Morganx

Roterende eller DA på merceds lakk?

Hei,for noen dager siden la jeg ut en post om hvilken DA maskin jeg burde kjøpe og bestemte meg for Kestrel das6 Pro. Men så var det noen her på forumet som mente jeg ikke trengte DA på mercedes lakk da den var såpass hard. Så nå sitter jeg her og funderer og leser poster til den store gullmedaljen om hva jeg burde gå for...Jeg har en ok roterende maskin og jeg har Scholl S3gold og S17 og S30 og lilla scholl puter og orange Scholl puter samt blå uber og grønn uber. Bilen er 3 mnd gammel mercedes w204 med minimalt med riper (så vidt jeg kan skimte noen) og den er svart metallic.

Burde jeg ha en DA i bakhånd eller skal jeg bare kjøre på med roterende? Kom med råd...hører gjerne noen ord fra ØHN da jeg vet han har vært borti en og annen mercedes.

Er litt engstelig for at når jeg har strippet bilen for LSP og så får jeg tilfeldigvis hologrammer.

Samtidig har jeg brukt nærmere 9000,- på bilpleie utstyr på 1mnd så er ikke så hypp på å kjøpe noe jeg kanskje ikke trenger foreløbig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den Mercedes'en jeg tok for litt sia (se link til S&S i signaturen) brukte jeg bare roterende på, uten problemer. Tok det litt med ro på plastfangerne bare, men alt gikk fint. Brukte 3M FCP (grov polish) til korrigering, og fjerna hologrammene med Ultrafina SE (ligner S40). :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger å trenger fru blom..:)

Jeg ville kjøpt meg den maskinen, så har du den til senere bruk også:)

Om du er flink, kan du få det holofritt, men flere faktorer her. Men det er jo bare å prøve, værste som skjer er at du får kjørespor til du får da-maskin:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger strengt tatt ikke DA-maskin på Mercedes-lakk. Jeg synes jobben blir enklere med en kraftig DA-maskin, men det er mer smak og behag. Noen sverger til roterende på det meste. Jeg bruker roterende mest til de tyngste oppgavene og FlexDA, som er litt av begge verdener, til det meste annet. Til følsomme overflater har jeg en Dodo Buff Daddy i back up.

Siden du har en helt ny C-klasse, holder det vel med S30+ og orange Scholl-pute for å få det blankt, swirlfritt og pent. W204 har også få "ekle" kurver i karosseriet i forhold til f. eks W211 :)

Prøv på et lite område først og sjekk om du får det hologramfritt. Bedre det enn å peise på hele panseret før du tar wipe down, og oppdager spøkelser du kanskje ikke blir kvitt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive