Gå til innhold

Tips mot hologrammer på båt?


obimann

Recommended Posts

obimann

Heisann!

En kompis har en cabincruiser med blått felt langs skrogsidene. Dette er trolig lakkert utenpå gelcoaten. Han har polert med Biltemas gule pad, A-glaze rubbing og roterende maskin. Tipper han har kjørt på 12-1500 omdreininger. Båten har blitt mye blankere, men han har hologrammer hele veien. Jeg prøvde å polere et lite felt med Cleaner Fluid Pro Marine og Scholls gule pad, men det så også ut til å gi hologrammer.

Er det noen som har noen tips? Vil det hjelpe å bruke Biltemas oransje pad i stedet for den gule, og kanskje DA i stedet for roterende?

I A-glaze produkteserien er det ikke flere produkter som kan brukes med maskin, så det eneste vi har av andre produkter er mine Scholl S3G, S17, S30+ og S40, og diverse bilpads, (i tillegg til de nevnte gule og oransje padsene fra Biltema.) Men bilpolish er vel ikke noe egnet for båt, eller?

Endret av obimann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First off, så hjelper det mye å bruke ordentlig produkter. Kan ikke si at biltema er noe å skryte av.

Prøv en 40x40 område med s30 på medium/fin pad. Det skal nok ta holo'ene. Tror ikke du skal være redd for å bruke bilpolish på båten, jeg bruker det på det meste. Alt fra bil til baderommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har blå og svart Über pad, tror du det kan være passe grovt?

Grov pad lager holo :) Prøv med en medium combo, om ikke det fikser det så prøver du en finere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obimann

For eventuelt interesserte, så tok S30+ med Biltemas oransje pad hologrammene. Må si at BIltemas pads funket bra på båt, så jeg kommer nok til å bruke dem i stedet for de dyre padene jeg bruker på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klare med roterende maskin ingen hollogrammene er veldig vaskelig.

Du trenger mye trening og riktig materialer.

Bruker en DA maskin for siste gang, dette gir ingen hollogrammene, fool proof! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...