EspenL

Er ullpad obligatorisk i verktøykassen?

'Morgen godtfolk!

Driver og setter sammen en handleliste med fokus på poleringen med DAS-6 Pro og har foreløpig lagt til CG Hex pads (gul, hvit og sort, 2 av hver) og 3 stk Menzerna spotpads. Men! Bør jeg investere i en ullpad også? Etter det jeg har skjønt har disse ganske heavy cut men er tryggere på plast enn skumpads pga varmeutvikling, men hvor "farlig" er det egentlig med skumpads så lenge man ikke legger hele kroppsvekten på maskinen og kanskje skrur ned hastigheten til 4?

Prøver å holde budsjettet på et fornuftig nivå, så hver pad jeg dropper fra bestillingen betyr 2-4 ekstra pils i sommer :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på jeg har lest at ull ikke skal brukes på DA..

Med DA og lakkert plast er problemet mye mindre enn med roterende, pga mindre varme. Har selv kjørt gul scholl med s03g på plast uten problemer med tilsvarende maskin som DAS-6 Pro..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA-maskin: Nei

På roterende: Ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull på DA blir bare tull (som skrevet over).

På roterende er det kjekt å ha, men personlig har jeg nok ikke brukt ull på rundt 18 måneder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ullpad på roterende på de verste områdene på plastfangere og sånt.Har brukt på hele fangerene og sideskjørtene til nå, men skal roe ned litt da ull og grov polish kan gi mye hologrammer å rydde opp i, eller det kan ta en del tid å få opp glansen igjen på siste steget.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gode ullpads i ulike størrelser fra Meguiar's og Scholl, men bruker de nesten aldri.. Hadde jeg bare hatt roterende maskin, eller polert en del gamle biler med SS-lakk, hadde jeg brukt de mye mer. Tar mest nyere biler med klarlakk, som får DA med skum på plast og varmesensitive flater

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott! Da dropper jeg ull uten betenkeligheter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive