Gå til innhold

Adobe Illustrator - Diskusjonstråd


Glenn L

Recommended Posts

Har fått med meg at det iallefall er noen her inne som har kjennskap til dette programmet, så tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi kan dele tips&triks, spørre om råd eller hva enn vi måtte ønske :)

Først av alt ; Hvem bruker dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Jeg har brukt dette en del i det siste :) I all hovedsak for å lage logo til WeShine... :) Ganske greit program igrunn, men trenger litt hjelp med flare-tool...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haakon O

Jeg har brukt illustrator i 10 år nå, senest i dag da jeg har laget en logo til en venn som skal kjøre fra Norge til Mongolia i sommer i en Skoda Fabia :D

Er vel knapt nok en dag jeg ikke er innom programmet, bruker det til all design av logoer, bildekorer osv som skal skjæres i vinylfolie. Bruker CS5 nå, får de om det er verdt å oppgradere til CS6 som er rett rundt hjørnet nå.

post-1215-0-07032200-1336785209_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lekt meg litt med programmet nå (lastet ned i går :P )

Endte opp med å "lage" en form for kopi av en kanskje ikke så ukjent logo, og lurte på om noen av dere som er litt mer erfarne kunne kommet med noe input til hva jeg kunne ha gjort annerledes :)

PR5.png

edit: Endte plutselig opp med ny version som jeg kanskje likte bedre....

PR9.png

Endret av Glenn92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så bedre ut med tykkere stroke. Når du legger bokstaver oppå hverandre kan det fort se litt "rotete" ut, det er ikke så heldig mtp logodesign. Men likte "ute av fokus" effekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det fort ser rotete ut med bokstaver oppå hverandre.

Var derfor jeg la "&" i bakgrunnen ute av fokus, for at den ikke skulle krasje med frontbokstavene samt at den kun er et bindeledd mellom de :P

Har som sagt bare 2 dager bak meg med programmet så er gøy å lære seg til nye funksjoner og slikt, så sette stor pris på alle tips/triks jeg kan få ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pr.jpg

Liker å lage tekst i Ai, så gå til Ps for effekter som bevel og dropshadow :)

Edit: Ser jeg har plassert det lyse partiet litt feil..

Endret av shiznit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...