Gå til innhold

Panser BH hvordan tanker har dere detailere om det


Lena Kristin

Recommended Posts

Lena Kristin

Beskytter denne så mye mot steinsprut att den er verd faren for lakkskader? Noen tanker rundt dette?

Nanolex Approved Detailer

Certified Scholl Consept Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Tommy kjører vel med dette på bilen sin, Makki fikk nettopp sitt trekk og Jac(?) har vel også et trekk. Så lenge man er nøye med renslighet bør det vel gå bra. Såvidt jeg vet er det vel ikke anbefalt med mer enn 7 dager uten vask?

Har ingen konkrete erfaringer, så ballen er kastet videre...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har en slik til "konebilen", å den bruker jeg bare når jeg skal på lengre turer, og ikke til dahlig. Blir nok også å bestille en til M3'en.

tn_IMG_1414_4.JPG

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Etter jeg fant DCN og begynnte å bli redd for lakken, har jeg alltid holdt god avstand fra bilene foran, og har aldri sett steinsprut etter det.

Men kan forstå bruken ved lange turer, da det blir mye forbikjøringer av lastebiler, og fra dem kommer det mye dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinnalott

Personlig synes jeg utseende laaaangt i fra gjør den verdt å ha på i forhold til lakkskader.

Risikerer heller å få steinsprut enn å kjøre rundt med en skinnfrakk på bilen. Hverken skinn, pels, plysj, cord eller annet stoff hører til på utsiden av bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth_GM

Har til begge bilene mine selv. Til opc'en for lange turer for og unngå steinsprut og på Vectraen fordi jeg liker looken den gir bilen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i utgang punktet er de laget for unn gå insekt merker på panseret og skape ny luft rettning så man får mindre med insekter på frontruta

men i norge har vi dårlig veier, så den virker meget bra i mot stein skader også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok banning i kirken, men det der greiene der; det må da være et stykke over toppen for kjøretøy som ikke utelukkende er til utstillingsformål! :rofl1:

Men det er klart; det må jo nødvendigvis redusere faren for steinsprutskader forutsatt at både trekket og panseret er gullende rent. Likevel er det slik at støv i luften vil komme under trekket på et eller annet tidspunkt uansett og da vet man jo hva som skjer... Hva med grill og støtfanger forresten? De delene blir jo eksponert for steinsprut uansett, og hva er poenget med et strøkent panser hvis resten av fronten ser ut som et takras?

Nei, dette forstår jeg bare ikke pointet med på en ordinær bil som brukes daglig. For meg gir det ikke mening at man skal bruke store mengder tid og penger på å få bilen til å fremstå som en juvel, for så å trekke over noe greier som får bilen til å se ut som en pauseklovn på sirkus. Men for all del; vi er alle forskjellige og det som bare er ... ehem... rett og slett lattervekkende for meg kan jo være tingen for andre. :thumbup:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk jeg ville plasti-dippet og foliert hele panseret fremfor å kjøre rundt med en BH. Spesielt de to opphøyningene i bakkant gir meg nesten øyeinfeksjoner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Du får en type som dekker hele fronten også, men den synes jeg ikke ser bra ut (i motsetning til den til bare panser)

colgan_car_bra_bmw_3series_05-09_PR1533.jpg

Men her er en som sikkert hadde sett bedre ut uten BH

CarLashes-8.jpg

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har panser bh, og jeg tar aldri på den før jeg har vasket bilen ordentlig :) Og jeg kan ikke se å ha fått noen merker etter bh'n, og den har spart meg for m.y.e steinsprut! Jeg går god for panser bh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondbrandsen

Personlig synes jeg det ofte kan gi endel biler en cool touch, men det forutsetter at det også er gjort noen andre diskrete mods som gir en helhet. Passer spesielt bra til oldschool stil. Kjøpte selv en til min Audi A38P, men den rakk jeg aldri å prøve, før drømmebimmern min dukket opp på finn.no ^_^ Med andre ord har jeg en ny til salgs, hvis noen ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondbrandsen

Hvis det er meg du spør, så er den selvfølgelig svart ;) Finnes de i andre farger også mener du?

Må legge til: looking good, lekkert på A3!

Endret av Trondbrandsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigbird

Ein skikkelig montert beskytter av god kvalitet vil gi lite defekter på lakk kontra steinsprut, men reinholdet er viktig. Hos meg har dei mest alvorlige steinsprutene truffet, og ødelagt, frontruta pga møtende biler på dårlig vedlikeholdt vei. Skal prøve meg med steinsprutfolie på utsatte steder i sommer om bilen blir ferdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er meg du spør, så er den selvfølgelig svart ;) Finnes de i andre farger også mener du?

Må legge til: looking good, lekkert på A3!

De finnes i flere farger ja ;)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg tok en svart A3 som hadde gått med panserBH hadde den gnisset bra på lakken. Det legger seg jo støv og dritt under den når bilen er i bruk, og så ligger det og gnisser.

Jeg får inn igjen samme bilen om 2 uker, og jeg vil anta den har gått noen timer med panserBH siden sist, så jeg kan oppdatere igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...