Gå til innhold

Valg av voks til Mazda 6 stormy blue mica/metallic


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Er på utkikk etter ny voks til bilen. Har en Mazda 6, med stormy blue mica/metallic lakk.

Har en krukke med Shield som snart er tom, så lurte på å teste ut noe annet..så lurte på om noen her har noen gode forslag til hva som gjør seg på mørk blå lakk...

Har en krukke med Petes 53 å, men er ikke helt imponert over holdbarheten på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge forarbeidet/poleringen er gjort etter boka spiller det liten trille hva du legger på, jeg trives bra med Collinite 845 og Swissvax concorso ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og holdbarheten på de er bra?

Pleier å legge EZ Cream Glaze i bunn, eventuelt Vertua Bond med 1-2 lag Jet-seal/m-seal over før voks..så er kanskje ikke sååå nøye om voksen holder i 1 eller 3 måneder. Nå er det vinterholdbarhet jeg er ute etter..på sommern vokses det ofte ganske jevnlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg gått bort fra glaze og lagvis LSP, utseendet kommer fra korrigering/polering og jeg legger 1 lag voks rett etter siste steg med polish. Dette har jo også vist å gi såvidt bedre holdbarhet i en nylig utført test.1 lag 845 har nok bedre holdbarhet enn alle lagene med glaze og jet/mseal du har listet opp i posten over her, så her sparer man jo både tid og penger, men flere bruker glaze og er fornøyd med det. Bruker for det meste concorso på egen bil, den holder fint 3-6 mnd avhengig av ytre påkjenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Glaze syntes jeg den gir en enda blankere overflate. Har ikke mest trening med roterende enda, så resultatet der kunne nok vært bedre men..med glazen i tillegg blir det svært bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...