Gå til innhold

Nok et spørsmål om foamcannon.......


Andresh

Recommended Posts

Har lest mye om blandingsforhold og hvilke såper som egner seg best i kanonen. Bestilte BH Autofoam, CG Citruswash&Gloss og den kanonen SS har. Prøvde litt forskjellige blandinger tidligere i dag mellom bygene ;-)

Likte best blandingen med 1 del CG, 2 deler Autofoam og 1 del varmt vann. Dette ble ristet sammen.

Følte nesten at jeg MÅTTE riste det godt siden CG såpen lå som en gul makk i Autofoam'en......

Ser mange anbefaler ren såpe i beholderen...

Spørsmålet mitt er da:

Går det greit å fylle opp hele beholderen med f.eks ca. 3dl CG og 6-7 deler Autofoam? (høyt forbruk? Stygg mot LSP)

Dette vil jeg tro gir greit skum som henger og renner godt. Og jeg slipper å søle med såpen HVER gang jeg skal skumme osv

Enkelt og greit ;-)

Mye hodebry å være nybegynner........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Core2Duo

Har du ikke sånn skrue eller noe på kaninen din som bestemmer hvor mye vann eller såpe det skal komme ut av kanonen? Om du da har hele kanonen full med såpe, vil det absolutt ikke bli noe ille blandingforhold uansett.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har justering skrue ja. Når jeg testet litt tidligere hadde jeg den konsekvent på maks skum ( helt til, med klokken)

Mener å ha lest at den da gir et ca forhold på 1/25. Med de testene jeg gjorde vil jeg "tro" jeg hadde rundt 1/50 som jo er en mild blanding mtp LSP.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hvordan du justerer skruen på toppen, jeg kjører nesten alltid denne å maks, så justerer jeg heller skummet med erfaring på hvordan jeg skal blande. Mens andre liker å ha ren såpe i beholderen og justere skruen til det blir snillt mot LSP.

Fordelen med å ha rent skum og bruke skruen til å justere er at du kan vaske bilen 3-5 ganger uten å fylle opp kanonen, men jeg fyller for hver gang..

Når jeg bruker CG CW&G bruker jeg ca 1cm i bunn.

På Orange PreWash bruker jeg ett par-tre cm.

Fyller opp med varmt vann på begge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CG CW&G i 1/50 er IKKE en lsp vennlig blanding :P

Eeehhhhh.....har kanskje rett i det ;-)

Faen så vanskelig det skal være å få til dette da..hehehe

Godt jeg har firmabilen å øve meg på til jeg har kontroll på disse "farlige produktene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Jo mer konsentrert middel du bruker, jo lettere har det for å levre seg i kanonens dyser og rørføring.CW&G er jo en seig jævel og vanskelig å blande ut.

Min favoritt er 50/50 citrus prewash og magifoam ufortynnet i flaska. Kan skylle gjennom med rent vann for å være sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Her går all såpe ren i beholder og så dosserer jeg med skruenn, bruker ikke mer av den grunn, men får lettere kontroll på mengden såpe ut i fra hvor skitten bilen er..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare jeg som er redd for å ødelegge siste finishen til DR.B mtp voks. :wacko:

Skal prøve meg fram med ren såpe + justering ved neste vask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går all såpe ren i beholder og så dosserer jeg med skruenn, bruker ikke mer av den grunn, men får lettere kontroll på mengden såpe ut i fra hvor skitten bilen er..

Hadde du kjørt ren CW&G i beholderen om det var såpen som ble brukt?

Klarer ikke se for meg at foamcannonen klarer å få dette til å bli lsp vennlig uansett hvordan man justerer doseringen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...