Gå til innhold

REVIEW: Meguiars MG#16


kris1986

Recommended Posts

Jeg var på utkikk i våres etter en voks som ga ett pent utseende og viktigst, som holdt lenge. Leste på detailingworld og litt andre steder og la merke til at voksen Meguiar's#16 fikk masse skryt for å være den beste voksen for lite penger. Meguiar's#26 hadde jeg fra før, men syntes at den ikke varte altfor lenge alene. Voksen fant jeg på cleanyourcar.co.uk. Bilen til bestefar ble prøvekanin, og jeg la på ett litt for tykt lag først, så voksen var litt lei å få av, men lærte, og la på ett tynt lag på neste runde. Bilen bead'et nydelig og den sølvfarga Corollan så helt topp ut! (gamle salgssjefe i Toyota østfold hadde ikke sett penere corolla sa'n! ser mye penere enn ny ut jo!), det er moro!

Men hvordan er voksen etter at jeg har vasket bilen med sitrussåpe ett par ganger i uka? Jo, se her:

DSC00211.jpg

DSC00213.jpg

DSC00214.jpg

Slik er corsaen siden 23 august:

DSC00206.jpg

DSC00207.jpg

DSC00208.jpg

Hører rykter om at voksen er gått ut av produksjon, så jeg er glad jeg har en full pøs av voksen, for den gir mye for pengene! Fersk video kommer snart ;)

Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skervet!

#16 er en voks som ikke har fått den rosen her i Norge som den fortjener,mens i utlandet er den elsket blandt enkelte.Selv har jeg to boksen stående som jeg bruker alt for lite.

Bra artikkel!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Legger omtrent alltid på 21 2.0, men nå til våren så skal jeg nok bruke Meguiar's#16 masse! kjipt å levere en bil med en voks som ikke varer, det problemet slipper du med Meguiar's#16 hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#16 er en voks som ikke har fått den rosen her i Norge som den fortjener,mens i utlandet er den elsket blandt enkelte.

Har sikkert litt å gjøre med at den norske importøren (Norsk Prol) dessverre ikke har tatt denne inn. Jeg har i alle fall aldri sett den i listene deres. Glimrende voks, ingen tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Takk takk :)

Legger omtrent alltid på 21 2.0, men nå til våren så skal jeg nok bruke Meguiar's#16 masse! kjipt å levere en bil med en voks som ikke varer, det problemet slipper du med Meguiar's#16 hvertfall :)

Vil du si at denne voksen har mer holdbarhet en Meguiar's #21 2.0?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra oppsumert.... sweet beading

Meguiar's 16 kjøpte jeg også hos Norsk Prol i Lier

Den finnes enda, emn blir ikke levert til USA pga noe kjemikaljer som er i den. Mener ikke den er tatt ut av produksjonen

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet artikkel! Har tenkt å legge inn ny bestilling fra det store utland, og det ser ut som om flere nettbutikker også sliter med å få tak i denne voksen. Mange som ikke har den inne iallfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du si at denne voksen har mer holdbarhet en Meguiar's #21 2.0?

Trokke den tåler vinteren så godt som 21 2.0 gjør.. Tror generelt at 21 2.0 er mer holdbar, men synes voks er noe "eget".. hehe.. Er liksom litt mer sjarm med voks enn en 100% syntetisk sealer :)

Men kansje 21 2.0 + 16 x 2 hadde vært en killer kombo :) "nå tåler kjærra atomkrig..." mmmm

Bilen til bror min har bare ett lag med victoria, så skal prøve en spennende kombo på den gjennom vinteren.. Tror jeg faktisk skal prøve BILTEMA sealer mot 21 2.0.. Husker eks, eks svigers tok den biltema'n på høsten, og det var faktisk vann"perler" på bilen på våren, riktignok litt store perler, men likevel, kan bli moro å se :)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet artikkel! Har tenkt å legge inn ny bestilling fra det store utland, og det ser ut som om flere nettbutikker også sliter med å få tak i denne voksen. Mange som ikke har den inne iallfall..

Mange som selger den på ebay. Billigste jeg finner som oppgir frakt til norge er 11,25£ + 3,99£ i frakt. Med dagens kurs blir det 163,50,- rett i postkassa hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips! Jeg har ikke noen erfaring med å handle på e-bay enda, men en gang må jo bli den første. Stoler liksom litt mer på de mer rennomerte nettbutikkene..

Ikke noe problem. Jeg har handlet der mange ganger, betaler med paypal og har fått varene hver gang. Under 200,- er det ikke tollpliktig heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
kris1986

Ja, folkens.. Jeg vet jeg maser veldig om produkter som har en fin pris og som leverer godt! For oss som tar en bil eller fem pr måned er det ofte viktig at en ting varer lenge som beskyttelse, og at den ikke koster skjorta slik at man ikke må legge prisene deretter, hvis det er tilfellet. Siden Petter og jeg skal ta en sølvfarget bil i morgen, tenkte jeg at den poll kunne være artig, for å se hva dere ønsker at vi skal bruke som LSP :) Da tenkte jeg direkte på Corollaen til gamle bestefar (måtte jo være Corolla... Ikke noe stygt ment ;) ). Den fikk prøve seg med to lag av Meguiars MG#16 i midten av august i fjor. Bilen har vært "gubbevasket" med avfetning og såpe på selvvasken noen ganger i vinter, men den har stått mest neddynket i salt. Hvordan har denne skjulte perlen av en voks klart seg gjenom vinteren på sure østlandet? Jo, det ser dere her.

DSC00474.jpg

DSC00476.jpg

DSC00477.jpg

Dette er etter høyttrykk, så blir ikke den tighteste beadingen lengre, men vannet reagerte DIREKT! Dette må jeg si imponerte meg stort for en voks som er så billig, og som kommer i en så stor boks..

Sier igjen, som før, er ikke alltid det dyreste som er best, noe dette her er en klar indikasjon på! ;) Denne kan jeg, igjen, godt anbefale! Den er en god utfordrer til Collinite også

Hilsen Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En boks med #16 varer leeenge,og de som har to eller flere (inkludert meg selv) har sikkert livet ut.

En vanlig man i gata vil ikke kunne se forskjell på #16 og concorso,men tenker heller på at bilen er blank like lenge som forventet.

¤16 er m.a.o gullegod til biler som man vet ikke blir/dårlig oppfølgt etter en shining,uten at det sier at det er noen dårlig voks det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ja er en knallvoks det.. syntes den er litt hardere å jobbe med en andre vokser, men ofte verdt det mht holdbarhet.. legges den tynt er den ok å fjerne, kladder du denne på har du jobben etterpå...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...