Øyvind G

Swissvax Leather Softner

33 innlegg i emnet

Synes ikke jeg har sett dette produktet før. Er det noe nytt?

Noen som har testet dette produktet? Ser for meg dette må være fint i litt eldre biler.

Hva gjør denne iforhold til Leather Milk?

Må man bruke Milk når man har brukt Softner?

Link til produkt.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet noe om dette produktet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende. Kanskje en av de nye produktene de snakka om som skulle komme. Har du posta spm i sv tråden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende. Kanskje en av de nye produktene de snakka om som skulle komme. Har du posta spm i sv tråden?

Denne tråden ligger jo i SV sin del av forumet da. (Vet ikke om det var det du tenkte på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på tilbakemeldingstråden, men som du er inne på er dette mer riktig uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes ikke jeg har sett dette produktet før. Er det noe nytt?

Noen som har testet dette produktet? Ser for meg dette må være fint i litt eldre biler.

Hva gjør denne iforhold til Leather Milk?

Må man bruke Milk når man har brukt Softner?

Link til produkt.

Hei,

beklager sent svar, denne har gått meg litt forbi :)

Leather Softner er et produkt som myker opp skinn som har blitt hardt/tørt. Det har vi hatt i vår portefølje i mange år, men det har vel ikke vært så mye snakk om det. Spesielt på klassiske kjøretøy kan dette være et problem, men det kan faktisk også skje på nyere skinn.

Det er uansett et flott produkt som fungerer strålende - som våre andre skinnprodukter :)

Mvh Dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppklaringen Dag :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle bare mangle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ha Milk over igjen eller?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det stemmer.

Først rens, så softner. La hvile et par dager og sett inn med milk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke så lett å se på bildet, men er dette tørt skinn?

IMG_8725_1024x683.jpg

Har nå lagt milk på for 2. gang, så skal jeg se/kjenne om det ble bedre når det har ligget litt.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Swissvax LeatherSoftner"

Mykgjør stivnet/hardt skinn.

Det er to grunner til at lskinn stivner: Den ene er naturlig aldring og relatert til tap av fuktighet. Skinn kan bli stadig hardere og mindre smidig over tid pga mangel på pleie, bevegelse og at man ikke tilfører fuktighet. Den andre årsaken er krymping på grunn av eksponering for varme som gjennom sollys etc (derfor har vi UV beskyttelse i vår Leather Milk). Det industrielt garvede skinnet som ble brukt i klassiske biler ble hardere og krympet ved temperaturer fra 70 ° C og oppover (som under feks gjennom ekspnering av sollys). Jo mindre fuktighet skinnet blir tilført, ved lavere temperatur begynner det å krympe.

Som et forebyggende og skadebegrensede tiltak kan man til en viss grad få mykheten tilbake i skinn som har stivnet. På skinn som har krympet er dessverre toget gått og det vil forbli krympet. Dette er selvfølgelig dårlige nyheter for for et hvert interiør (spesielt dashboard etc som er vanskelig og tidkrevende å demontere for å trekke om). Det er imidlertid lurt å behandle krympet skinn med leathter softner for å beskytte det og gjøre det mer motstandsdyktig før evt. demontering eller for å hindre videre krymping. Stivt skinn kan derimot med fordel tilføres ny fuktighet med leather softner Skinn med en meget glatt eller lukkede porer skal først pusses ned med en Swissvax Leather Grinding Pad for å sikre at Leather Softner trekker skikkelig ned i skinnet. Leather Softner er en syntetisk olje som fordamper - i motsetning til animalske oljer som oksiderer etter kort tid.

HVORDAN DU BRUKER LEATHER SOFTNER

1. Rengjør alle flater som skal behandles med Swissvax Leather Cleaner.

2. Om nødvendig, forsiktig ru opp overflaten med en Leather Grinding Pad.

3. Påfør Swissvax Leather Softner med en påføringspute eller klut. La skinnet hvile i et til to dager. Det er anbefalt å utføre behandlingen med i flere operasjoner med sparsomt med produkt i stedet for å dynke med på mye.

4. Behandle med Swissvax Leather Milk til slutt.

/Dag :)

Kanskje ikke så lett å se på bildet, men er dette tørt skinn?

IMG_8725_1024x683.jpg

Har nå lagt milk på for 2. gang, så skal jeg se/kjenne om det ble bedre når det har ligget litt.

Litt vansklig å se Øyvind, men man kjenner det lett - ref. min forklaring over :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK.

Skinnet i min bil har ikke krympet. Det er vel stikk motsatt da det på en måte har blitt litt for stort (slappt).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også vanlig om skinnet (bilen) brukes mye.

PS: Det må ikke krympe selv om det har blitt hardt.

Endret av Dag/Swissvax
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner.

Ja skinnet har nok blitt brukt mye da den har hvert Taxi og nå har gått litt over 700 000.

Det er vel ikke noe jeg kan gjøre med det skinnet som er slappt?

Skinnet kjennes ikke spesielt hardt/tørt ut, men kunne se litt tørt ut. Nå har jeg akkurat renset det, så det kan nok hende at jeg bare må gi milken litt tid til å trekke inn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør den nok få ja.

Man kan faktisk krympe skinn, men det er mer komplisert prosess og det har vi ikke erfaring med pr i dag. Du vil kanskje kunne innhente noe info fra en salmaker, etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye får man dekket med en slik forpakning?

Av "normalt" slitte seter (om det finnes), 1 bil? 3 biler? 10 biler? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Are:

Vil tippe at en 250ml flaske med milk holder til ca 3 biler (rett på meg Dag hvis du mener noe annet. Jeg har ikke brukt så mye av den enda).

Holder du på men noen biler som er litt skikkelig skitten så vil jeg tro at flasken med rensen blir fortere tom. Som rens kan du jo også bruke en APC. Jeg testet Surfex denne gangen med stort hell. Surfex er ingen APC akkurat, men den gjorde en vanvittig god jobb på dette området også. For å fjerne evetuelle rester etter Surfex vasket jeg lett over med en fuktig MF.

(Har renset setene mine med SV sin rens tidligere uten at setene ble helt rene. Derfor brukte jeg Surfex denne gangen)

Dag:

Det virker som at noen områder på setene mine har tørt skinn. Påførte litt milk igjen og da ble det mykere med en gang. Hvis ikke det blir bedre etter denne gangen, så tror jeg at jeg prøver en flaske med Leather Softner.

Tok noen bilder av det verste området på baksetet (akkurat påført milk)

IMG_8787_1024x683.jpg

IMG_8785_1024x683.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Leather Cleaner på et sett skinnseter og har såvidt begynt på flasken (men så var ikke setene veldig skitne heller). Blir spennende å se hvor mye jeg har igjen etter å ha tatt setene i bilene her...

Ellers funker Scholl SPAM knall som skinnrens hvis man har det og går tom for Leather Cleaner. :)

Endret av Christer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte å kjipe litt med å kjøre en runde med CG eller surfex først :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive