Gå til innhold

Menzerna Gel 7.5


Ghostrider264

Recommended Posts

Ghostrider264

Har noen erfaringer med denne enda? Menzerna polish får jo kjempeskryt, men hva med geléen til dekk- og felgvask? pH-nøytral er den også, for de av oss som er redd for felgene våre...

post-252-1223822453_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har aldri brukt den selv, men har sett på DB at det er endel som bruker den der, og den får jo god omtale... Åssen er prisen på den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ikke sett før, mener polishen til Menzerna er fra en produksjon, og alt det andre fra en annen. Tror ikke (vet dog ikke) Menzerna i tyskland lager dette.. ikke sikker på dette da, mulig Pirex kjenner noe til det.

Noe samme som P21s i tysk type og P21s USA type (forskjellig som dag og natt de to)

Bare å kjøpe og teste ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264

Kan tyde på at du har rett, truhaa. Virker som dette er en lisensproduksjon fra Menzerna utført av et firma som heter Classic Motoring Accessories og som selger produktene gjennom www.properautocare.com for det amerikanske markedet. Koster $14 i USA, ville vel blitt noe rundt 10 gangern her.

Hva er den store forskjellen på tysk P21s og amerikansk P21s? Det fremgår ikke helt klart av testen (P21s USA og Bilberry) her på forumet. Hvem tar møkka best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Hvem som tar møkka best av hva? Tysk P21S er sterkere enn US utgaven.. Grunnen til at jeg ikke nevnte P21S Tyskland er fordi den ikke ble testet.. Og jeg konkluderte med at jeg ikke så noe forskjell på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264
Hvem som tar møkka best av hva? Tysk P21S er sterkere enn US utgaven.. Grunnen til at jeg ikke nevnte P21S Tyskland er fordi den ikke ble testet.. Og jeg konkluderte med at jeg ikke så noe forskjell på de..

Du har så rett, Bernhard, du testet US-utgaven og ikke den tyske. Bra review forresten.

Men når du konkluderer med at du ikke så forskjell på de to P21s-utgavene og truhaa mener det er forskjell som natt og dag, da lurer jeg på hvem man skal kjøpe for å få den beste. Har hittil bare forsøkt Optimum, Chemical Guys og Car Lack 68 som felgvask. Min personlige erfaring er at Chemical Guys er best av de tre. Den tar møkk bedre, samtidig bevarer den felgvoksen lenger. Men siden jeg ikke tror at et enkelt firma som Chemical Guys er best på alt, ønsker jeg å forsøke alternativer.

Har 18-eiker på felgen mine og er litt lei av å vaske mellom de, selv med EZ-brush. I tillegg er det et lite h... å vaske der kaliperen sitter. Jeg er altså på jakt etter noe som kan sprayes på og skylles av (i den grad slikt lurium eksisterer i virkeligheten).

Og hvis vi ser bort Bilberry, forstår jeg at dere holder en knapp på den tyske P21s-utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Takk for det.. Som du ser på felgene så er ikke de vasket siden april når jeg gikk over den da.. Og begge felgrensene er kun sprayet på og spylt av, ingen "gnikking".. Jeg klarte ikke å se noen forskjell med det blotte øye på resultatet og endte derfor opp med den konklusjonen... Har forsåvidt tenkt på å bestille litt av den tyske versjonen for moro skyld... Bilberry sin kan du jo også bruke ublandet, det har ikke jeg prøvd enda, men da burde den jo være ganske sterk..

Prøv Menzerna'n, den skal visst være bra og kom gjerne med en tilbakemelding og bilder på åssen den var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Tenkte på Konseptet P21s US og den tyske, ikke generelt felg rensene, mer at de i USA har P21s voks, såpe, mer total pakke, mens den Tyske er bare P21 power wheel gel (rød) og den "vanlige" P21s felg rensen, alu polish, dekkglans, felgvoks i spray + sikkert noe ting til. så sagt firmaene er forskjellige, det Pirex får inn etterhvert vil nok også hete R222 ikke P21s etterhvert, da P21s i tyskland (O.K.Wack) har retten på navnet her i Europa om jeg ikke tar helt feil.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghostrider264

Må si jeg sliter litt når de rebrander produkter over en lav sko, på begge sider av dammen.

Det meste jeg bruker av kjemi er enten amerikansk el tysk, men når de har samme produktnavn på begge sider uten å ha samme produktegenskaper, må du jo vite litt om bakgrunnen for å få det du vil ha. Verst blir det når de bruker varemerker som har godt rykte på et område (f.eks. Menz), på andre områder. Menz har sannsynligvis kun har tatt betalt for at noen skal få bruke varemerket deres på denne produktlinjen. Da er forum ála dette godt å ha. Thanx.

Endret av Ghostrider264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

R222 er det du får levert her i norge om du bestiller P21s i USA. pga av det ikke sammenlignes med P21s euro utg

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...