Gå til innhold

Strike trough.


iMAGINE

Recommended Posts

Driver å polerer bilen. Den var veldig falmet. Prøvde først med roterende med ullpad, men syns det ble alt for dårlig resultat, så prøvde med Flex DA og medium pad ved siden av der jeg allerede hadde gjort. Jeg bruker Gtechnic P1.

Det ble blankt og fint, men når jeg ser på imot lyset i taket så får den litt appelsin aktig overflate. Paden farger litt. Er det strike trough?

Kan nevne at det er sånn flere steder på panseret og det er første gang jeg har gått over den med maskin. Så håper ikke det er jeg som har gjort feil da, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? :)

Hvis bilen har klarlakk og padn får samme farge som basen, er det etter all sannsynlighet fritt for klarlakk.

Litt avhengig av hvor tykk lakken er, skal den jo tåle "noen" runder med ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? :)

Hvis bilen har klarlakk og padn får samme farge som basen, er det etter all sannsynlighet fritt for klarlakk.

Litt avhengig av hvor tykk lakken er, skal den jo tåle "noen" runder med ull.

Prøvde i lang tid å ta bilder av det, men enten så får jeg bare et helt klart bilde av lyspæra i taket eller så blir alt uklar. Klarer på død og liv ikke å ta bilde av det, haha.

Paden blir ikke direkte svart, mere grå aktig. Lurer litt på om falmingen heller er brent fast kjemikalier, noe som kanskje forklarer hvorfor det farger pad'en. Noen måte å vite om bilen har single stage lakk? Er ikke det bare gamle gamle biler som har?

Problemet var at det var der jeg brukte DA og medium pad som jeg syns jeg ser det best, hehe. Men jeg ser ikke effekten like godt der det er masse swirls.

Leste og at det er mange biler som har sånn ujevn lakk pga. dårlig lakkering, tror du det er mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste og at det er mange biler som har sånn ujevn lakk pga. dårlig lakkering, tror du det er mulighet?

For meg som sitter hjemme i sofaen er det meste mulig til jeg evt. får se noen bilder, men det er selvfølgelig mulig.

Bilder av biler med appelsinlakk er jo lett å finne her på forumet, så du kan jo lete litt å se om det evt. ligner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Men om du har ss lakk,kommer det jo død lakk og farge hele tiden.. hvordan farge har du på bilen?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i lang tid å ta bilder av det, men enten så får jeg bare et helt klart bilde av lyspæra i taket eller så blir alt uklar. Klarer på død og liv ikke å ta bilde av det, haha.

Du kan sette en finger på det på bilen så fokuserer du på den og da får du bilde med fokus :D

Flere som gjør det her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med DA og P1 skal det jo nesten ikkje være mulig å få "strike through". Men om det var meeeeeeeget tynn klarlakk så kan du jo ha vore uheldig :/ Men kan jo også bare være dritt i fra porene i lakken (Om du ikkje har brukt Iron X, og alt det der før poleing) sammen med litt varm/brent polish (P1 blir VELDIG for tørr ..).

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sette en finger på det på bilen så fokuserer du på den og da får du bilde med fokus :D

Flere som gjør det her inne.

At jeg ikke tenkte på det. Det jeg pleier å gjøre ellers når jeg tar bilder haha.

Ihvertfall her har dere noe bilder: http://www.flickr.com/photos/martinbrodholt/sets/72157629705639760/

Når jeg var ferdig med hele panseret så var hele pad'en dekket med den fargen.

Er noe swirls jeg ikke får bort :( Og jeg er klar over Holo's, er bare første steget, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette ut som strike through eller kan det være noe annet?

Det skjedde etter jeg fjerna emblem, og skulle polere ned merkene. Gul Scholl og S03+ på roterende, kjørte hardt men tror ikke det ble såå varmt. Må jo være syyyltynn klarlakk i så fall.. Har desverre ikke PTG så må basere meg på erfaringer fra andre som har sett liknende.

Bilde i spoiler.

CIMG0750.JPG

Mener på ingen måte å stjele tråden her, så TS må si fra om jeg skal fjerne bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette ut som strike through eller kan det være noe annet?

Det skjedde etter jeg fjerna emblem, og skulle polere ned merkene. Gul Scholl og S03+ på roterende, kjørte hardt men tror ikke det ble såå varmt. Må jo være syyyltynn klarlakk i så fall.. Har desverre ikke PTG så må basere meg på erfaringer fra andre som har sett liknende.

Ta å se lyset i forhold. Lyset vil bryte helt annerledes på en strike trough en på klarlakk. Det kan se ut som om det har gått galt her ja, litt vanskelig å si. Luktet det brent? Farget pad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om det luktet brennt dette er en stund siden.. Glemte også å sjekke om padden ble noe særlig farga når jeg polerte med DA før helga.

Mye press med orange über og s30 gjorde i allefall ingenting på dette. Kan det i det heletatt være noe annet enn strike through?

Har kjørt med dette en stund, og kansje jeg bare bør montere på igjen merkene for å sjule det litt :P

Endret av Rolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om det luktet brennt dette er en stund siden.. Glemte også å sjekke om padden ble noe særlig farga når jeg polerte med DA før helga.

Mye press med orange über og s30 gjorde i allefall ingenting på dette. Kan det i det heletatt være noe annet enn strike through?

Har kjørt med dette en stund, og kansje jeg bare bør montere på igjen merkene for å sjule det litt :P

Noe rart ser det ut ihvertfall Kjenner lakken noe annerledes ut?

Er jo mulighet at du ikke fikk bort alt limet før du polerte?

Endret av iMAGINE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakken kjennes faktisk helt normal ut. Men lakken hadde forhøyninger der merket satt. Kunne nesten "lese" quattro med fingrene, satt litt på spissen så klart.

Nesten helt sikker på at alt limet forsvant. 3M sin Adhesive Remover fungerte ekstremt bra, og skal ikke skade lakk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...