gjelsvik

Ujevn gange på Skil roterende

Er helt fersk på dette og på jomfruturen med roterende så merket jeg meg at det går veldig ujevnt, dog bare ved kontakt mot bilen. I lufta går den jevnt.

Dette var med liten belastning.

Høres ut som en rallybil på på tomgang, dvs går jevnt 2-3 sekunder før turtallet dipper ned et lite sekund før den tar seg opp igjen.

Skal det være slik? Er dette bare et resultat av elektronikken som forsøker å kompensere turtall ift belastning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 4 år gamle Makita 9227CB som er brukt en del, er ikke slik.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at Einhell og Spin doctor opfører seg slik (jager på turtallet ved press). Ut ifra det jeg har lest så er det bare sånn de er (dårligere turtallsregulering forhold til dyrere maskiner). Selv har jeg ikke testet Skil maskinen, så om det skal være sånn eller ikke på din maskin vet jeg ikke.

Man får det man betaler for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme maskin som deg. Det går nok kanskje litt ujevnt, tror man ikke kan forvente noe mer av maskinen egentlig :)

Jeg er iallefall veldig fornøyd med maskinen allover :) Taper litt RPM med press, men er ikke verre enn og skru opp hastigheten litt ekstra ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm ok, da slår jeg meg til ro med dette, tenkte kanskje det var noe galt, og at jeg burde få byttet den med en annen.

Leste mye bra om denne maskina her på DCN før jeg gikk til innkjøp, så jeg regnet med at den var OK som førstemaskin når det gjelder roterende. Men jeg må innrømme at jeg sliter litt med løs avtrekker når et gjelder å fyre av bestilling på en Makita.. Alt annet av verktøy her i heimen er stort sett makita det, så der vet jeg hva man får.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ok førstemaskin ja. :)

Men en SUPER maskin, det er det ikke. Da må du betale mer.

I forhold til maskiner som koster det halve er SKIL'en omtrent tre ganger så bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ingen andre referanser, så derfor jeg lurte litt på om dette var normalt. Men ellers så virker jo dette som en veldig grei maskin. Jeg var dog litt redd for at jeg brukte for mye press, da panelet ble veldig varmt, og jeg var redd for å brenne hull.

Synes jeg så antydning til røykutvikling en gang også, men det var vel bare støv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis turtallet dipper ned sånn tilfeldig uten større endringer i belastningen så vil jeg nesten tro det er noe galt men. Flexen min drev å kutta og tulla pga dårlig kontakt i farts-hjulet, men det gikk seg til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp kutter i turtall uten at det er noe forskjell i hvor mye trykk jeg legger på. Men merker også at "motstanden" i maskinen forandrer seg etter hvilken vei jeg beveger den, så det er jo mulig at den jobber hardere når jeg beveger den i motsatt retning av rotasjonen, og at den derfor sliter litt..

Har uansett funnet makitan til 1600,- kr nå, så det ender vel opp med en slik etterhvert.

Noen som vil kjøpe billig Skil ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Hitachi gjorde også dette. Hørtes ut som en topptrimma bil på tomgang. Fikk den reparert på garantien. Var brudd i elmotoren en plass.

Var også en del gnister i børsteområdet

Endret av kenset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen problemer med min Skil på den måten du beskriver. Så det kan jo være en feil i noen av komponentene?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive