Morganx

Noen med erfaringer av ødelagt pakke på posten?

Hei,bestilte noen varer ( ironx, Rim7+div) fra scandicshine,men når jeg ser på pakkesporingen til posten så kommer det opp avvik og at sendingen er skadet. Noen som har erfaringer om hvor lang tid sånt pleier å ta og hva er saksgangen?

Snakket med posten og de viste ikke hvor lang tid det ville ta.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,bestilte noen varer ( ironx, Rim7+div) fra scandicshine,men når jeg ser på pakkesporingen til posten så kommer det opp avvik og at sendingen er skadet. Noen som har erfaringer om hvor lang tid sånt pleier å ta og hva er saksgangen?

Snakket med posten og de viste ikke hvor lang tid det ville ta.

Send ein mail til Scandishine om saken med refnr, så får du sikkert eit bedre svar. Posten erstatter/betaler for nye varer, så Scandicshine sender nye til deg.

Edit: har hatt skadede pakker før, og det har tatt ca 1 uke ifra eg sendte inn skadeskjema til eg fikk nye varer

Endret av Bigbird
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men skal jeg sende inn skadeskjema,jeg har jo ikke motatt pakken,den ligger på postterminalen i oslo?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Posten skal ordne opp i dette ja (uskikker på hvor lang tid det tar). Ta vare på kvittering for den kommer de til å spørre om. Tipper at de gir deg penger for de varene som er ødelagt også kjøper du selv hva du skal ha.

men skal jeg sende inn skadeskjema,jeg har jo ikke motatt pakken,den ligger på postterminalen i oslo?

Siden pakken ikke er motatt og Posten sier selv at varene er skadet, så regner jeg med at de ordner dette selv uten din hjelp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få fortgang i det så ring dem å si du er klar over problemet. Vanligvis blir da pakken utlevert/sendt til deg så går du igjennom den på postkontoret og leverer skadeskjema der og da.

Så tar det en liten uke før erstatingsvarene er hos deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper posten vil sende den videre til meg da om det har gått hull på noe flytende og det har rent ut....håper eventuelt de sender det som ikke har gått i stykker videre ellers må vel hele pakken kondemneres.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har hatt skade på pakker fra Bring eller Posten. Men andre speditører åpner ikke pakken såfremt det ikke er mistanke om noe. Har du snakt med dem på forhånd så pakker det ofte pakken i større eske (hvis det er såpass bløtt at esken holder på å falle fra hverandre f.eks. Sist jeg fikk skade på en pakke hadde 3 liter av en gallon apc forduftet). og limer plastlomme med skadeskjema på pakken. Eventuelt gir beskjed til utleveringsstedet at pakken er skadet og skjema må fylles ut.

Såklart kan jo rutinene variere noe etter hvor du bor og hvem du snakker med på kundesenteret osv.

Endret av Sigmund S Dy.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal normalt skannes skade på et kolli bare pappen revner. Og pakkes gallons løst i en pappeske, er det å be om at den skal revne.

Så det trenger ikke være ødelagt innhold fordi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive