_1468.jpg

Som vist på bildet så lakkerte han ikke helt innerst, men det bryr jeg meg ikke om siden dørtrekket kommer over. Bilen står der ennå, så ting tar tid, men er bare utsiden av døra som gjenstår nå. Får håpe det ikke blir fargeforskjeller...

Veldig fornøyd med innsiden hvertfall, så satser på et pent resultat utenpå også. Jeg anser han som svært dyktig. Han har faktisk vunnet NM i lakkering for lærlinger for noen år siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...